Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Hur bränna .360 filer (gammal release)

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Hur bränna .360 filer (gammal release)

    Tjena,

    Jag laddade ner en gammal release av Perfect Dark Zero PAL (Pi's release). När jag packar upp den så finns det bara en .360 fil. Har läst runt lite och lyckats komma fram till att jag behöver mecka om filen med hjälp av en SS.bin för PDZ..

    SS-filen laddade jag ner från något forum (UK PAL ss bin pack)

    .360 filen är tydligen en RAW-dump av PDZ-skivan innan man lyckades flasha 360 om jag fattat det rätt

    Jag har xbox 360 SS Merger och XDVDMulleter men jag lyckas inte lista vad det är jag ska göra? Importerar jag .360 filen i XBOX SS Merger och SS-filen så lyser det bara rött där det står SS-File MD5

    Antar att det inte är någon idé att bränna ut ett nytt glas-underlägg där.

    I XDVDMulleter antar jag att jag ska göra om ISOn ? Här kan man välja mellan Create DVD9 ISO with zeroed padding eller Creat a cloned DVD9 Iso. Vad ska man välja?

    Stort tack på förhand :-)


    PS. Jag har en BenQ med iExtreme 1.2 om jag inte minns fel. Struntar helt o hållet i Live, kör bara offline så det kvittar egentligen om den är SS-ok eller inte, bara det fungerar.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    hej! varför laddade du ner en raw dump? det finns ju bättre releaser, tex dom

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    hej! varför laddade du ner en raw dump? det finns ju bättre releaser, tex dom
    Jag har bara tillgång till scenetorrents och torrentleech och där fanns bara denna release...

    Tänkte mest om det gick att fixa till en raw dump, annars får jag väl släpa mig iväg till ********* o köpa spelet för 79 kr.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Mackieman Visa Inlägg
    Jag har xbox 360 SS Merger och XDVDMulleter men jag lyckas inte lista vad det är jag ska göra? Importerar jag .360 filen i XBOX SS Merger och SS-filen så lyser det bara rött där det står SS-File MD5

    Antar att det inte är någon idé att bränna ut ett nytt glas-underlägg där.

    I XDVDMulleter antar jag att jag ska göra om ISOn ? Här kan man välja mellan Create DVD9 ISO with zeroed padding eller Creat a cloned DVD9 Iso. Vad ska man välja?

    Stort tack på förhand :-)
    kör "dvd9 iso zero padding" i xdvdmulleter. kör sedan autofix med xdvdmulleter eller abgx360 på den skapade imagefilen. kan den inte autofixa så sätter du in stealth manuellt med något av programmen. återkom med resultat. ladda dem här.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Mackieman Visa Inlägg
    Jag har bara tillgång till scenetorrents och torrentleech och där fanns bara denna release...

    Tänkte mest om det gick att fixa till en raw dump, annars får jag väl släpa mig iväg till ********* o köpa spelet för 79 kr.
    okej! glömmde att de är ganska svårt och få tag på gamla releaser.

Liknande diskussioner

  1. Kan inte bränna Xbox360-spel
    By saifer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 19:33
  2. Bränna av ett backupat 360spel?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 17:02
  3. Bränna spel med .dvd & .iso filer
    By mattias80 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 18:59
  4. Överförning av ALLA filer från gammal disk!
    By Articat in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 09:11
  5. Olika vilka filer man ska bränna?
    By Brahman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 18:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •