Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Fortsätta med HD advance eller chippa ?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20

    Fortsätta med HD advance eller chippa ?

    har ett flera år gammalt ps2, av tidiga modellen alltså. Denna utrustade jag med en 200Gb hd samt köpte HD advance/loader hos er. Lånade hop originalspel och la in dessa på hårddisken och det har funkat toppen dessa år. Har dock inte fyllt på spelbanken på 2-3 år nu, men nu vill jag, och barnen ha mer, nya spel.

    Kan jag föra över nedladdade iso-filer direkt till min hd ps2an och starta/köra dem med hd advance ? Isf hur ?

    Eller måste jag chippa och bränna mina isos till skivor ?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Pinsamt nog så står svaret i den klistrade tråden precis ovanför den här tråden med din fråga :-)

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15606
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    mmm det var verkligen svagt av mg..hade på känn att det fanns där. sorry...

    fast sista inlägget där är ju mer än 3 år gammalt..är det fortf aktuellt? Borde ha kommit smidigare nyare överföringsmetoder tänker jag ?

    Måste jag fortfarande plocka ut min hd ur ps2 och ansluta till datorn va IDE (hette det så ?)...

    Jag har HD advance 2.0 , tror jag den heter. Vinner jag nåt på att köpa en nyare version ?
    Last edited by corre; 2008-11-10 at 19:25.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är definitivt värt att plocka ur hårddisken för det är svårt att slå prestandan med att köra direkt på IDE till disken. Klart infon är 3 år gammal, ps2:an är ju en antikvitet, har säkert kommit någon ny version av programmen som det hänvisas till, bara att googla på dom.

    Borde ju finnas fungerande FTP-möjlighet om du hellre väntar ett dygn per spel du vill föra över (max 10mbit, men sist jag kollade var det sjukt dålig prestanda på ftp till ps2) hellre än att plocka ur disken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    då försöker jag med det, kan vara dags att lära sig nåt nytt. Finns säkert nån bildguide hur man tar ut och kopplar in den på pc´n. Har aldrig öppnat en dator så det är därför jag letade alternativ.

    Visst är den antik, men lik förbannat dagsaktuell iom att de släpper Fifa09 mm mm till den, och har man 3 kids under 9 år finns det inget bättre alternativ än ps2..

    Och hur var det med min "gamla" Hd advance version ? Ska jag köpa nyare ?

Liknande diskussioner

  1. BehÖver HjÄlp Med Nergradering Snabbt
    By skult in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 08:06
  2. Flasha eller chippa
    By Haren in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 17:35
  3. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  4. Microsoft HD-kabel eller någon med motsvarande kvalitet
    By watz in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 18:42
  5. Hjälp med no-ip eller DynDNS
    By RahDaddy in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 15:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •