Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Märkligt problem. Min save borta på GTA4. Teori? Hjälp?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Märkligt problem. Min save borta på GTA4. Teori? Hjälp?

    Tjo. Det är så att jag har förlorat min save på gta4. Hände i Torsdags. Kan inte finna någon logisk förklaring till detta. Jag har 2 olika save på översta och understa sloten. Den översta har jag använd hela tiden. Den längst ner råkade jag spara i början men använder inte den efter det, den heter "First Lady och är på 2.97%. Den översta kommer jag inte ihåg vad den heter. Jag satt och spelade, klarade bankrånet, vilket för övrigt var skitkul. Stängde av 360. Dagen efter skulle jag flytta 360 till skrivbordet för att prova spela på min nya dataskärm. När jag startar upp den så känner jag inte igen min startpunkt. Går in på load men där finns en gammal save på översta sloten som jag inte kommer ihåg vad den heter men den är på 3,84% och är märkt med 2008-05-nånting. Sen så kollar jag på den understa sloten, den är märkt 2005-11-22. Startar om 360, går in på load, samma sak. Går till dashboarden, ser att datumet är 2005-11-nånting. Ändrar datumet till dagens. Startar GTA4 men samma saves finns under load.
    Alltså detta e så sjukt då jag inte kan ha loadat en gammal save av misstag och sparat den för då borde jag ha 2 slots med samma namn/save, eller hur? Det är precis som om man dragit tillbaka klockan.
    Jag har kvar mina achivments men det hjälper ju inte när jag måste spela om allting. Man börjar ju fundera om det är någonting med hårddisken. Vill verkligen inte att detta ska upprepa sig. Har tyvärr inte kollat om några andra spel drabbats av liknande. Återkommer med info om det isåfall.

    Någon som vart med om liknande eller vet vad som orsakat detta?

    Denna info stod:

    slot1 -- 3.84% 2008-05-##

    slot10 "first lady" 2.97% 2005-11-22

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    jag tror det är datumet som är bad guy. detta var ett problem för mig med far cry 2 då den vägrade att spara.. den sparade, visade att allt var ok, men någon ny saveslot gjordes inte. det tog ett tag innan jag förstog att den vägrade att spara om datumet var tidigare än senaste save eller något sådant.

    när du flyttade din box så nollade du datumet i den, det blev 2005 något, vilket är standard när du rycker sladden till boxen. jag tror detta har något med ditt problem att göra.

    personligen tycker jag det är jävligt idiotiskt att de inte kollat upp desssa "buggar". saveslots ska inte vara beroende till vad det är för datum på boxen.

    *edit*
    maila rockstar och fråga om detta kan ha orsakat det.
    Last edited by int21; 2008-11-10 at 00:41.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    mm kan ju vara det, men hur tusan kan den backa tillbaka i tiden. Innan jag bröt strömmen hade jag save kvar, säkert stängt av/sparat 40 gånger efter den saven som ploppat fram nu.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Har varit i kontakt med Rockstar.

    Min första kontakt:

    Hi guys. I have a problem with my GTA4 for xbox360. I Bought the special edition when released. I played ca 60%. The game layed for a couploe months. I played it wednesday the 6th Nov first time for a very long time. I then did the bankjob mission, witch was real fun. Thats the only mission i did that day.
    My save slots then looked like this:

    Slot1 -Three Leaf Clover- 2008-11-06 (this is my main save slot i use)
    Slot2-9 -blank/empty-
    Slot10 -First Date- 2.94% 2008-05-11 (only used this once and have left it liked this)

    The day after, on Thursday, I unpluged the powercord because i moved the 360 to another room. I started up my 360 and my save is gone! Now my save slots look like this:

    Slot1 -Bleed Out- 3.87% 2008-05-11
    Slot2-9 blank/empty
    Slot10 -First Date- 2.94% 2005-11-22

    My 360 was somehow reseted when the powercord was unplugged as I moved it to another room. The date was 2005-11-22. So i changed it back to the days date and time. Rebooted the 360 but my save is still gone! What is up with that?
    --------------------------------------------------------------------------
    Detta är deras "lazy ass" svar:

    Hello,

    Unfortunately taking out the power supply has effected the save game and unfortunately there is no way to get it back. Sorry for any inconvenience this has caused.
    --------------------------------------------------------------------------
    Mitt svar:

    I wont accept the answer I got. I unplug my xbox 360 every day. I use a socket with a on/off switch and i flip the powerswitch off every time I leave the house to turn of all my electrial equipment connected to that socket. And i have never EVER encountered this problem with any game until now. Its the strangest problem because if you read my letter you will see it will impossible that an older save will show up before my current. And if I by mistake would have loaded an older save, (that will be "first
    date") and then saved it over the new ("Three Leaf Clover"), I will have two saves named "first date". But it is not so. This is something you have to consider to look into.
    --------------------------------------------------------------------------
    Rockstar svar:

    Hello,

    Sorry you feel this way but if the save game has not appeared this means it has gone and there is no way to revive it, sorry about this.
    --------------------------------------------------------------------------
    Mitt svar:

    I understand that the save can not be revived and that you can not do anything to help me with that. Thats not the reason with my mail to you.
    But its very strange that a reset can replace a save slot with an older save thats been overwritten at least 20 times.
    I notice the lack of interest from you in this case and this will be my last mail. I guess I can only hope this wont happen again.
    --------------------------------------------------------------------------

    Rockstar svar:

    Hello,

    Sorry about this sir but there is nothing we can do about the save game. I'm not sure why it has done this which is why I cannot give any further information as I have never came across the problem before.

    The problem could have been caused by saving over the slot a number of times as this can corrupt the save file. I would advise saving over a different slot after about 10 saves.
    --------------------------------------------------------------------------
    -THE END-
    Last edited by KristianB; 2008-11-17 at 16:28.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av KristianB Visa Inlägg
    Har varit i kontakt med Rockstar.

    *massa text*
    jag tycker de ska ta upp sådant här i manualerna till spelen, vad jag vet står det inget om tid/datum och saveproblem. det är flera spel som verkar vara beroende av datum i dess savegame, det är helt sjukt. är väl bara sortera saves efter progress i % i spelen, högst progress högst upp osv.

    The problem could have been caused by saving over the slot a number of times as this can corrupt the save file. I would advise saving over a different slot after about 10 saves.
    också helt sjukt, varför skulle den bli korrupt? hur sparas filen ner igentligen? varför lägger de inte in att den automatisk sparas som ny slot efter 10 gånger om det är risk för sådant.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    mm jag menar det, rätt sjukt, håller med

Liknande diskussioner

  1. Hjälp min fläkt
    By wiktors in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 08:45
  2. Save problem
    By RunningWild in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 12:14
  3. Hjälp att flasha min PSP
    By Chernobyl Apa in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 22:53
  4. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13
  5. Har Stora problem med min xbox snälla hjälp mig.
    By Jaze in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 08:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •