Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Chippet startar inte längre :S

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Thumbs up Chippet startar inte längre :S *löst*

    Jag vet inte riktigt vad som har hänt.
    Igår natt fungerade chippet som det skulle, kollade film med XBMC via nätverket.
    Nyss när jag slog igång den så får jag inte nån Smartxx bootskärm, chippet lyser inte, och den startar direkt till MS Dash.
    Vad ska jag ta mig till?
    Last edited by RasMuX; 2008-12-08 at 19:54.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Börja med att skruva upp den och kolla om nån lödning släppt ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Öppnade och kikade. Svårt att se ifall det har släppt någon lödning när fästet för chippet ser helt annorlunda ut jämfört med Smartxx's guide för installation av chippet.

    Fick inte med det på bilden, men dom enda sladdarna till/från chippet är plus och minus till strömmen. Det är allt.

    Vet inte vart den där "böjen" ska placeras då mitt moderkort ser annorlunda ut i jämförelse till guiden.
    Och innan någon frågar så, ja, har kollat vilken version det är jag har genom att kolla på grafikchippet eller vad det nu är för chip och enligt det har jag en 1.0-1.5, inte en 1.6. Finns bara två stycken guider på smartxx's sida för v3 chippet.


  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Be någon med vana att modifiera gammelxbox plocka bort de där lödfria skräpet och montera chippet med lödd stiftlist istället :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Säljer ni delar för att löda dit chip separat eller måste jag köpa ett chip för att få dom där söta små sakerna?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Stiftlist 20:- + 20:- porto + 50:- pf-avgift :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag löste problemet nyss. Så jag behöver nog inte köpa en stiftlist för tillfället, men jag ska ha det i åtanke ifall det fortsätter krångla.

    För dom som undrar eller har samma problem.
    Det var den där lilla "böjen" som skulle kopplas till D0 punkten.
    Löste det tack vare Den här guiden som jag hittade vilken som var D0.
    Eftersom att det skiljer sig en del mellan 1,0-1,1 och 1,2-1,5 moderkorten så ser det lite annorlunda ut.

    Hur som helst så funkar den nu och jag är lycklig som en mört i en stor sjö utan gäddor.

Liknande diskussioner

  1. CD läsare startar inte.
    By Tobaunta in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 18:58
  2. Error 16 OBS har googlat, hjälpte inte mycket.
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 19:46
  3. Xbox 360 bara läser men startar inte spelet
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 18:44
  4. Läser inte backups längre
    By FoGGy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 02:37
  5. Same old, same old. Spel som inte startar.
    By Jin^ in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 16:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •