Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: D2Pro versioner

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    D2Pro versioner

    Hej!

    1. Vad är det för skillnad på D2Pro2 och D2Pro v3 ? Är det någon skillnad alls på hårdvaran?

    2. Vilken firmware rekommenderas till D2B (klippta ben), D2C, D2C2, D2E? Det står på www.d2pro.com att 9-wire installation inte rekommenderas för D2E?

    3. Hur kan man veta till 100% om man har D2C eller D2C2 ? Jag har förstått det som att texten på chipet är likadan? Står det D2E på D2E chipet?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Hej,
    Jag ska försöka svara på dina frågor.



    >>1. Vad är det för skillnad på D2Pro2 och D2Pro v3 ? Är det någon skillnad alls på hårdvaran?

    Det är bara versionen på programvaran i chippet.

    >>2. Vilken firmware rekommenderas till D2B (klippta ben), D2C, D2C2, D2E? Det står på www.d2pro.com att 9-wire installation inte rekommenderas för D2E?

    Använd alltid den senaste , fungerar det inte så programmera om till en lägre version.

    >>3. Hur kan man veta till 100% om man har D2C eller D2C2 ? Jag har förstått det som att texten på chipet är likadan? Står det D2E på D2E chipet?

    Serienummer över 181xxxx brukar vara d2c2

    >>Tack på förhand!




    Mitt tips är att inte använda D2pro överhuvudtaget, har själv kört 20-30 st av dessa och det var ett massa tjafsande om firmware versioner hit och dit.

    Jag rekommenderar D2sun eller WiiKey2 som har mycket högre kvalitet på både chip och programvara.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har monterat hundratals d2pro2, huvudsakligen de märkta "D2E", vi förbrukar så mycket chip så vi brukar bara ha senaste versionerna på lager.

    Har även 100st wiikey2 på beställning, kommenterar inte om dom är bättre/sämre/likvärdiga med dpro innan vi installerat några sådana.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    21
    Det var därför jag kommenterade inlägget Hansi, eftersom jag monterat många d2ckey, d2pro, d2sun och wiikey2 (inte hundratals men tillräckligt många för att kunna ge ett rättvist utlåtande till trådstartaren)


  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tack ska ni ha! Jag ska snart montera ett par D2Pro så får jag bilda mig en egen uppfattning och testa D2sun eller WiiKey2 nästa gång. Bra att du tar in lite fler alternativ Hansi!

  6. #6
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    En tanke bara. Om det enda som skiljer v3 från v2 är programvara. Och ni alltid har de senaste på lager. Hur kan ni då sälja v2?

    Och vad står det på D2E chipet (Wii-dvdns chip)? Jag antar att det står D2E?

    Tack igen!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av sp4m Visa Inlägg
    En tanke bara. Om det enda som skiljer v3 från v2 är programvara. Och ni alltid har de senaste på lager. Hur kan ni då sälja v2?

    Och vad står det på D2E chipet (Wii-dvdns chip)? Jag antar att det står D2E?

    Tack igen!
    Av någon outgrundlig anledning så har vad jag vet inte flashfilerna för att uppgradera v2 chip till v3 chip släppts fritt av d2pro. Så jag har 20-30st v2 chip liggande som vi inte använder om det inte av någon anledning skulle fungera bättre med v2 än v3 i någon konsoll eller om någon kund vill köpa v2 chip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. D2pro chip
    By Krazko in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 12:53
  2. montering av d2pro
    By elrufa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 00:36
  3. programerare för d2pro
    By DrMyxo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 19:06
  4. Kolla versioner m.m.
    By Vedspis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 12:18
  5. Olika versioner av nätverks adaptern?
    By StenUlf in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 07:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •