Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: flashing i norr:)

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18

    flashing i norr:)

    någon som bor i kiruna och kan flasha? givetvis mot betalning om så önskas.

    fråga detta på grund av min kompis ville flasha sin xbox till helgen ( tänkte lira lite spel ihelg) och m jag skickar den så hinner den inte komma tillbaks före helgen.

  2. #2
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Beror på vilken dvd du har.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23
    Bra inlägg och tråd detta.. Men Jag undrar om man verkligen blir bannad för att spela spelen i förtid allså innan släpp datum. Jag har kört ett 20tal spel innan det släppts och har inte blivit bannad än i alla fall.. kör med Benq läsraen med ixtreme 1,4 .. Men den dagen kommer la säkert då man blir spärrad..

    Bara undrar Borde inte MS få in mycket mer pengar på Live ,, Allså om alla folk med flashade konsoler kör live så borde ju ms få in mer pengar på att låta dom fortsätta köra live än att tvinga dom sälja sin box eller ändas köra ofline och ändå köra på.. ??? JAg skulle ju antagligen inte köpa en ny box bara för liven. Därimot har jag inget imot att betala för live. Bättre dom sattsar på billigare spel och mer på live och försöker få in pengarna den vägen i stället. Spelen kommer dom ju aldrig lyckas få 100% kopierings skydd på i alla fall,, Hade dom låtit några miljoner boxar till som äör bannade nu få ansluta till live igen så hade dom la dragit in några miljarder till eller?
    hejs

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Alltid en risk att bli bannad om man kör saker i förtid!!
    Läs FAQ eller låsta tråden om hur man undviker att bli bannad
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Miessi Visa Inlägg
    Beror på vilken dvd du har.
    det är inte en liteon iaf. kan kolla med kompisen, men bor du i kiruna?

  6. #6
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    det är inte en liteon iaf. kan kolla med kompisen, men bor du i kiruna?
    njiet men i Jokkmokk och skickar du bara läsaren så går de fort.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Palleman Visa Inlägg
    Bra inlägg och tråd detta.. Men Jag undrar om man verkligen blir bannad för att spela spelen i förtid allså innan släpp datum. Jag har kört ett 20tal spel innan det släppts och har inte blivit bannad än i alla fall.. kör med Benq läsraen med ixtreme 1,4 .. Men den dagen kommer la säkert då man blir spärrad..

    Bara undrar Borde inte MS få in mycket mer pengar på Live ,, Allså om alla folk med flashade konsoler kör live så borde ju ms få in mer pengar på att låta dom fortsätta köra live än att tvinga dom sälja sin box eller ändas köra ofline och ändå köra på.. ??? JAg skulle ju antagligen inte köpa en ny box bara för liven. Därimot har jag inget imot att betala för live. Bättre dom sattsar på billigare spel och mer på live och försöker få in pengarna den vägen i stället. Spelen kommer dom ju aldrig lyckas få 100% kopierings skydd på i alla fall,, Hade dom låtit några miljoner boxar till som äör bannade nu få ansluta till live igen så hade dom la dragit in några miljarder till eller?
    Om det inte fanns någon risk med att bli bannad, och det bara var att flasha som man vill, hur tror du det skulle påverka spelförsäljningen? och tror du då speltillverkarna vill/har råd att betala licensen till MS som dom förmodligen tjänar mer på än liveförsäljningen.

    Skulle tro MS har ett enormt tryck från spelutvecklare som vill att dom ska banna folk med.
    Det är ju ändå så att spelutvecklarna förlorar massor av pengar pga piratkopieringen, men dom måste ändå betala dyra licenser till MS för att få göra spel till deras konsoll som inte har ett tillräckligt skydd vilket är grunden till att dom förlorar pengar. och då begär dom att MS försöker göra något åt saken.
    Last edited by artifaction; 2008-11-11 at 15:38.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Miessi Visa Inlägg
    njiet men i Jokkmokk och skickar du bara läsaren så går de fort.
    okej höra med han

  9. #9
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Kommer förmodligen inte hinna få den innan helgen, skickar ni imorgon får jag den på torsdag och då ska den skickas innan kl 15 vilket jag förmodligen inte kommer hinna.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Miessi Visa Inlägg
    njiet men i Jokkmokk och skickar du bara läsaren så går de fort.
    DU lär bli BANNAD från FORUMET om du raggar kunder här. Det är väl en sak om man bor i samma stad, men skall det skickas drivar så går det ju lika fort numera att skicka till oss även när man skickar från städerna norr om sundsvall.... :-)


    Info om hur man skickar till oss:
    http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Flashing till xbox Duo x2
    By EyeZxonXu in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 18:38
  2. Kortslutningsrisk vid flashing (Xbox 360) Snabb hjälp!
    By ironhead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 22:16
  3. Xbox 360 Flashing Manual
    By ecu971 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 16:16
  4. Wiikey 1.9g flashing crash
    By zMIMI in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 18:13
  5. Hitachi v79 flashing solution from Infectus - Flash079
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 14:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •