Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 122

Diskussion: Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Blev bannad nyss.. Har en arcade HDMI liteon ixtreame 1.4.. Har spelar gow2 orginal bara.. så vet inte varför jag har blivit bannad. Möjligtvis account ban. För det står att jag kan logga in på live. Får se framöver hur det blir..
    Last edited by kaTana; 2008-11-15 at 14:59.

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Jag hade spelat Dead space, gears of war 2, saints row 2, halo3 som sagt ingen efter före release fast å andra sidan glömde jag nog fan att fixa till gw2 int360 skivan.

    Man blir ju trött på sig själv när det har fungerat så länge så blir man liksom lite nonchalant, hur som helst. om jag köper en ny box, kan jag spoofa den med en benq spelare tex? vet att det går med samsung men hur är det med benq spelarna? borde väl gå right?
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    Blev bannad nyss.. Har en arcade HDMI liteon ixtreame 1.4.. Har spelar gow2 orginal bara.. så vet inte varför jag har blivit bannad. Möjligtvis account ban. För det står att jag kan logga in på live. Får se framöver hur det blir..
    så du har aldrig spelat en backup på live eller haft en backup i läsaren när du varit inloggad på live? har dessa ev. backuper varit verifierade mot online-db? menar du att du bara spelat ett spel på den boxen och det är ett köpt gow 2?

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    så du har aldrig spelat en backup på live eller haft en backup i läsaren när du varit inloggad på live? har dessa ev. backuper varit verifierade mot online-db? menar du att du bara spelat ett spel på den boxen och det är ett köpt gow 2?
    Jag uttalade mig dåligt där. Nej, jag har inte bara spelat ett spel på boxen och jag, jag har spelar backupspel online. Men jag har aldrig lirat spelen innan realese och inga spel som inte har varifierats heller. Jag har två boxar hemma en online box o en offline box. Nu är båda bannade

  5. #35
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Hejsan! Jag har blivit bannad! Account ban står de , men kan inte logga in på xboxlive med ett annat konto heller?

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    Jag uttalade mig dåligt där. Nej, jag har inte bara spelat ett spel på boxen och jag, jag har spelar backupspel online. Men jag har aldrig lirat spelen innan realese och inga spel som inte har varifierats heller. Jag har två boxar hemma en online box o en offline box. Nu är båda bannade
    jag förstår inte, hur kan man bli bannad på en offlinebox om man bara spelar backuper offline, xtreme firmware? spelade du bara originalspel på live med onlineboxen eller vad menar du? hehe

    vilka relasenamn har du spelar på den senaste bannade boxen, du skrev bara gow 2, men stämmer det.. var det 360int releasen? säker på att du hade fixat den innan du lirat med den issåfall.

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Hejsan! Jag har blivit bannad! Account ban står de , men kan inte logga in på xboxlive med ett annat konto heller?
    boxen är bannad. de kallar det tydligen account ban.

    http://gamer.blorge.com/2008/11/11/m...-360-accounts/

    Apparently, not only is Microsoft banning Xbox Live accounts, but also the physical Xbox 360, permanently.

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag förstår inte, hur kan man bli bannad på en offlinebox om man bara spelar backuper offline, xtreme firmware? spelade du bara originalspel på live med onlineboxen eller vad menar du? hehe

    vilka relasenamn har du spelar på den senaste bannade boxen, du skrev bara gow 2, men stämmer det.. var det 360int releasen? säker på att du hade fixat den innan du lirat med den issåfall.
    Haha.. min första xbox blev bannad förra året och sen köpte jag en ny för att lira online.. Nu är den också bannad. Så jag spelade offline med den ena och online med den andra. Och jag spelade orginal gow2.. Sen har jag väl haft något spel i maskinen när jag är online. Men som sagt jag fixar alla mina spel innan jag spelar med de på onlineboxen.

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    nån som vet om det måste vara en samsung som ska bli spoofad i en liteon konsol? går det lika bra med en hitachi?

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
    Sen har jag väl haft något spel i maskinen när jag är online.
    har även de spelen varit verifierade mot online-db eller har det varit backuper du spelat offline men de har suttit i när du varit på marketplace?

    tycker det låter konstigt om alla varit ok mot online-db. det skulle kunna gå att förklara om du kollat dina backuper för mycket längesen, innan de gjorde om databasen och verkligen verifierade att värden kom från original. man kommer inte så mycket längre utan de releasenamn du haft i din box när du varit inloggad under senaste halvåret.. tuff uppgift kanske.

  11. #41
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Tjena, fick account ban kring 11.00 i går morse. Dom kallar d account ban, som d heter nu tydligen. Har lirat gow2 och alla andra nyaste rellar när dom kom ut, givetvis inte med kabeln i, har varit grymt noga med att inte ha kabeln i innan relle datum.

  12. #42
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Bonkers Visa Inlägg
    Tjena, fick account ban kring 11.00 i går morse. Dom kallar d account ban, som d heter nu tydligen. Har lirat gow2 och alla andra nyaste rellar när dom kom ut, givetvis inte med kabeln i, har varit grymt noga med att inte ha kabeln i innan relle datum.
    Eftersom du har spelat innan rel så kan du inte ha kollat dem mot databasen då de inte funnits med förräns typ dagen innan release....

    Du har väl inte kollat i efterhand och brännt nya skivor?

    Gow 2 var tex inte OK.

    Kolla din Gow 2 via abgx. Det programmet kollar även skivor.
    Last edited by N!klas; 2008-11-15 at 19:09.

  13. #43
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    hmm.. kollade länken på:

    http://gamer.blorge.com/2008/11/11/m...-360-accounts/

    betyder detta att jag inte kan logga in på mitt account på en ny box? måste jag skapa helt färskt? då skulle man ju nästan vilja ha pengarna tillbaka för alla arcade spel jag köpt

  14. #44
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av P0rNy Visa Inlägg
    hmm.. kollade länken på:

    http://gamer.blorge.com/2008/11/11/m...-360-accounts/

    betyder detta att jag inte kan logga in på mitt account på en ny box? måste jag skapa helt färskt? då skulle man ju nästan vilja ha pengarna tillbaka för alla arcade spel jag köpt
    Då borde väl du rimligtvis betala för alla spel du spelat som du inte köpt om du har gjort det?

  15. #45
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Har själv blivit bannad och verkar som MS kör hårt nu, fler kommer det bli.... Ska köpa ny box men fundrerar på att inte flasha den alls så man kan va helt säker.

  16. #46
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Flås, också blivit bannad. Vad tror ni man kan sälja en LIVE-bannad 360 för? Premium, 20 GB hårddisk, headset etc.

  17. #47
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av wojt Visa Inlägg
    Flås, också blivit bannad. Vad tror ni man kan sälja en LIVE-bannad 360 för? Premium, 20 GB hårddisk, headset etc.
    500 får du!

  18. #48
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Då borde väl du rimligtvis betala för alla spel du spelat som du inte köpt om du har gjort det?
    det är väl en helt annan historia, dom kan inte bevisa någonting att jag har bränt spel, kan lika gärna blivit lurad av en kompis.. däremot kan jag bevisa att jag köpt de där arcade spelen..

  19. #49
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av P0rNy Visa Inlägg
    det är väl en helt annan historia, dom kan inte bevisa någonting att jag har bränt spel, kan lika gärna blivit lurad av en kompis.. däremot kan jag bevisa att jag köpt de där arcade spelen..
    Troligen så är det du som ska hålla koll på vad som händer med din konsoll. Kan tänka mig att microsoft är väl skyddade i sina avtal.

    Kan man inte ladda ner prylarna igen på en ny konsoll eller måste man betala igen? Går väl att flytta hårddisken också?

    Vad jag har läst så är account ban felaktig info. Det är konsollen som bannas och inte kontot.
    Last edited by N!klas; 2008-11-15 at 23:44.

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    jag kolla med microsoft support, account ban = console ban, bara kolla på Z koden... googla sen på den så är det console ban
    Men är det någon som vet om man kan ha en hitachi i en liteon console?

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Hade du AutoFix:at GoW 2?
    Hade givetvis inte autofixat den så det är väl inget att göra åt att man blivit bannad.

    Brukar vara noga med o kolla releasen men givetvis inte denna gång...

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Då återstår frågan vad man gör om man lirat med en ful-release och vill undvika att bli bannad.

    Jag är i stort sett aldrig online men tänkte kliva ut och hämta uppdateringen 19e men det vore ju tråkit att bli bannad. Kollar i stort sett aldrig spelen jag kör eftersom jag är offline.

    Kan det räcka med att radera save-filerna?

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Men nån måtta på dåliga frågor får det vara, ursäkta men tror du verkligen det är så lätt som att ta bort save filer för att slippa bli bannad, allvarligt talat?
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  24. #54
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tjena alla pratar om den dåliga gow2 rellen men vilken av dom är de?
    "Gears.of.War.2.X360-Allstars" eller
    "Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT"
    hoppas på den sista då jag kört med allstars

  25. #55
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ha333e Visa Inlägg
    Tjena alla pratar om den dåliga gow2 rellen men vilken av dom är de?
    "Gears.of.War.2.X360-Allstars" eller
    "Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-"
    hoppas på den sista då jag kört med allstars

    Vet inte hur det är med x360inT men Allstars behöver autofixas.

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kaskar Visa Inlägg
    Då återstår frågan vad man gör om man lirat med en ful-release och vill undvika att bli bannad.

    Jag är i stort sett aldrig online men tänkte kliva ut och hämta uppdateringen 19e men det vore ju tråkit att bli bannad. Kollar i stort sett aldrig spelen jag kör eftersom jag är offline.

    Kan det räcka med att radera save-filerna?
    du kan bara hoppas på att de inte noterat dig, antagligen sköts allt sådant automatisk av liveservrarna så det behövs inte någon speciell person som jagar folk med dåliga backuper. har de loggat dig så kan du inte göra något, har de dig i deras register så hjälper det inte att radera saker. kör verifierade backuper i fortsättningen om du ska vara inloggad på live och håll tummarna att de inte noterat dig innan.

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ha333e Visa Inlägg
    Tjena alla pratar om den dåliga gow2 rellen men vilken av dom är de?
    "Gears.of.War.2.X360-Allstars" eller
    "Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT"
    hoppas på den sista då jag kört med allstars
    ingen av dessa är säkra för live som de kommer. x360int har mycket folk blivit bannad av och jag vet inte om den går att fixa (har inte provat). kör autofix med abgx360 på allstars releasen.

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    Men nån måtta på dåliga frågor får det vara, ursäkta men tror du verkligen det är så lätt som att ta bort save filer för att slippa bli bannad, allvarligt talat?
    Ja ursäkta att jag inte sitter och håller stenkoll på hur det funkar. Jag trodde ett supportorum ska vara till stöd för de som undrar saker men det kanske är ett forum för inbördes beundran?!?

    Det måste ju på nåt sätt loggas och sparas att man spelat med en dålig rip ifall folk har lirat offline och sen blivit bannade då de loggat på, utan att lira spelet i fråga?

  29. #59
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Det kan lagras på andra sätt än i savegames...
    Vore rätt dumt av M$ då folk kan göra som du föreslår
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av kaskar Visa Inlägg
    Ja ursäkta att jag inte sitter och håller stenkoll på hur det funkar. Jag trodde ett supportorum ska vara till stöd för de som undrar saker men det kanske är ett forum för inbördes beundran?!?

    Det måste ju på nåt sätt loggas och sparas att man spelat med en dålig rip ifall folk har lirat offline och sen blivit bannade då de loggat på, utan att lira spelet i fråga?
    det behöver inte loggas och görs det så sparas det antagligen i nand flashen där dashboarden ligger och inte på hdd. alla boxar inte har hdd eller minneskort, alltså är nand flashen optimal. savegames är lite långsökt i dagsläget... eftersom ixtreme inte startar dåliga backuper så kan inte heller boxen veta att den är dålig, såvida den inte laddat hem en fil från live för att kunna jämnföra offlinespelandet med dålig stealth, låter långsökt. offlinespelande skulle jag säga är väldigt säkert i dagens läge om du har ixtremekompatibla backuper och ixtreme firmware. folk kan ha blivit "bannade" långt innan deras ban kommer, ms verkar ha delay på ban så den kommer inte direkt, därav att man kan tro att saker måste ha loggats vid offlinespelande.

Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Playstation portable FAQ
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 10:24
  2. Hur är det med FW och live nu?
    By Moldernado in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 13:17
  3. Bannad idag ?
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 10:41
  4. Xbox Live banning?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 17:12
  5. Var ute på LIVE med Xtreme v5.2 och blev aldrig bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 16:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •