Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 122

Diskussion: Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av kaskar Visa Inlägg
    Ja ursäkta att jag inte sitter och håller stenkoll på hur det funkar. Jag trodde ett supportorum ska vara till stöd för de som undrar saker men det kanske är ett forum för inbördes beundran?!?

    Det måste ju på nåt sätt loggas och sparas att man spelat med en dålig rip ifall folk har lirat offline och sen blivit bannade då de loggat på, utan att lira spelet i fråga?

    Du har helt rätt i att det är ett supportforum, men liksom om du snabbt scannar igenom ett par trådar (kanske t o m använder sökfunktionen) så skulle nästan även en schimp förstå att det inte är så enkelt som att radera ett par save filer.

    Lite logiskt tänkande är väl inte för mkt begärt?
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    Du har helt rätt i att det är ett supportforum, men liksom om du snabbt scannar igenom ett par trådar (kanske t o m använder sökfunktionen) så skulle nästan även en schimp förstå att det inte är så enkelt som att radera ett par save filer.

    Lite logiskt tänkande är väl inte för mkt begärt?
    Man FÅR vara nybörjare och ställa vilka frågor man vill i forumet, hänvisa gärna till faq och sök men gör det med lite stil tack...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #63
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Troligen så är det du som ska hålla koll på vad som händer med din konsoll. Kan tänka mig att microsoft är väl skyddade i sina avtal.

    Kan man inte ladda ner prylarna igen på en ny konsoll eller måste man betala igen? Går väl att flytta hårddisken också?

    Vad jag har läst så är account ban felaktig info. Det är konsollen som bannas och inte kontot.
    det skulle inte förvåna mig ett dugg om dom har massor ful text i det där "license agreement avtalet"

    tyvärr har jag läst på xbox forumet att flera pers blivit bannade för dom har satt i hårddiskar från bannade konsoler i nya o på så sätt blivit bannade igen, detta är inte skrock det kom från någon högre uppsatt på microsoft som faktiskt förklarade för två stycken som blivit bannade utan modifierade konsoller

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Man FÅR vara nybörjare och ställa vilka frågor man vill i forumet, hänvisa gärna till faq och sök men gör det med lite stil tack...
    Absolut, alla är det någon gång.

    Jag tycker bara det är konstigt hur folk får på sig byxorna åt rätt håll varje morgon.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  5. #65
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    Absolut, alla är det någon gång.

    Jag tycker bara det är konstigt hur folk får på sig byxorna åt rätt håll varje morgon.
    Hur vet du att alla får det, jag har iaf ett antal gånger fått mig tröjor bakofram och utoin (dock inte samtidigt!) hehe :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    hehe Kudos till dig, tröjjor är en sak. Men byxor?=)
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  7. #67
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Väldigt märkligt satte igång Xboxen idag och såg att min Account också är bannad, konstigaste är att de som spelat Gears of War 2 verkar ha blivit drabbad men jag har inte ens lirat spelet på min Box :S . Provade ringa till Live support och fråga vad som hänt de trodde man kanske har betett sig illa mot andra Xbox live spelare men jag har ju inte ens pratat med andra spelare Live.

  8. #68
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Perser Visa Inlägg
    Väldigt märkligt satte igång Xboxen idag och såg att min Account också är bannad, konstigaste är att de som spelat Gears of War 2 verkar ha blivit drabbad men jag har inte ens lirat spelet på min Box :S . Provade ringa till Live support och fråga vad som hänt de trodde man kanske har betett sig illa mot andra Xbox live spelare men jag har ju inte ens pratat med andra spelare Live.
    Har du lirat COD? För den verkar ju oxå ge ban.

  9. #69
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag har läst runt lite och det verkar som om anledningen till att folk blir bannade är Saints Row 2 Seed4Me. Tydligen är Seed4Me en review copy... lätt för Microsoft att se vem som ska bannas.
    Ni som har blivit bannade, har ni spelat Saints Row 2 Seed4Me versionen?

    Själv är jag inte bannad och jag har spelat:

    Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT
    Mirrors Edge Allstars
    Call of Duty World at War Allstars.

    Får se hur länge jag klarar mig då.

  10. #70
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Bannad här. Upptäckte nyss vid försök att ansluta till Live efter användning av den läckta versionen av NXE sedan ca två veckor tillbaka.

    Har väl inte varit sådär jätte försiktig när det kommer till verifieringen av spel - men resten kollar jag alltid. Vad är det som gäller vid verifiering egentligen? Är det något som behöver fixas någonsin? Verifierar alltid mina backups efter jag använt dem (för att veta ifall jag är i riskzonen) och inga av de jag verifierat i efterhand har misslyckats, förutom Gears Of War 2 NTSC XBOX360-x360inT. Kollade visserligen inte Seed4Me-versionen av Fallout 3 eller Saints Row men de slängde jag direkt när jag fick höra att det inte var retail.

    Hur som helst, tänkte posta lite detaljerad information för de intresserade.

    Xbox 360 Arcade, tillverkad 2008-01-06
    BenQ w/ iXtreme 1.41 [Flashad av PSXCare någon gång i våras]

    Har i stort sett lirat alla storspel (vilket är det enda som släppts i princip, okt-nov) med få undantag. De storspel som släpptes innan 8 nov inkl. Mirrors Edge och Banjo-Kazooie Nuts And Bolts PAL X360-Allstars är lirade, kan man kort sammanfatta det.
    Däribland finns även Seed4ME-versionerna av Fallout 3 och Saint's Row 2 samt GoW2-x360inT.

    Konstigt nog är min andra box inte bannad, en Samsung (tidigare Lite-On), som läst samma skivor som min bannade konsol.

    EDIT: Nu när jag kontrollerade detta är det endast Seed4Me-versionen av Saint's Row 2 som min andra box inte spelat.
    Last edited by master_c3; 2008-11-21 at 17:11.

  11. #71
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Även jag är bannad, tänkte hämta den nya uppdateringen nyss och kom inte ut på live'n och fick då se att ja va bannad.. Men jag är inte så förvånad har inte haft ork att uppdatera till 1,41 har kört på 1,2 jag sen de kom :P men däremot har ja ALDRIG kört ett spel online. Jag som har förbokat Guitar hero WT till 360in, får ringa och ändra att jag vill ha de till ps3 iställe nudå

    EDIT: Såg att en 360 kostar inte många kronor idag, får nog bli en Elite som förblir omoddad och den bannade boxen får vara i sovrummet och agera lite media center + testa nerladdade spel ifall de är värt att köpa och spela online
    Last edited by cewe; 2008-11-19 at 20:48.

  12. #72
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Vi är 4 st som spelar mycket live och i stort sett samma spel,3 av oss spelade sr2 seed4me,den 4:e inte,,vi 3 som spelade sr2 seed4me är nu bannade inte den 4:e,nåt skit var det med den verisionen iallafall.

  13. #73
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Och det är nog tack vare sådana som dig som byter hårdvara i maskinerna o returnerar gammalt de kommer sluta med den Policyn!
    Sen tycker jag synd om den kund som får den bannade boxen du lämnat in.

    Du tror inte att de har din adress och matchar lätt ihop en ox som går ut till en kund som sen visar sig vara bannad eller?
    Bedrägeri/Bedrägerligt beteende är inte att leka med.

    Påminn mig om du handlar av oss att skriva till en notis att du inte har någon garantirätt på något överhuvud taget är du bussig.

    hahah skulle aldrig handla utav er, oroa dig inte nej dom har inte min adress då en normal människa (utan down syndorm) betalar kontant
    och sedan går därifrån (gjort detta 4-5 gånger med olika consoller)

    inte synd om dom , dom lämnar tillbaks den till EG och får en ny ,det är EG's problem och inte kundens.

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Det där kan nog fan stämma rätt bra, Jag och en polare kör alltid coop på samma spel online och jag råkade dra hem fel relle av SR2 dvs review kopian och jag är bannad men inte polaren, så den teorin kan nog fan stämma väldigt bra.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  15. #75
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Nu är jag också bannad..

    Hade en Samsung läsare med Xtreme 1.4.

    Det måste ha varit x360inT's release som gjorde det. Det är väl det ända spelet som är hyffsat färskt jag har spelat.

  16. #76
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag spelar GoW 2 inT just nu och jag är inte bannad. Första gången jag satte på det var dagen då GoW 2 släpptes, 7 november eller nåt.

  17. #77
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av cewe Visa Inlägg
    Även jag är bannad, tänkte hämta den nya uppdateringen nyss och kom inte ut på live'n och fick då se att ja va bannad.. Men jag är inte så förvånad har inte haft ork att uppdatera till 1,41 har kört på 1,2 jag sen de kom :P men däremot har ja ALDRIG kört ett spel online.
    räcker att du haft backup i dvdläsaren och varit inloggad på live, du behöver inte ha spelat det på live... /int21 (inoggningsbugg igen.. hm)

  18. #78
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    150
    Respekt
    0
    Jag har blivit bannad från live :W

    Körde iXtreme 1.4 Samsung MS25 tror ja.
    CoD WaW Allstars releasen
    Xbox 360 Flashad (Egengjord Firmware)

    Xbox 1.4 Halo 2 Boxen från Ebay

    XBMC

    250 GB HDD

  19. #79
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Så ja nu e jag banned jag med =( har första xbox360 å nmt chip som stänger av nätet om en backup stoppas i =) har inte hafft min box kopplad till nätet på 2 månader å sisst den var i så uppdaterade jag bara boxen. har bara spelat online med orginal förut. Tydligen så känner dom av att de finns saves på hdn som inte stämmer förmodar jag.
    Så jag funderar på köpa en ny 360 men då vågar jag juinte stoppa i min gamla hd för då blir den väll banned den med fasst den e omoddad.


    Har någon vetskap i detta eller någon som mer har nmt chip.

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Daffen Visa Inlägg
    Så ja nu e jag banned jag med =( har första xbox360 å nmt chip som stänger av nätet om en backup stoppas i =) har inte hafft min box kopplad till nätet på 2 månader å sisst den var i så uppdaterade jag bara boxen. har bara spelat online med orginal förut. Tydligen så känner dom av att de finns saves på hdn som inte stämmer förmodar jag.
    Så jag funderar på köpa en ny 360 men då vågar jag juinte stoppa i min gamla hd för då blir den väll banned den med fasst den e omoddad.


    Har någon vetskap i detta eller någon som mer har nmt chip.
    nme chip sägs vara mycket osäkrare för att den bygger på hårdvaru ändring, mot att flasha som är mjukvaru ändring. att dra slutsatsen att savegames är boven i dramat är lite väl tidigt. har du någon gång spelat backuper när du varit inloggad på live, men inte spelat själva spelet på live? bara en sådan sak kan vara avgörande. du kan också blivit flaggad för ban för 4 månader sedan, men med ev. delay på ban så kom den nu. många som blir bannade hamnar just i det läget att de inte spelat på live, men varit inloggade ändå. är det något av detta som rör backuper och live som du känner igen?

  21. #81
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har aldrig vart på live för så fort jag startar en skiva som e bränd så loggar den ur/kopplar från nätverks anslutningen =) valde den funktionen bara för att inte min son ska stoppa i en bränd skiva å vara upp kopplad på live =) så med 100% säkerhet så har den aldrig vart på live me en bränd skiva =)

  22. #82
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    23
    länge sen man åkte på liveban var ju första vågen, sen andra lite mindre. den andra åkte jag på =)

  23. #83
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Väldigt trisst är det iaf å bli bannad. jag trodde jag va säker när jag stängde av nätet med chippet, men men de va jag ju tydligen inte =( för när jag plugga i kabeln å skulle uppdatera märkte jag de va rökt *S* frågan är om jag vågar använda hd till nya boxen ?????

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Daffen Visa Inlägg
    Väldigt trisst är det iaf å bli bannad. jag trodde jag va säker när jag stängde av nätet med chippet, men men de va jag ju tydligen inte =( för när jag plugga i kabeln å skulle uppdatera märkte jag de va rökt *S* frågan är om jag vågar använda hd till nya boxen ?????
    då är ju frågan om det är säkert å lira original med nme då? jag är mycket skeptisk till att den kollar savegames nämligen.. men visst kan det vara så att saker på disk kan ha med saken att göra.. det återstår att se.. får läsa mer inom ämnet.

  25. #85
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Har blivit bannad och tänkte göra så att jag flashade tillbaka till original, köpte ett klistermärke av psxcare och linda en handduk runt Xboxen så man får RROD, tyvärr har jag tappat bort mitt kvitto från där jag köpte den, går de att skicka in den till Microsoft utan kvitto? Dom har ju trots allt förlängt garantitiden och den har ju inte gått ut för någon än vad jag vet.

  26. #86
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Har blivit bannad och tänkte göra så att jag flashade tillbaka till original, köpte ett klistermärke av psxcare och linda en handduk runt Xboxen så man får RROD, tyvärr har jag tappat bort mitt kvitto från där jag köpte den, går de att skicka in den till Microsoft utan kvitto? Dom har ju trots allt förlängt garantitiden och den har ju inte gått ut för någon än vad jag vet.
    De går på ditt serienummer. Behövs inget kvitto. De ser dock att du blivit bannad = ingen garanti.

  27. #87
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Ajdå, så mycke för min briljanta plan

  28. #88
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Ajdå, så mycke för min briljanta plan
    Du KAN ju ha tur. Har du otur så vill de ha betalt för att laga.

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Ajdå, så mycke för min briljanta plan
    din briljanta plan har folk utnyttjat så mycket att de infört denna kontroll av bannade konsoler, så unik var den inte.

  30. #90
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Briljant o briljant, handdukstrick på boxar oavsett bannade eller inte är bara korkat.
    Bannd box = OK vid Offline spoelande, synd o förstöra en fungerande box.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Playstation portable FAQ
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 10:24
  2. Hur är det med FW och live nu?
    By Moldernado in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 13:17
  3. Bannad idag ?
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 10:41
  4. Xbox Live banning?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 17:12
  5. Var ute på LIVE med Xtreme v5.2 och blev aldrig bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 16:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •