Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 122

Diskussion: Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    Nu har jag pratat med MS. jag e bannad bara för att dom känner av att min box e öppnad å att nå inte stämmer =( Mitt nme chipp asså. det fick jag iaf förklarat =)
    Fick en skriftlig bekräftelse att de inte beror på vad jag har på min HD ovasett om jag har spelat spel som inte e ute =) så jag kan me gott samvete köpa en core å använda min gamla hd å lira live igen =)

PS: Man får inte röra nå i xbox, endast grabbarna i tyskland som man skickar boxarna till. Pajjar dvdn måste den skickas,Märks det att man har gjort någon åverkan på den så blir det ban =( om de märker de så att säga.
    Mitt chip märkte de iaf =( nme är inte live säkert för 5öre.
    Nu blir de en ny core me iXtreme =)
    Last edited by Daffen; 2008-11-24 at 18:07.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Daffen Visa Inlägg
    Nu har jag pratat med MS. jag e bannad bara för att dom känner av att min box e öppnad å att nå inte stämmer =( Mitt nme chipp asså. det fick jag iaf förklarat =)
    Fick en skriftlig bekräftelse att de inte beror på vad jag har på min HD ovasett om jag har spelat spel som inte e ute =) så jag kan me gott samvete köpa en core å använda min gamla hd å lira live igen =)

PS: Man får inte röra nå i xbox, endast grabbarna i tyskland som man skickar boxarna till. Pajjar dvdn måste den skickas,Märks det att man har gjort någon åverkan på den så blir det ban =( om de märker de så att säga.
    Då får du ju stämma den som sålde NME chippet till dig, det chippet brukar ju alltid marknadsföras som 100% livesäkert...antar att det säljer bättre än om man gör som vi och informerar om att INGEN modifikation av 360 är livesäker...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Det är ju lite fel av M$ att göra så, om man har en xbox360 som har fått RROD på sig och garantin har gått ut, då måste man ju försöka fixa det själv, jag tycker det är fel av M$ att banna en bara för att man har öppnat den.

Jag ser nästan ingen rätt i att dom får det. Då borde det vara livsgaranti på xboxarna. Så fort man får RROD så är det bara att skicka den!

Jo en sak till, RROD beror inte häller på att någon har mixtrat med xboxen utan ett fel som har uppstått av olika orsaker som lösa grejor , trasiga grejor mm
    Last edited by Robotach; 2008-11-24 at 20:39.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Det är ju lite fel av M$ att göra så, om man har en xbox360 som har fått RROD på sig och garantin har gått ut, då måste man ju försöka fixa det själv, jag tycker det är fel av M$ att banna en bara för att man har öppnat den.

Jag ser nästan ingen rätt i att dom får det. Då borde det vara livsgaranti på xboxarna. Så fort man får RROD så är det bara att skicka den!

Jo en sak till, RROD beror inte häller på att någon har mixtrat med xboxen utan ett fel som har uppstått av olika orsaker som lösa grejor , trasiga grejor mm
    Dom har ju förlängt garantin i Europa med 3.år för RROD till skillnad från 2.år i USA Så lite snälla är dom iaf.
    Och banningen gäller bara Livetjänsten de har, du kan ju fortfarande använda boxen eller hur Starta en egen Livetjänst och ragga kunder som blivit bannade från MS o jag lovar att du kan tjäna en extra slant på det
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg

live är ingen rättighet och pillar du med din box så kan dom dra in på den tjänsten om de känner för det. du kan skicka in din box om du får rrod och är bannad, men du får betala för det! man bannas inte för att man bara öppnat den, du bannas för 1. de upptäcker det på live eller 2. de ser att du pillat i den. att varsamt öppna den, flasha den, spela, öppna den, flasha in original, kan göras utan att det syns. syns det inte får du också din box reparerad.

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    jag har nu blivit bannad. Inte varit inne på live på flera månader. Senaste spelet jag spelade live var Call of duty 4. Har spelat Gears of war för 3 dagar sedan men då utan nätverkskabel i så borde inte vara det som är felet.

Ms säger att jag är bannad pga. agerande eller moddad box. Jag kan inte tänka mig att det är agerande för jag spelar bara mot kompisar. Får väl dra till Elgiganten och köpa box på öppet köp och flasha igen.

Jag har iExtreme 1.4 och hitatchi.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Om dom ex skulle knäcka LiteOn:en så den blir flashbar. Skulle man då kunna vara fräck och gå och köpa en ny 360 och sedan lämna tillbaka en gammal Livebannad på öppet köp?

Och gnäller dom på nåt så säger man bara att det minsann var den produkten man fick i kartongen? Butiken i sig reggar väl bara kartongen och inte själv konsollen i sig.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Nisse.pettersso Visa Inlägg
    jag har nu blivit bannad. Inte varit inne på live på flera månader. Senaste spelet jag spelade live var Call of duty 4. Har spelat Gears of war för 3 dagar sedan men då utan nätverkskabel i så borde inte vara det som är felet.

Ms säger att jag är bannad pga. agerande eller moddad box. Jag kan inte tänka mig att det är agerande för jag spelar bara mot kompisar. Får väl dra till Elgiganten och köpa box på öppet köp och flasha igen.

Jag har iExtreme 1.4 och hitatchi.
    du kanske blev bannad för flera månader sen eller blev flaggad men ban kom nu (delay). vad spelade du för releaser för några månader sen? (när du var inloggad på live). spelat med backuper som varit verifierade mot online-databasen?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Om dom ex skulle knäcka LiteOn:en så den blir flashbar. Skulle man då kunna vara fräck och gå och köpa en ny 360 och sedan lämna tillbaka en gammal Livebannad på öppet köp?

Och gnäller dom på nåt så säger man bara att det minsann var den produkten man fick i kartongen? Butiken i sig reggar väl bara kartongen och inte själv konsollen i sig.
    Skulle nog funka direkt i butiken, alltså du får dina pengar tillbaka, men när dom märker det (och det lär dom göra eftersom streckkoden på kartongen innefattar mer info än bara priset) sen hur dom tar ställning till vågar jag inte uttala mig om, men eftersom det handlar om bedrägeri så tror jag inte dom tar så lätt på det och det kan sluta med att du köpt en väldigt dyr xbox.

Men testa gärna och återkom med resultat

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Skulle nog funka direkt i butiken, alltså du får dina pengar tillbaka, men när dom märker det (och det lär dom göra eftersom streckkoden på kartongen innefattar mer info än bara priset) sen hur dom tar ställning till vågar jag inte uttala mig om, men eftersom det handlar om bedrägeri så tror jag inte dom tar så lätt på det och det kan sluta med att du köpt en väldigt dyr xbox.

Men testa gärna och återkom med resultat
    Men kollar dom typ leg vid återköp? Jag menar om du köper den kontant. Sen kan man väl nästan be uteliggaren Bertil gå och lämna tillbaka den på öppet köp? Visst kan väl MS se att boxen sedan är bannad men det är ju inte du som lämnat tillbaka den?

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Amen... Har man blivit bannad är det väl bara att sälja boxen till en norrlänning eller skåning utan internet lite billigare eller hur...
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Men kollar dom typ leg vid återköp? Jag menar om du köper den kontant. Sen kan man väl nästan be uteliggaren Bertil gå och lämna tillbaka den på öppet köp? Visst kan väl MS se att boxen sedan är bannad men det är ju inte du som lämnat tillbaka den?
    När du köper en sån här sak på EG så tar dom dina uppgifter för att garantin ska gälla, när du sedan lämnar tillbaka så måste du skriva under på ett återlämningskvitto. om dom tar leg eller inte kan jag inte svara på, dom har inte gjort det när jag lämnat tillbaka något man inte varit nöjd med.

Men som sagt, det är väl bara att testa då, antingen funkar det eller får du stå där med en stämningsansökan där du mot all sannolikhet kommer att förlora och vid eventuell rättegång får du betala rättegångskostnader. eller om du har tur så får du bara leva med skammen att gå till baka och lämna rätt vara och en ursäkt för dåligt beteende.

Hmm, det är ju till att dra ut på gränserna, ok du vill flasha din box för att du inte vill betala för spelen. fine, men nu vill du även komma undan med att betala för boxen...

Kanske skulle fundera på att be "Bertil uteliggare" att råna banken ist och ge dig bytet, då kan du ju "köpa" konsoll och spel och tom en ny fet tv utan att det behöver påverka din egna plånbok.

Sorry om jag verkar hård mot dig, men det finns gränser för snålhet..

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    När du köper en sån här sak på EG så tar dom dina uppgifter för att garantin ska gälla, när du sedan lämnar tillbaka så måste du skriva under på ett återlämningskvitto. om dom tar leg eller inte kan jag inte svara på, dom har inte gjort det när jag lämnat tillbaka något man inte varit nöjd med.

Men som sagt, det är väl bara att testa då, antingen funkar det eller får du stå där med en stämningsansökan där du mot all sannolikhet kommer att förlora och vid eventuell rättegång får du betala rättegångskostnader. eller om du har tur så får du bara leva med skammen att gå till baka och lämna rätt vara och en ursäkt för dåligt beteende.

Hmm, det är ju till att dra ut på gränserna, ok du vill flasha din box för att du inte vill betala för spelen. fine, men nu vill du även komma undan med att betala för boxen...

Kanske skulle fundera på att be "Bertil uteliggare" att råna banken ist och ge dig bytet, då kan du ju "köpa" konsoll och spel och tom en ny fet tv utan att det behöver påverka din egna plånbok.

WOW, grabben med sinne för humor. Du borde nog lära dig att chilla lite mer än att tro att alla vill utföra bedrägerier hela dagarna. HELA mitt inlägg var tänkt som en rolig teori men det verkar ju tydligen inte alla förstå.. jeez.. Jag har inte ens en Livebannad box jag vill återlämna. Den första jag köpte var Livebannad och det medvetet då jag inte utnyttjar Live. Den andra är inte Livebannad och den har inte ens varit uppkopplad än.

Man har alltid kunnat skriva inlägg på detta forum med glimten i ögat men med sånna som dig så kan man ju lika gärna börja debattera om börskraschen eller bensinskatten och andra "seriösa" frågor.

Pendragon fattade då sarkasmen i inlägget, synd att inte du gjorde det också.

Men för att vända på det hela. Om det nu var så att jag ville återlämna en flashad box så känns ju du väldigt malplacerad i detta forum med dina överklasskommentarer.

Du menar alltså att pirata alla spel är helt ok men inte att fixa en ny box? Vad är skillnaden? Att boxen är tillverkad i mer metall som är dyrare än plast?
    Last edited by pemani; 2008-11-27 at 19:02.

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du kanske blev bannad för flera månader sen eller blev flaggad men ban kom nu (delay). vad spelade du för releaser för några månader sen? (när du var inloggad på live). spelat med backuper som varit verifierade mot online-databasen?
    Det jag spelade sist på live var nog Call of duty 4. Minns tyvärr inte vilken release. Men jag har hört rykten om att den även kan minnas att man spelar brända spel offline och sedan rapporterar in. För jag har spelat massor med spel offline senaste månaden. Och bla, Gow2

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    WOW, grabben med sinne för humor. Du borde nog lära dig att chilla lite mer än att tro att alla vill utföra bedrägerier hela dagarna. HELA mitt inlägg var tänkt som en rolig teori men det verkar ju tydligen inte alla förstå.. jeez.. Jag har inte ens en Livebannad box jag vill återlämna. Den första jag köpte var Livebannad och det medvetet då jag inte utnyttjar Live. Den andra är inte Livebannad och den har inte ens varit uppkopplad än.

Man har alltid kunnat skriva inlägg på detta forum med glimten i ögat men med sånna som dig så kan man ju lika gärna börja debattera om börskraschen eller bensinskatten och andra "seriösa" frågor.

Men för att vända på det hela. Om det nu var så att jag ville återlämna en flashad box så känns ju du väldigt malplacerad i detta forum med dina överklasskommentarer.

Du menar alltså att pirata alla spel är helt ok men inte att fixa en ny box? Vad är skillnaden? Att boxen är tillverkad i mer metall som är dyrare än plast?
    OK sorry om jag missuppfattade dig, var inte min mening heller att låta så brysk, jag bryr mig egentligen inte om vad du eller någon annan gör så länge det inte är mot mig, jag kanske överreagerade lite med tanke på att jag själv blivit blåst genom en typ av bedrägeri. Men som sagt ledsen om det blev lite fel

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    OK sorry om jag missuppfattade dig, var inte min mening heller att låta så brysk, jag bryr mig egentligen inte om vad du eller någon annan gör så länge det inte är mot mig, jag kanske överreagerade lite med tanke på att jag själv blivit blåst genom en typ av bedrägeri. Men som sagt ledsen om det blev lite fel
    Det är lugnt

Här skämtar vi om allt från grumliga kristallkulor till fåglar i Xboxar

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jo det lyste även igenom utan att jag var tvungen att klammra in det med <ironi></ironi> taggar

Jag har bara sett ett spån på vårt forum som öppet skrivit att han byter bannade boxar på elgigantens 30dagars öppet köp och det var inte denna tråd utan en annan han skrev i.

Surt för den som får den bannade boxen.
    / Pendragon

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jo det lyste även igenom utan att jag var tvungen att klammra in det med <ironi></ironi> taggar

Jag har bara sett ett spån på vårt forum som öppet skrivit att han byter bannade boxar på elgigantens 30dagars öppet köp och det var inte denna tråd utan en annan han skrev i.

Surt för den som får den bannade boxen.
    Själv köpte jag en ny Xbox 360 Elite häromdagen på elgiganten som till min förvåning redan var öppnad, så ja lämnade tillbaks den å köpte en likadan på Mediamarkt som var fabriks ny, De är väl baksidan med öppet köp grejen på Elgiganten.

Vill ju ha en ny å fin kartong med liksom å ingen begagnad skit.

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    NU har jag vart å köppt en ny box eftersom min vart bannad för jag hade nme chip =( men nu sitter jag å surfar runt å läser att om man får en box med lite-on dvd å byter till EX samsung å lägger in ixtreme så e chansen väldigt stor å bli bannad igen???? Läste att de e större chans å bli bannad me en bytt dvd mot att modda orginal dvdn, om man nu inte har lite-on. någon som vet mer om detta innan jag lämnar in min på moddning??

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    17

fullständigt skitsnack jag har gjort såhär med 1 gamecube konsoll och 2 xbox 360 (som varit bannade) och bytt mot nya på öppet köp, köp kontant bara så är det inga som helst problem (iaf inte på EG i Uppsala)

och jo tjena dom drar säkerligen en privatperson inför rätta för en xbox 360 arcade, snälla kära du stäng igen truten när du inte har en aning om vad du pratar om.

till dig som skulle hassla eg, kör på grabben ingen fara alls så länge du betalar kontant och ler dom i ansiktet,ingen id kontroll alls vid köp eller retur så länge du betalar kontant !
    Last edited by T H C Matrix; 2008-11-29 at 05:53.

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Själv köpte jag en ny Xbox 360 Elite häromdagen på elgiganten som till min förvåning redan var öppnad, så ja lämnade tillbaks den å köpte en likadan på Mediamarkt som var fabriks ny, De är väl baksidan med öppet köp grejen på Elgiganten.

Vill ju ha en ny å fin kartong med liksom å ingen begagnad skit.
    ja är man född bakom flötet eller komplett retarded så lyckas man kanske göra samma sak som du, annars går man ju till avdelningen där dom säljer NYA produkter och INTE till BEG/ÅTERLÄMNADE hyllan eller hur ?

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    ja är man född bakom flötet eller komplett retarded så lyckas man kanske göra samma sak som du, annars går man ju till avdelningen där dom säljer NYA produkter och INTE till BEG/ÅTERLÄMNADE hyllan eller hur ?
    måste du vara så jävla dryg? hur vet att killen inte köpte en xbox som var helt ny?

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    NU har jag vart å köppt en ny box eftersom min vart bannad för jag hade nme chip =( men nu sitter jag å surfar runt å läser att om man får en box med lite-on dvd å byter till EX samsung å lägger in ixtreme så e chansen väldigt stor å bli bannad igen???? Läste att de e större chans å bli bannad me en bytt dvd mot att modda orginal dvdn, om man nu inte har lite-on. någon som vet mer om detta innan jag lämnar in min på moddning??
    risken att bli bannad finns alltid, men spoofar du din läsare och spelar spel som är rätt patchade är risken inte lika stor. men som sagt risken finns alltid. jag spelade kankse 4-5 brända spel, vilket fick mig bannad på andra vågen.

så vill du verkligen spela live och vara helt säker kankse det inte är bästa idén att modda din konsoll

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Fick bara en vision nu. Kan det inte vara så att MS hela tiden trots allt har sett vilka som spelat med backuper på nätet? Bara att dom medvetet har låtit det fortlöpa för att alla ska tro att det är "ok" igen och köpt på sig nya konsoller. Nu har dom bannat en hel bunt på nytt vilket betyder att vi garanterat får nya program/funktioner för att kunna dölja på Liven att det är en backup. Men Microsoft kanske ev ser direkt igen att det är en backup och låter det fortlöpa tills dom sålt en mängd nya konsoller och sedan kör dom en ban drive igen för att tvinga folk att köpa nya?

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Fick bara en vision nu. Kan det inte vara så att MS hela tiden trots allt har sett vilka som spelat med backuper på nätet? Bara att dom medvetet har låtit det fortlöpa för att alla ska tro att det är "ok" igen och köpt på sig nya konsoller. Nu har dom bannat en hel bunt på nytt vilket betyder att vi garanterat får nya program/funktioner för att kunna dölja på Liven att det är en backup. Men Microsoft kanske ev ser direkt igen att det är en backup och låter det fortlöpa tills dom sålt en mängd nya konsoller och sedan kör dom en ban drive igen för att tvinga folk att köpa nya?
    självklart kan det vara så, men också det att de kan ha sett stealth hela tiden.. men de bannar inte alla rakt av bara för att inte göra det uppenbart.. alltså går vissa igenom som vanligt, de bildas nya teorier etc.. enligt c4eva loggar av den nya dashboarden så görs inga andra fula checkar än den "äldre" dashen och det ska vara omöjligt att kunna se firmware så det får man lite på. jag tror faktiskt det är väldigt svårt för ms att se en backup om den matchar ett original... men men.. time will tell. självklart utnyttjar de jultiden att lägga in en banvåg.. precis så folket hinner bli bannade och ungarna tjatar skallen av föräldrar som nu måste fixa en box till jul räcker med 2 banvågar per år.. en vid jul och en vid release vid stora populära livespel, ju mindre banvågar etc. ju mindre folk bannade som nu förlitar sig på alla backuper.. större chans för felaktig backup.. och hej då..

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Blev bannad för ca 1v sen, efter ett par rätt intensiva CoD4 kvällar.....

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0

Jag har en fråga. I fall man gör en backup av sin hårddisk och överför till en annan. blir det mer risk att man blir banned då ? vet nån xD

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Jag har en fråga. I fall man gör en backup av sin hårddisk och överför till en annan. blir det mer risk att man blir banned då ? vet nån xD
    ring ms support och fråga! säg att du haft en sk. flashad xbox360 som blivit bannad. nu har pappa köpt dig en ny box (arcade utan hdd) för att du ska kunna spela live och du undrar om du kan använda den gamla hdd'n. ms lär väl ge dig bäst svar på den frågan och du behöver inte uppge någon info om din box etc. risken beror innehållet på hdd'n och om det kollas.. det bästa svaret får du nog från ms själva.

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    hmm, tror ej du har så bra koll ändå, EG säljer begagnade produkter hela tiden, så länge de ser fina ut så hamnar de inte på de "billiga" borden. lär dig innan du snackar skit,

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    20
    Det har inte skrivit så mycket här på ett bra tag?

Är det så att man blivit mer försiktig och lyckas undvika BAN eller hur e det?

Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Playstation portable FAQ
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 11:24
  2. Hur är det med FW och live nu?
    By Moldernado in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 14:17
  3. Bannad idag ?
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 11:41
  4. Xbox Live banning?