Sida 1 av 5 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 122

Diskussion: Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18

    Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!

    Skriv här om du har blivit bannad från Xbox Live.

    Vad har du för DVD-läsare.
    Vilken iXtreme version.
    Vilka spel du tror att du har blivit bannad för.

    Sitter med BenQ iX 1.41 och har spelat COD 5 online.

    INTE BANNAD! Ännu

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    skriv endast här om din xbox 360 bara varit flashad med ixtreme 1.4, 1.41 och inte haft några andra firmwares innan ban. detta för att få bort onödig info. kolla noga att det inte är en account ban du har utan en konsol ban. spel med ej originalstealth kommer ant. visa sig vara en av de nya ban faktorerna.
    Last edited by int21; 2008-11-12 at 18:32.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Håller med Int21, risken att bli bannad är ju oerhört hög om man kört annat än iXtreme v.1.4+.

    Keep it simple
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Har några av era kunder blivit bannade Pendragon?
    Hör inget om banningar i sverige?

    Hitatchi iXtreme 1.4
    Box från 2006.
    Har inte spelat COD5.
    Ej bannad.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Har några av era kunder blivit bannade Pendragon?
    Hör inget om banningar i sverige?

    Hitatchi iXtreme 1.4
    Box från 2006.
    Har inte spelat COD5.
    Ej bannad.
    Meningen var väl att man skulle skriva om man blivit bannad?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Meningen var väl att man skulle skriva om man blivit bannad?
    Jag ställde en fråga och passade på att lämna min info. TS skrev själv vad han hade och att han inte var bannad så jag gjorde samma sak.
    Jag vet. Jag är en dålig människa.
    Last edited by N!klas; 2008-11-12 at 13:22.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Hallå gubbar ! jag och en polare ifrån Uppsala blev plötsligt bannade nu i natt runt 02.00
    kan inte säga att jag är direkt förvånad, kör på hitachi läsare och iextreme 1.4
    är 100 % säker på att spelen jag stoppat i har haft ss patch och allt som krävs för säkerhet. dock har jag lirat gow 2 sen första dagen det droppades på private servers och jag spelade cod 5 när det var 150 pers online :/ kanske inte så smart lol

    hur som helst så läste jag att int21 skrev "läs noga så det inte är en account ban utan en consoll ban" jag och polaren åkte på en "account ban" så står det iaf när vi gör live testet för att se varför man inte kommer in på live.

    frågan lyder, vad innebär det ? vad är skillnaden mellan en account ban och en consoll ban ?

    sen undrar jag oxå, är det värt att köpa en ny box och modda den direkt med senaste firmwaren och kanske varva ner med att lira alla nyaste spelen extremt tidigt ? eller tror ni att det smäller igen då?

    sista frågan : jag har 30.000 i gamerscore ,det skiter jag i men det jag syftar på är att jag spelat en hel del spel på den GTn så om jag skaffar en ny och moddar en ny box så tekniskt sett lär ju ms läsa in mina tidiga achievments osv på alla nya spel ,riskerar jag att bli bannad igen då på den gtn ?

    tacksam för svar , simma lugnt boys

    T H C Matrix

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Har oxå blivit bannad likt dig, vid 2-tiden i natt min box flashad för 1 mån sen på psxcare. Har inte lirat Gow live dock... Va kan vi göra?
    Last edited by magnus100; 2008-11-13 at 02:46.

  9. #9
    ljungkullen Guest
    Citat Original inlägg av magnus100 Visa Inlägg
    Har oxå blivit bannad likt dig, vid 2-tiden i natt min box flashad för 1 mån sen på psxcare. Har inte lirat Gow live dock... Va kan vi göra?
    Har Magnus 100 kört jämfört red alert spelet med originalet, alltså kört crc-check innan du gick upp på live. Eller har du bara kollat att alla fält var ibockade?
    /Mats

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Jag ställde en fråga och passade på att lämna min info. TS skrev själv vad han hade och att han inte var bannad så jag gjorde samma sak.
    Jag vet. Jag är en dålig människa.
    Nemas problemas

    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Har några av era kunder blivit bannade Pendragon?
    Hör inget om banningar i sverige?

    Hitatchi iXtreme 1.4
    Box från 2006.
    Har inte spelat COD5.
    Ej bannad.
    Nej jag har inte hört en endaste kund klaga faktiskt, men det kommer väl snart.
    Nya höstuppdaterigar och Dash är ju på gång och sist jag hörde hade 1.000 folk världen om blivit utkastade nyligen.
    Dock ingen som hört av sig till oss så vi "Antar" att folk gjort rätt.
    Men en banning kan bero på så mycket än bara flashningen som att folk kanske spelar spel innan release eller felpatchade saker.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har ni fått ACCOUNT BAN så är det knappast av intresse för oss på forumet, det brukar bara betyda att man svinat online, skrikit fuck you för mycket eller bara försökt förstöra för andra spelare. Lite svårt för oss att lösa med nya firmware i dvdläsarna eller checkar i xdvdmulleter...

    Bara att skapa ett nytt konto och spela vidare, vill ni gnälla om det i forumet så skapa en separat tråd för account/konto bans.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har ni fått ACCOUNT BAN så är det knappast av intresse för oss på forumet, det brukar bara betyda att man svinat online, skrikit fuck you för mycket eller bara försökt förstöra för andra spelare. Lite svårt för oss att lösa med nya firmware i dvdläsarna eller checkar i xdvdmulleter...

    Bara att skapa ett nytt konto och spela vidare, vill ni gnälla om det i forumet så skapa en separat tråd för account/konto bans.
    tyvär hansi så har du super fel, jag ringde ms support och frågade, min gt var clan och inte bannad, jag kommer ej ut på andra account på boxen så den är bannad. varför det står account ban vet jag ej men mitt account är INTE bannat så.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det sägs att det står "account ban" men att det faktiskt är boxen som bannas.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    Hallå gubbar ! jag och en polare ifrån Uppsala blev plötsligt bannade nu i natt runt 02.00
    kan inte säga att jag är direkt förvånad, kör på hitachi läsare och iextreme 1.4
    är 100 % säker på att spelen jag stoppat i har haft ss patch och allt som krävs för säkerhet. dock har jag lirat gow 2 sen första dagen det droppades på private servers och jag spelade cod 5 när det var 150 pers online :/ kanske inte så smart lol
    där har du problemet, spel med ej original stealth och live innan release, kan det bli värre?! inte förvånad du blev bannad, speciellt när det vad gow2 du körde också, det lär de haft koll på. varför utsätta sig för dessa risker? var det värt det?

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    där har du problemet, spel med ej original stealth och live innan release, kan det bli värre?! inte förvånad du blev bannad, speciellt när det vad gow2 du körde också, det lär de haft koll på. varför utsätta sig för dessa risker? var det värt det?
    absolut jag kunde inte bry mig mindre ska berätta i detalj varför det var värt det.

    jag har lirat fritt i 1 år spelat varenda jävla realese veckvis före då jag har en extremt insatt vän så jag får spelen extremt tidigt från privata torrent sidor / ftp konton.

    varför var det värt det ? jag lirade fritt i 1 år och idag åkte jag och "köpte" en ny 360 på elgiganten och åkte hem böt consoll mot min bannade och lämnade tillbaka min bannade consoll till eg, fick tillbaka pengarna på deras 30 dagars öppet köp system, tack för kaffet det kosta mig 0 kr för en sprillans ny consoll

    sen får polaren modda den gratis, blir jag bannad igen då åker jag tillbaks till EG och gör om hela proceduren

    jag har även hört att folk som skött sig och spelat spelen på realese dag bara även blivit bannade så din teori om gow 2 för tidigt köper jag inte, det är allmänt känt att ms inte bannar folk som lirar spelen för tidigt då det kan säljas under disken i butiker innan realese samt så skickar dom ut extremt mycket kopior till olika företag som ska rescensera spelet.

    det håller inte att dom bannar folk som spelar spelen tidigare än satt street date.

    vore kul om någon hade mer information om den här banvågen om det ens är en banvåg verkar inte ens vara i närheten av förra banvågen

    mer info någon ?

  16. #16
    ljungkullen Guest
    Jag har en fråga bara : Hur kan du lämna in den till EG på deras öppet köp system? Köper du en ny i månaden eller? Och jag antar att deras öppetköp system är för oanvända grejer?

    Sen om man kör ett spel som inte finns en chans till att den har kommit till butiker än, typ två veckor innan, och då också inte har original stealth, då är det ialla fall jäkligt riskfyllt. Mindre folk som spelar det, vilket gör att det tar mindre tid att kolla upp varje användare på det spelet. Det är vad jag tror i alla fall...

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Jag har en fråga bara : Hur kan du lämna in den till EG på deras öppet köp system? Köper du en ny i månaden eller? Och jag antar att deras öppetköp system är för oanvända grejer?

    Sen om man kör ett spel som inte finns en chans till att den har kommit till butiker än, typ två veckor innan, och då också inte har original stealth, då är det ialla fall jäkligt riskfyllt. Mindre folk som spelar det, vilket gör att det tar mindre tid att kolla upp varje användare på det spelet. Det är vad jag tror i alla fall...
    du kan köpa en consoll eller en värsting lcd tv om du känner för det använda det flitigt i 29 dagar och lämna tillbaka den och få pengar i handen, dom har den policyn så det är gratis att byta ut xbox 360 maskiner på elgiganten folks ! dom kollar ej serie nummer eller dylikt har bytt 2 gånger och dom plockar upp och tittar att allt ligger med sen får du deg i handen chi ching

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Hmm blev oxå bannad, eller har även jag att mitt ACCOUNT har blivit bannat, men det där är lite skumt för det ska ha stått CONSOLE förut, jag har samma error code som CONSOLE. Titta här
    http://www.slipperybrick.com/2007/05...d-xbox-banned/
    jobbigt jobbigt

    Ingen som vet vad den nya banningen beror på? Skriv när ni får reda på det... om det är ny kontroll eller om man har hittat det felaktiga spelet, måste vara något av de nya FarCry 2, Fable 2, Gears of war 2 ...

  19. #19
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    du kan köpa en consoll eller en värsting lcd tv om du känner för det använda det flitigt i 29 dagar och lämna tillbaka den och få pengar i handen, dom har den policyn så det är gratis att byta ut xbox 360 maskiner på elgiganten folks ! dom kollar ej serie nummer eller dylikt har bytt 2 gånger och dom plockar upp och tittar att allt ligger med sen får du deg i handen chi ching
    Är det bara nya boxar man kan göra det med? Eller kan jag komma med min som är en utav de första o göra likadant? dvs utan hdmi o endast 20gb
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
    du kan köpa en consoll eller en värsting lcd tv om du känner för det använda det flitigt i 29 dagar och lämna tillbaka den och få pengar i handen, dom har den policyn så det är gratis att byta ut xbox 360 maskiner på elgiganten folks ! dom kollar ej serie nummer eller dylikt har bytt 2 gånger och dom plockar upp och tittar att allt ligger med sen får du deg i handen chi ching
    Och det är nog tack vare sådana som dig som byter hårdvara i maskinerna o returnerar gammalt de kommer sluta med den Policyn!
    Sen tycker jag synd om den kund som får den bannade boxen du lämnat in.

    Du tror inte att de har din adress och matchar lätt ihop en ox som går ut till en kund som sen visar sig vara bannad eller?
    Bedrägeri/Bedrägerligt beteende är inte att leka med.

    Påminn mig om du handlar av oss att skriva till en notis att du inte har någon garantirätt på något överhuvud taget är du bussig.
    Last edited by Pendragon; 2008-11-14 at 10:01.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Själv är man bannad, tråkigt tråkigt. Inte oväntat dock.

    Samsung 25 tror jag att det är i min box med ixtreme 1.4, 1.3 innan.
    Kört SR2 seed4me, Fallout 3 seed4 me och fable 2 seed4me. Gears 2 och CoD5 allstar.

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Jag såg nu att Gow2-allstar hade en annorlunda DMI, bara att titta med agbx360, antagligen den som fått alla bannade.... typiskt, man måste bara vara försiktig och vänta tills spelen finns i databasen.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16
    Ok detta hände för mig.
    I måndags lämande jag tillbaks en låååång nätverksslad till en kompis som jag hade lånat. (Behövde för att tvn står i vardagsrummet). Live funkade alltså utmärkt med denna sladd.

    I torsdags (igår) blev jag tjatad på att komma ut på liven och köra gow2 (dock så vare någe fel på bränningen så jag kom ej ut). Anyway tar en kortare sladd och flyttar in tvn in till mitt rum för att lira lite. Dock så funkade det ju inte som sagt.

    Sätter in burnout paradise city skivan och när jag ska logga in till live så blire fail. Jag går in på felsökning, allting fungerar förutom till live. Jag trycker på felmedelenadet och får fyra olika sifferkoder som felkod. Ingen text rak på sak att jag blivit bannad alltså.

    Har ej aldrig heller fått något fönster som dykt upp om att jag blivit bannad.
    Körde max i 10 minuter med nätverksladd i (dock ej lyckades jag connecta till live).

    Är jag bannad tro?

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Det står i texten om du läser
    när du trycker på more info

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Sådär ja, nu va jag tydligen bannad jag också, jag som tycker jag har varit så noga med allt, aldrig lirat spel innan release, alltid checkat i mulleter. och har alltid haft iextreme 1.4 på min benq spelare.........
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    Sådär ja, nu va jag tydligen bannad jag också, jag som tycker jag har varit så noga med allt, aldrig lirat spel innan release, alltid checkat i mulleter. och har alltid haft iextreme 1.4 på min benq spelare.........
    och då kommer frågan om VAD har du spelat det senaste och har du verifierat alla dina lir du spelat på live mot online-db? om inte, gör det och kika vilket eller vilka spel som inte haft korrekt stealth och återkom sedan.

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Vad får ni för error codes när det blir failed på xbox live?

    Blivit utsatt för samma sak nyss att kontot är bannat, provade även det andra jag har men det funkade inte heller.
    Spelade GOW 2-allstars, har iXtreme 1.4 Hitachi (kommer inte ihåg vilken)
    Last edited by bujst; 2008-11-15 at 01:23.

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av bujst Visa Inlägg
    Vad får ni för error codes när det blir failed på xbox live?

    Blivit utsatt för samma sak nyss att kontot är bannat, provade även det andra jag har men det funkade inte heller.
    Spelade GOW 2-allstars, har iXtreme 1.4 Hitachi (kommer inte ihåg vilken)
    Hade du AutoFix:at GoW 2?

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Blev bannad nyss.. har Hitachi v79. o iXtreme 1.4 gissar på att det var Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT som gjorde susen, det enda spelet jag inte varit noggrann och kollat om det var ok och det var det ju givetvis inte.

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Vad kostar det att bara få nyckeln utläst från en liteon? jag har en hitachi drive liggande...

Sida 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Playstation portable FAQ
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 10:24
  2. Hur är det med FW och live nu?
    By Moldernado in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 13:17
  3. Bannad idag ?
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 10:41
  4. Xbox Live banning?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 17:12
  5. Var ute på LIVE med Xtreme v5.2 och blev aldrig bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 16:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •