Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Flash 0078 hjälp!!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17

    Flash 0078 hjälp!!

    Hej jag ska flasha min hitachi 0078fk och det fungerar att köra slax och få den i mode b. (från xboxens dvd)
    men windows "vista" startar inte när jag har xbox dvd ikopplad det kommer bara upp en svart bild där det står " Err1Err3 "
    och om jag startar windows först och sedan ansluter sata kabeln så hittar inte windows dvd ...?

    jag har INTE ändrat några RAID - inställningar (för jag vet inte hur jag gör -hittar inget om det)
    hjälp vad ska jag göra är det vista som ställer till det ?????

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    koppla in S-ata kabeln efter Vista bootat, jag skulle dock hellre rekommendera xp Pro än Vista då Vistas rättigheter kan ställa till det lite.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    jag har tyvärr inte några sata kablar i min pc så jag fick låna svärfars dator och han kör med vista tyvärr ...

    jag har provat att koppla in SATA kabeln efter att vista har bootat men dvd kommer inte upp ändå ??

    måste man ändra RAID inställningar isåfall hur gör jag det ?.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Mitt tips är att köra ett Connectivitykot och en PC då du flashar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    går det inte att flasha från linux om man bootar det från cd istället för vista ??
    kanske man kan hitta xbox dvd då eller går det inte ??

  6. #6
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Väntar du bara på att dvdn ska poppa upp i t.ex "den här datorn" eller går du till "lägg till maskinvara" i kontrollpanalen?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    nej jag väntade på att dvd skulle "poppa" upp och att windows skulle känna av ny maskinvara själv !!!
    jag får titta på det imorron..

    är det någon som har haft problem med vista eller går det smärtfritt för alla ?.
    eftersom jag inte ens kan starta vista med xboxens dvd utan det står
    "Err1Err3".
    I guiden står det något om RAID inställningar ...jag hittar inget om det i bios...
    Last edited by eddy; 2008-11-12 at 21:03.

  8. #8
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Prova att lägga till maskinvara och se om de blir bättre.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    Är det kanske dumt att flacha xboxen nu eftersom det går en ban våg eller är det ok att flacha med toolbox ....
    jag spelar inte online men xboxen är ju kopplad till internet för att ladda ner spel demo och ansluts till mitt hemhärverk .. kan man bli bannad ändå ?

  10. #10
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Det är väll nu du ska flasha och lira bara spel som är helt säkra, du har ju låg banrisk nu om du flashar eftersom MS har delay på sina bans och därför har de som blivit bannade nu blivit flaggade förut.

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av eddy Visa Inlägg
    går det inte att flasha från linux om man bootar det från cd istället för vista ??
    kanske man kan hitta xbox dvd då eller går det inte ??
    Nej det går tyvärr inte att flasha från Linux konstigt nog. Om det är nånstans man ska flasha firmware chip och liknande är det från Linux.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Testa med att trycka på eject ett par gången under tiden windows laddar när själva Windows loggan visas på skärmen.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Nej det går tyvärr inte att flasha från Linux konstigt nog. Om det är nånstans man ska flasha firmware chip och liknande är det från Linux.
    inte ens om man Winar ??
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    inte ens om man Winar ??
    Wine har viss hårdvarutillgång. Problemet är att de flesta program som fw toolbox, xdvdmulleter är skrivna med skräpet .NET vilket inte fungerar så bra med Wine. Antar att det dessutom är VB.NET vilket inte gör det hela mycket bättre. VB.net lär man sig under högstadiet om det inte har ändrats sen min tid.

    Sen skulle jag aldrig försöka mig på flasha hårdvara med ett Windows program under GNU/Linux då det är en väldigt stor risk att något går fel.

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Wine har viss hårdvarutillgång. Problemet är att de flesta program som fw toolbox, xdvdmulleter är skrivna med skräpet .NET vilket inte fungerar så bra med Wine. Antar att det dessutom är VB.NET vilket inte gör det hela mycket bättre. VB.net lär man sig under högstadiet om det inte har ändrats sen min tid.

    Sen skulle jag aldrig försöka mig på flasha hårdvara med ett Windows program under GNU/Linux då det är en väldigt stor risk att något går fel.
    Aha, där ser man, själv har jag provat med Winos + WMWare och jag lade in en Slaxiso som jag slaxade läsare med och sen körde jag resten i Win med FW Toolbox o det fungerade fint.
    Men sen sket vi i det o körde Samsungläsare för Lite-On spoofningar och kör allt i DOS med Bat kommandon som fungerar guld

    Trolleri trollera, vi spoofar liteons på 5.min max från det att Lite-On läsaren är byglad o ihopskruvad tills att Samsungen är flashad med Liteonnyckeln o Spoofad som Lite-On
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    DVD'n dog!!!
    När jag startade windows och just före bootscreen satte jag i sata kabeln i xboxens dvd och tryckte på eject flera gånger undertiden windows startade upp.
    och windows hittade dvd spelaren men när jag sätter i en dvd så bara låter det ett ööööööööööööööö ljud och dvd orkar inte snurra igång skivan...

    jag har provat att koppla in den i xboxen igen men likadant där.....suck
    min dvd är nog paj.... men jag har ju inte hunnit flasha den än..
    ska man skicka den på garanti jobb eller kan man skicka den till psxcare för ny dvd som är flashad eller går det att fixa den ?

    **kan man beställa en färdig flashad dvd hos psxcare eller måste jag skicka hela xboxen ???**
    Last edited by eddy; 2008-11-13 at 15:34.

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    0078 är inte att leka med.

    Hann du läsa ur nyckeln? Annars är det kört.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ajjdå, ofta när folk flashar en 360 med läsaren i 260n o sen via en PC måste man dra en jorkabel från 360 chassit till PC Chassi för att inte få läckströmmar som grillar läsare.
    Kanske det du råkat ut för, vi har inte det problemet då vi lyfter ut läsarna och kör med Connectivitykot direkt mot datorn vi flashar på.

    Men har du din nyckel kvar kan du kasta in den på ett nytt moderkort för DVD´n.
    Vilken läsare handlar det om ??
    Jag har lite nya kretskort till olika läsare liggandes i antistatpåsar uppmärkta o fina
    Nyckeln kan man alltid e-posta så löser vi resten.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    jag har ingen nyckel för jag hann ju inte mer än starta upp datorn o hitta spelaren...
    och jag hade jordkabel mellan chassina..

    boxen fungerar men dvd fungerar inte det skrapar i den och skivorna börjar inte att snurra..
    det värkar vara något mekaniskt fel på dvd'n men isåfall måste jag ha en jävla otur att det blir just när jag ska flasha den......kanske kan gå på garantin ändå ???
    Last edited by eddy; 2008-11-14 at 02:17.

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av eddy Visa Inlägg
    jag har ingen nyckel för jag hann ju inte mer än starta upp datorn o hitta spelaren...
    och jag hade jordkabel mellan chassina..

    boxen fungerar men dvd fungerar inte det skrapar i den och skivorna börjar inte att snurra..
    det värkar vara något mekaniskt fel på dvd'n men isåfall måste jag ha en jävla otur att det blir just när jag ska flasha den......kanske kan gå på garantin ändå ???
    Prova skicka in den för Rörding om du inte fått ur nyckeln
    Du lär desvärre få en Lite-On tillbaka.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    ja men även om jag får en lite-on så får man hoppas att den dvd ät TYST !!!!
    också antar jag att i en snar framtid om det blir så att man kan ha spel på hd att det kanske kommer chip att löda in som den gammla xboxen isåfall blir jag supernöjd...

    (tänk attt ha en tyst xbox med fullt av spel på hdd...vilken dröm)

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eddy Visa Inlägg
    ja men även om jag får en lite-on så får man hoppas att den dvd ät TYST !!!!
    också antar jag att i en snar framtid om det blir så att man kan ha spel på hd att det kanske kommer chip att löda in som den gammla xboxen isåfall blir jag supernöjd...

    (tänk attt ha en tyst xbox med fullt av spel på hdd...vilken dröm)
    du kan installera spel med nya dashboarden, då blir boxen tystare. du måste dock ha skivan i vid uppstart etc.. att 360 kommer bli lika moddad som xbox kan du glömma inom snar framtid.. tror ingen orkar ta tag i det nu när den redan funnits flera år.

Liknande diskussioner

  1. Disk Error Mitt I Flash (ms28) HjÄlp!
    By SWPHOBIA in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 20:39
  2. Större HD med överflashat original bios HUR??
    By Validus in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 13:28
  3. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13
  4. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •