Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Benq Läsare Död, Vad gör jag ?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Benq Läsare Död, Vad gör jag ?

    Vet ej ifall jag gjort någon tråd om detta tidigare, men skriver igen. Min Benq läsare har som sagt dött, jag har kollat lödningar på moderkortet på 360n ifall det finns något fel på den (förutom RROD som tydligen ANA chippet orsakar, men med tryck på chippet så hoppar boxen igång.) så hittar jag inget fel. Jag har skruvat upp dvdn och kollat om det är något fel. Jag kan absolut inte hitta något. Så snälla hjälp mig, jag vet inte vad jag ska göra !

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kan vi rädda nyckeln ur din DVD kan vi nog få liv i den.
    RROD är inte bara ANA/Hana fel, det kan vara mycket mer än så
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Kan bli lite problem :P Alltså.. det är inget fel på strömporten på moderkortet, då mina ledlampor på mitt chassi lyser fullt ut. Så min DVD fungerar inte överhuvudtaget. Jag vet att man måste spoofa på en annan dvd av ett annat märke (?) med firmwaren på benqen. Min Benq är även flashad, + det lilla problemet är att jag inte kan flasha med mitt moderkort på datorn, vet dock inte ifall jag kan läsa av firmwaren, men det har inte gått tidigare heller...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Så länge man kan Ejecta med en DVD skall man kunna läsa den.
    Vi kan förvisso löda ur chippen o läsa av dem men vi orkar inte med att få Cancer av epoxyångorna utan att få bra betalt för det.

    Har du sparat din nyckel någonstans är ju det att föredra.
    Vi har några Ben-Q läsare på lager och Hitatch samt Samsung.
    + en herrans massa Lite-On läsare, eller hur Xager
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Nu har jag fått liv i boxen och fixat NXE. Men som sagt, vill ha liv i min dvd :\. Hur mycket skulle ni kunna ta för att fixa detta åt mig ? jag betalar! Som jag skrivit tidigare dvdn är stendöd.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av aimbert Visa Inlägg
    Nu har jag fått liv i boxen och fixat NXE. Men som sagt, vill ha liv i min dvd :\. Hur mycket skulle ni kunna ta för att fixa detta åt mig ? jag betalar! Som jag skrivit tidigare dvdn är stendöd.
    Antingen så kan vi försöka laga din läsare men det är nog väldigt ovärt, lättast är nog bara att låta oss försöka läsa ur din nyckel och sen får du köpa en ny läsare.
    Pris skulle jag gissa på blir nog samma som ett lite-on-byte.

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    en herrans massa Lite-On läsare, eller hur Xager
    Jo, blev ju en del hehe
    Last edited by Xager; 2008-11-21 at 23:56.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ok... ska jag skicka hela boxen, eller nöjer ni er med dvdn bara? Jag tror helst att jag vill att ni försöker laga den istället för att försöka läsa ur nykeln. Själv tror jag bara att det är nån lödning som hoppat någonstans, men det är inget jag vill göra själv. Vart kan jag hitta adress som jag kan skicka den till ?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Om du bara skickar dvdn så kan vi inte testa om den funkar så det är ingen bra idé.
    Och info om hur du skickar kommer upp när du trycker på "Skicka in din apparat":
    http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Bara läsaren till oss verkar lite jobbigt då vi inte kan lova att det fungerar efteråt heller.
    Lättast är att skicka in hela maskinen så får vi se om vi kan trolla.
    Dock om nyckeln inte går att läsa ut eller om den är förlorad är det lite dött lopp desvärre.

    No key = Köp ny box.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Behöver råd/hjälp gällande mediauppspelning på 360n!
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 16:08
  3. Spelkontroller till Wii... vad ska jag välja??
    By TraZer in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 23:29
  4. Hur uppdaterar jag till version 3.2E?
    By YodaMaster in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 10:09
  5. någon lösning till ett noob-problem?
    By Sandren in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 09:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •