Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: Byta orginal dvd mot pc dvd?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Byta orginal dvd mot pc dvd?

    Hej

    Finns det möjlighet att man kan byta den orginala dvd spelaren mot en vanlig PC dvd spelare på xbox 360 och spela backup på den?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Finns alltid ett sätt men för jobbigt att ens orka bry sig om
    Köp en sånhär istället:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=635&xSec=93
    eller en sånhär:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=716&xSec=93
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Billigt!!

    799kr för driven, 250kr för att få den flashad och 350kr för att få den monterad, 1400kr för en 100kr till köper man en helt ny xbox på mediamarkt!
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Billigt!!

    799kr för driven, 250kr för att få den flashad och 350kr för att få den monterad, 1400kr för en 100kr till köper man en helt ny xbox på mediamarkt!
    Jo men då får du en box med Lite-On läsare i som kostar yttligare 1.400 kr att modda genom att man byter ut sin Lite-On mot en Spoofas Samsung med Lite-Onens nyckel
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Men fan alltså, känns som att de börjar bli överpriser.. 1400kr ? Man kan tjacka 4 NYA spel för det att modda borde ligga på max 700kr.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Men fan alltså, känns som att de börjar bli överpriser.. 1400kr ? Man kan tjacka 4 NYA spel för det att modda borde ligga på max 700kr.
    gör det själv då om det inte är värt det eller köp spelen. det hade varit billigare om det inte varit så omständigt att läsa ur nyckel och att byta läsare på varje enhet, tänk på att psxcare får lägga ut cash för en ny samsungläsare för varje lite-on box de har. köp en ms28 och lämna in den med din lite-on box så kommer du billigare undan. näår de blir lätta och flasha och man slipper spoofa varje lite-on box så kommer det nog också bli priser som för övriga läsare.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Har man RÅD att modda sin box har man fasiken åxå RÅD att KÖPA sin spel åxå istället för sno dom
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Har man RÅD att modda sin box har man fasiken åxå RÅD att KÖPA sin spel åxå istället för sno dom
    håller med här, titlar som man spelar mycket och uppskattar bör man köpa, gäller även musik och film.

    jag är inte helt ond, lite moral har man kvar då jag faktiskt gör det ovanstående. det är trevlig med retail i hyllan.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Men fan alltså, känns som att de börjar bli överpriser.. 1400kr ? Man kan tjacka 4 NYA spel för det att modda borde ligga på max 700kr.
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=716&xSec=93
    +
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=496&xSec=89
    = 1.200
    + 350 = Omlödning av Lite-on läsaren med öppning samt urläsning av Key samt Spoofning av Samsungen sen så den tror den är Lite-On

    = 1.550 kr men bara för att vi är så jädrans snälla sänkte vi priset för ett tag sen till 1.400 kr. alltså 150 kr mindre än vad vi normalt tog.

    Men vill du själv köpa en lös läsare med Ett års garanti och trolla själv så är det upp till dig http://www.psxcare.com/product.php?xProd=716&xSec=93
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Jag antar att jag måste vara jävligt snål som tycker att det är mycket pengar.
    Och dessutom. Jag tror knappast att de flesta är som int21 eller fan han hetter och den andra liraren som köper de spelen de laddar ner. Då har det väl förlorat sin mening med att chippar eller? Men ni kanske chippar så ni kan spela backups så att inte orginal spelen repas? Vad duktiga ni är.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Jag antar att jag måste vara jävligt snål som tycker att det är mycket pengar.
    Och dessutom. Jag tror knappast att de flesta är som int21 eller fan han hetter och den andra liraren som köper de spelen de laddar ner. Då har det väl förlorat sin mening med att chippar eller? Men ni kanske chippar så ni kan spela backups så att inte orginal spelen repas? Vad duktiga ni är.


    Haha åsså sur då? =)
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Jag antar att jag måste vara jävligt snål som tycker att det är mycket pengar.
    Och dessutom. Jag tror knappast att de flesta är som int21 eller fan han hetter och den andra liraren som köper de spelen de laddar ner. Då har det väl förlorat sin mening med att chippar eller? Men ni kanske chippar så ni kan spela backups så att inte orginal spelen repas? Vad duktiga ni är.
    tro vad du vill om folk men jag tror faktiskt att många köper det de uppskattar. finns massvis med filmer som tex är värda att ha som original i hyllan eller vinylskivor som inte går att finna i sverige (ja, ny musik pressas på vinyl idag). folk köper nog inte allt, men de gör det iaf. är du så jävla snål att du gnäller om att det är dyrt att fixa backuper av allt, då borde du kamma dig och skaffa dig ett bättre betalt jobb om du har något. handlar du kläder på secondhand eller är det för dyrt?

  13. #13
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    tro vad du vill om folk men jag tror faktiskt att många köper det de uppskattar. finns massvis med filmer som tex är värda att ha som original i hyllan eller vinylskivor som inte går att finna i sverige (ja, ny musik pressas på vinyl idag). folk köper nog inte allt, men de gör det iaf. är du så jävla snål att du gnäller om att det är dyrt att fixa backuper av allt, då borde du kamma dig och skaffa dig ett bättre betalt jobb om du har något. handlar du kläder på secondhand eller är det för dyrt?
    Visste inte att jag gnällt om att de e för dyrt att bränna backups. Det jag säger är att de e dyrt o chippa nuförtiden.
    Du och den andra snubben kanske ska ta de där pengarna och gå SFI kurs.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Visste inte att jag gnällt om att de e för dyrt att bränna backups. Det jag säger är att de e dyrt o chippa nuförtiden.
    Du och den andra snubben kanske ska ta de där pengarna och gå SFI kurs.
    Nu är det ovanligt att man chippar 360. Gå en SFI-kurs (om du nu råkar vara invandrare som har problem med språket) och läs lite om hur det ser ut. Du kan även då läsa om anledningar till att det kostar så pass mycket. Det är inte längre bara att flasha och så är saken biff. Det måste lödas och vill du inte göra det själv så gör någon annan det mot en kostnad. Äldre enheter kan flashas för 500 spänn fortfarande men köper du en ny enhet så har den nästan garanterat en Liteon som inte går att flasha. Då måste den bytas ut mot en annan och då blir det högre kostnader.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Visste inte att jag gnällt om att de e för dyrt att bränna backups. Det jag säger är att de e dyrt o chippa nuförtiden.
    Du och den andra snubben kanske ska ta de där pengarna och gå SFI kurs.
    det är dyrt att fixa backuper av allt, inte att bränna dem. (skulle nog lagt in "så man kan köra" efter "fixa" så kanske du förstått det bättre.)

    studera är inget för mig, jag har google och jag lägger hellre pengar på en flashning än en sfi-kurs

    det är billigt att flasha idag, det är bara en viss modell som är dyr, tyvärr finns det många av den modellen.

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    känner att jag behöver vara övertydlig här

    <ironi>
    Trist att han ägde sig själv ^^
    SFI... Tror han alla vi här är Invandrare eller?
    Så rasinskränkande och trångsynt.
    </ironi>

    Vi Chippar sällan en 360 sedan 79Unlock metoden och istället för att ta 1.000 kr för 79or sänkte vi till 500 kr om inte en läsare är skitkass o vi måste hårdmodda/chippa läsaren då kostar det 1.000 kr. Så nog sänker vi priserna när vi kan

    Vi gick ned från 1.500 kr för Lite-On läsarbyte mot Samsung till 1.400 kr då vi fick en billigare sändning men det kanske du inte märkt av.
    Den dagen vi enkelt kan läsa ur en Lite-On och Skriva till den kommer allt bli mycket billigare, så istället för att klaga som en kärring så sätt dig o revva lite-on läsaren om du är så jävla sur på att det kostar pengar och sprid informationen.
    Eller var det lika jobbigt när du hade problem att ställa din 360 från 50Hz till 60Hz... Eller lärde du dig hur man gjorde utan att läsa manualen och taggade ned några kilo?

    Jisses....

    Jag hoppas du är lika gnällig när ditt ComBort abonnemang laggar i Högdalen till ComHems kundtjänst.
    Last edited by Pendragon; 2008-11-17 at 08:34.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Visste inte att jag gnällt om att de e för dyrt att bränna backups. Det jag säger är att de e dyrt o chippa nuförtiden.
    Du och den andra snubben kanske ska ta de där pengarna och gå SFI kurs.
    Eller så tar vi dina pengar och går på krogen !
    Och där skrattar vi åt dina påhopp på den svenske stafvningen.

    sen lite nyttiga länkar om du motförmodan skulle känna att du behöver läsa på din svenska,
    http://www.cfl.se//default.asp?sid=203
    http://sfi.su.se

    eller vem vet, vi kanske misstolkade dig då du heligt syftade på att någon / några behövde gå en kurs på Svenska FilmInstitutet (http://sfi.se)


    nej nu jävlar KAFFE !

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Billigt!!

    799kr för driven, 250kr för att få den flashad och 350kr för att få den monterad, 1400kr för en 100kr till köper man en helt ny xbox på mediamarkt!
    Nä, så borde det inte vara, när jag läser informationen i webshopen så är det 350:- inklusive både flashning och installation, inte 250:- plus 350:-...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm / Solna
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nä, så borde det inte vara, när jag läser informationen i webshopen så är det 350:- inklusive både flashning och installation, inte 250:- plus 350:-...
    Ok Hansi, hur mycket jag ska betala ifall jag kommer in med en hitachi dvd-läsare och en helt ny arcade-enhet med (troligtvis) lite-on. Ni tar 350:- för flash + installation när man köper dvd-läsaren från er. Vad blir alltså merprisetifall man har en egen liggandes?? Vanlig Flash + installation = 500:- + 250:- = 750:- eller?? Räknar jag galet nu??
    Burn or get Burned

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17
    Tid är pengar

    Klagar du på att en en maskin från psxcare är för dyr köp en själv och kom dit och modda den så spar du ngn hundring.

    Tycker du det är för dyrt för att flasha din liteon sätt dig på ebay och ropa hem en ms28 för ~30-40usd men tänk på att dina 30usd blir lätt 50 med frakt sen åker du på tull osv.
    Vänta i en vecka på dit paket som fastnat i tullen.

    Sen skruvar du ut din liteon och tar med din ms28 och får den flashad billigt.

    Närdu kommer hem märker du att din samsung inte matar ut släden (vanligt fel på samsung) + att din box har fåt RROD och eftersom du öppnat den själv så har den brytmärken och ingen klisterlapp.

    Kontentan tid = pengar + det är dumt att va dumsnål

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Det är kul med pajjkastning på forum...
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    Det är kul med pajjkastning på forum...
    Skojjigare IRL om motparten är kvinna med bikini
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Xozmania Visa Inlägg
    Ok Hansi, hur mycket jag ska betala ifall jag kommer in med en hitachi dvd-läsare och en helt ny arcade-enhet med (troligtvis) lite-on. Ni tar 350:- för flash + installation när man köper dvd-läsaren från er. Vad blir alltså merprisetifall man har en egen liggandes?? Vanlig Flash + installation = 500:- + 250:- = 750:- eller?? Räknar jag galet nu??
    Vi har fast pris 700:- för att göra detta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm / Solna
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har fast pris 700:- för att göra detta.
    ok, kräver det då att jag kommer in med ena dvd-spelaren löst eller kan jag ta med mig 2 boxar bara??

    Är det någon som vet om man kan kasta in en lite-on i en gammal 360 som har fått rod och skicka den till microsoft?

    Jag har alltså 3 xboxar - 1 har rod, 1 är bannad, 1 är helt ny. Vad hade den billigaste lösningen varit?? Den som har rod ska inte flashas och är inte flashad men jag vill inte skicka in den om man kan använda dvd-spelaren. Vill inte att microsoft ska få äran. Den som kommer på en lösning kan få dvd-spelaren helt enkelt.
    Burn or get Burned

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Xozmania Visa Inlägg
    ok, kräver det då att jag kommer in med ena dvd-spelaren löst eller kan jag ta med mig 2 boxar bara??

    Är det någon som vet om man kan kasta in en lite-on i en gammal 360 som har fått rod och skicka den till microsoft?

    Jag har alltså 3 xboxar - 1 har rod, 1 är bannad, 1 är helt ny. Vad hade den billigaste lösningen varit?? Den som har rod ska inte flashas och är inte flashad men jag vill inte skicka in den om man kan använda dvd-spelaren. Vill inte att microsoft ska få äran. Den som kommer på en lösning kan få dvd-spelaren helt enkelt.
    Du kan komma in med två boxar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Skojjigare IRL om motparten är kvinna med bikini
    Haha varför förvånar jag mig inte över nakna kvinnor kommer på tals från din sida =)
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    Haha varför förvånar jag mig inte över nakna kvinnor kommer på tals från din sida =)
    Seriöst, vilken skulle du helst slänga en paj på ?

    Denna?


    eller denna?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Det beror på vilken paj vi pratar om, man vill ju inte wasta en bra paj...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

Liknande diskussioner

  1. Byta ut dvd före inlämning till Microsoft
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 21:55
  2. byta yaosm mot wiikey
    By 0scar in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 15:15
  3. Xbox crystal skal - byta svart mot crystal original
    By Silverfisken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 16:10
  4. Byta dvd läsaren i mitt 360.
    By Akerlundh in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 15:31
  5. Byta ut X-box DVD mot dator DVD
    By Marky Mark in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-05-08, 19:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •