Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Vad har jag gjort för fel ??

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Vad har jag gjort för fel ??

    Hej
    I förrgår köpte en kompis ett xbox360 och vi testade chatta och sån kul. Jag laddade hem nya tomb raider demo. Efter detta monterade jag min ny inköpta 120gb hårdisk (Xbox360 org.) tog ca 1.5 timme när detta var klar hade jag helt plötsligt 47 spel på den nya hårddisken mot 23 på den gamla ??????? WTF!!! jaja tänkte inte mer på detta utan stängde av. Igår när jag skulle spela så kommer jag inte ut på LIVE jag är enligt xbox360 felkoder bannad pga av olagligt modifierad box???!!! jag kör helt orginal !! inte chippad moddad eller dyligt bara orginal spel.(tidigare har boxen varit fllashad) ??!!! Jag har pratat med tre olika personer på xbox support som inte kan hjlpa mig dem kan bara säga tyvärr tyvärr och återigen tyvärr !!!!! VA FAN HAR JAG GJORT FÖR FEL !!!!

    Just nu HATAR jag xbox support jag frågade vad jag kan göra då säger dom åt mig att läsa igenom avtalet så kanske jag får en "aha" upplevelse . Jag sa då att om jag läser igenom avtalet och inte har chippad box och inte anser att jag gjort ngt fel, vart ringer jag då ?? Då blir det tyst i andra ändan........... HALLÅ!! ja jo nää inte vet dom vem jag kan ringa ..... frågade 3ggr om hon förstod frågan men det fanns ingen att ringa !! ??

    Kan nån här svara på vad jag har gjort för fel alt vad fan gör jag för att lösa problemet!!

    Mvh Micke

    P.S. Köpte hårddisken för att kunna ladda hem mer material från Marketplace snacka om snopet 1500kr i papperskorgen..............

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Gör som jag gör, ring och spela in samtalet. Så allt de säger kan vändas mot dem.
    Jag hade min bannad pga mod vilket jag har gjort men när samtalet börjar så säger han attt jag har modiferat min xbox men efter ett par argument och ett par "var god dröj" så ändra han sig och började säga "Jag vet inte vad du har gjort men läs igenom avtalet så kan du se vad du har brutit för nåt" -- Ja men du sa att jag hade modiferat den ju? "Nä jag kan inte ..." osv :P
    Men jag fick min lagad ändå och pröjsa inget.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    1. Har du en omoddad box kan du inte bli bannad om inte du köpt en box som ett jävla spånhuvud lämnat tillbaka på öppet köp fast med annat innehåll i
    *Se denna tråd:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...2&postcount=20




    2. Har du köpt en ny inplastad 120Gb orginal 360 disk skall du inte få problem alls.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Boxen har varit moddad tidigare men inte nu längre (haft den inskickad på garanti så dem bytte dvdn)

    Hårddisken jag köpte var helt orörd var tvungen att klippa sönder förp.

    Ja jag tycker det är lite konstigt bara ??? Jag har aldrig spelat på live heller jag e bara silver medlem använder live till att ladda hem demos och sånt.
    nu när polaren har ett också tänkte vi ev chatta lite och spela nått spel ibland......

    Men de gick ju helt i stöpet

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Men om du har haft den moddad och sedan avmoddad så finns du väl antagligen kvar i deras register som moddad...
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Ja förmodligen e de väl så

    Funderar på att köpa en ny box men frågan e ju om man blir bannad igen om man kör med samma save data som tidigare ??

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av passat18t Visa Inlägg
    Ja förmodligen e de väl så

    Funderar på att köpa en ny box men frågan e ju om man blir bannad igen om man kör med samma save data som tidigare ??
    prova och berätta det för oss, det är faktiskt lite diffust område hur det fungerar med saves som kört från spel med ej original stealth. personligen så tror jag det inte är några problem alls, men folk får ju de underligaste problem så man ska ändå ha det i tanken att saves kan ställa till det. vissa spel vill ju inte ens spara om datumet på boxen ställs före det datum som senaste save har, ant är detta bara en miss i programmeringen för spelet.. men men.

    ixtreme 1.4+ och alltid verifierade spel mot online-db, använd dina saves och återkom efter några månaders aktivt spelande.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Om ALLA som får problem med ban och inte är nöjda med microsoft supporten kontaktar KONSUMENTVERKET och påpekar t.ex. att ni tycker microsofts användaravtal ger er som konsumet för dåliga rättigheter jämfört med microsofts rättigheter och att ni undrar om det verkligen är rimligt med tanke på hur konsumentavtalslagen är formulerad så kanske det kan hända något till er fördel...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Troligtvis inte.
    Som att köra en Fararri på E-85 fastän det står uttryckligen 98 oktanigt och endast Shell bensin, tror knappast du får ny bil bara för att du slammat igen ventiler.

    Lite som Mac ägare som köper plomberade produkter och sedan moddar dessa med lysdioder och kastar in Windows o ringer Ms support o frågar hur man kör XP på deras produkter

    Bryter man mot deras avtal så har man inget på deras servrar att göra, så ser det ut och så kommer det fortsätta se ut.
    Koppla upp dig mot en tredjeparts server istället
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Köper man en "Fararri" får man väl skylla sig själv? ;-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

  1. Playstation portable FAQ
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 10:24
  2. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 338
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  3. UPMS Installer V3 (Sapphire) för 3.80 ute nu!
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 16:23
  4. Hjälp mig! Perfekta hjälpmedel hjälper inte.
    By solwretep in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 13:54
  5. Nybörjare till PSP, vad kan man göra?
    By zarenpojken in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 14:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •