Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: alltid "fel" på ini-filen?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18

    alltid "fel" på ini-filen?

    Alla spel jag har tankat och sen kollat i XDVDMulleter har det alltid varit något fel med ini-filen som sedan har autofixats. Stealth m.m har alltid varit ok. Är det nödvändigt att fixa den här ini-filen? Känns ju lite skumt att varenda release man tackat visat sig ha "fel" ini-fil. Jag kör alltid XDVDMulleter och då fixar den ini-filen och sen så verifierar den allt, och sedan kan jag verifiera i abgx360 GUI. Om jag inte fixat ini-filen i XDVDMulleter så går det inte att verifiera i abgx 360.

    något att bry sig om?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av helvete Visa Inlägg
    Alla spel jag har tankat och sen kollat i XDVDMulleter har det alltid varit något fel med ini-filen som sedan har autofixats. Stealth m.m har alltid varit ok. Är det nödvändigt att fixa den här ini-filen? Känns ju lite skumt att varenda release man tackat visat sig ha "fel" ini-fil. Jag kör alltid XDVDMulleter och då fixar den ini-filen och sen så verifierar den allt, och sedan kan jag verifiera i abgx360 GUI. Om jag inte fixat ini-filen i XDVDMulleter så går det inte att verifiera i abgx 360.

    något att bry sig om?
    hänger inte riktigt med, ABGX360 är fristående från XDVDMulleter och det fixar ini-filer på egen hand om något fattas. vad är det exakta felmeddelandet? ta screenshot och ladda upp på imageshack.us annars. du kan använda alt+printscreen knappen för att enbart ta screenshot på det program eller fönster som är aktivt så slipper du klippa och klista om du inte vill dela med dig av hela ditt skrivbord.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    vet att de är fristående, men vad är det ini-filen gör egentligen? när jag kör XDVDMulleter så byter den ini-filen som finns i img-filen mot den som den hittar i databasen. Och sen efter det kan den kolla och verifiera allt.

    Om jag däremot bara skulle köra ABGX360 så skulle den inte byta ini-filen (tydligen) och då inte kunna verifiera mot databasen (abgx360's databas alltså)...

    det XDVDMulleter säger är typ "Ah ini-filen verkar inte stämma, vill du att vi ska fixa det" så klickar man ok såklart.
    Last edited by helvete; 2008-11-15 at 14:00.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av helvete Visa Inlägg
    vet att de är fristående, men vad är det ini-filen gör egentligen? när jag kör XDVDMulleter så byter den ini-filen som finns i img-filen mot den som den hittar i databasen. Och sen efter det kan den kolla och verifiera allt.

    Om jag däremot bara skulle köra ABGX360 så skulle den inte byta ini-filen (tydligen) och då inte kunna verifiera mot databasen...

    det XDVDMulleter säger är typ "Ah ini-filen verkar inte stämma, vill du att vi ska fixa det" så klickar man ok såklart.
    det finns inga ini-filer i imagefilerna. först kollar XDVDMulleter om du har ini-filen på din hdd i StealthFiles katalogen, finns den inte där hämtar den hem den från online-db. ini-filen är som ett facit, är något fel, så försöker programmen rätta felen med info från ini-filen.

    här är ett exempel.

    [CE6DC04CA8D9045D]
    SS=CE6DC04C
    RawSS=40046359
    PFI=A4CFB59C
    DMI=8196EA06
    RegionFlags=FFFFFFFF
    V0=81DF6964
    V1=E47F6A94
    Video=91410773
    Game=94E2EFCB
    XexHash=A8D9045D
    MediaID=7AE399E563490F6F1CC079A6-60F36B7A
    DiscSource=Retail
    GameName=Call of Juarez
    GamerTag=Man1fest
    DriveName=SH-D162C
    DriveFW=0.81
    Notes=
    har inte din backup dessa värden för SS,PFI,DMI tex så kommer XDVDMulleter eller ABGX360 hämta hem rätt filer och patcha in rätt stealth så din backup har de värden som finns i ini-filen, hänger du med? matchar inte dina spel värdena i ini-filen så spela inte dessa backuper på live.

    *edit*
    XDVDMulleter och ABGX360 hämtar info från samma databas, men ABGX360 är faktisk bättre på att hantera databasen än XDVDMulleter tycker ja. Kör ABGX360 med Level 3 inställt i autofix fliken så ska du se att allt går lättare. du kan också ställa in att den kollar mot online-db direkt och inte kollar på hdd först om du föredrar det, detta finns i samma flik.
    Last edited by int21; 2008-11-15 at 14:14.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    aha! nu förstår jag tackar så jättemycket för hjälpen.

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Vart ska XML filen vara?
    By JacktheKnife in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 09:37
  3. Vart får jag tag på WAD filen som behövs för CIOS???
    By kim_gulle in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 17:45
  4. Spelen hänger sig alltid efter två säsonger!!!
    By golonko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 13:13
  5. Inte tillräckligt med utrymme för att packa upp rar filen
    By Tofferi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 22:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •