http://www.netonnet.se/index.asp?iid=se113023
Fungerar en sådan i xbox 360?
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=se113023
Fungerar en sådan i xbox 360?
WD1200BEVS går att "patcha" för att användas med 360, svar ja.
Skippa magsåren o skaffa en riktig 360 HDD på 120Gb ist
Tusenlappen dyrare men funkis till 100% och om inte har du garanti
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
jag hade oturen nog att köpa denna:
Samsung SpinPoint M5S HM121HI 8MB 120GB
å vad jag vet så funkar tydligen bara Wd's diskar :.(
om inte någon av er här vet om det går på något sätt? annars e det bara tillbaka med disken som tur e jag ej öppnat å sen dra till net on net i barkaby med bil (får smöra för polaren)
Jag har inskaffat WD1200BEVS.
Använt hddhackr 0.91 när Dumpat hddss.bin från en egen orginal XBOX360 60GB hård-disk. Sedan stoppat in filen på 120GB. Allt fungerar perfekt i XBOX360.När det gäller avatar,de nya spelen som är till 360 allt fungerar förutom att köra gamla xbox-orginalspel.
Problem 1
Här kommer jag till problem nr1 och det är när jag ska köra de gamla XBox orginal spelen. Jag har försökt uppdatera via Live. Live tycker jag ska ladda ner spelet igen. Men det ligger ju redan på en orginalskiva, alltså inte en hembränd backup, utan ett orginal. Sedan har jag försökt ladda in uppdateringen som finns att ladda ner ifrån xbox.com, bränt den till CD men hur jag än försöker få igång de gamla xbox-spelen så går det inte... Byter jag tillbaka till den gamla 20GB så kan jag köra dem. Jag har gjort undo flera gånger och försökt på alla möjliga vis uppdater för att köra Xbox -orginal. XBOX360 är inte ändrad firmware utan en helt orörd. Vad ska jag göra för att köra de gamla xbox-orginalspelen?
Problem 2
Jag har prövat att läsa av HDD, via VIA-interface och också ett USB-interface xplorer 360 i windows XP men utan resultat det enda jag kan se är partition1 och partition3 men de går inte att expandera så jag kan se filerna. Varför kan jag inte se filerna?
Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-19 at 19:26.
Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.
MvH // Pluttiplutt
detta kanske hjälper dig mer...
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35809
http://forum.psxcare.com/support/sho...1&postcount=13
Men ingen av trådarna hjälper, jag har redan läst de. Problemet är att jag inte kan komma åt för att kika på eller editera, filerna. Partition 0 och 3 går inte att expandera. Detta till trots att jag har psxcare VIA-kort. Kan det vara att jag har Windows XP i NTFS? Ska man ha FAT för att kunna se Hård-diskarna med Xplorer360?
För mig verkar det som att har jag orginal hård-diskar till XBOX360 så fungerar det att få in uppdateringen för att köra de gamla spelen men med bytt hård-disk så får jag olika felmedelande typ. "Du får uppdatera via LIVE eller du ska ladda ner spelet igen eller den tredje varianten detta är en DVD" och så försöker 360 starta DVD uppspelaren, när det är ett spel som sitter i.
Vad göra? Kom med andra bra förslag.
Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-20 at 02:20.
MvH // Pluttiplutt
har du kikat denna tråd? du kanske kan komma åt annat med Xplorer 360 med ...
jag har tyvärr ingen lösning på ditt problem för tillfället.Simply use Xplorer 360 to inject the title update files in Partition3/Cache/ and the game will autoload them!
Prövade ett annat program.
Nu funkar det!
Tror det var incompatibeliteten med NTFS.
Det är faktiskt inte lönt att pilla med XBOX360 och byta hård-disk själv. Man har ett utlägg på ca 500 kronor och då förlorar man den gamla 20GB hård-disken på grund av att man använder det gamla skalet. Sen får man också problemet att man riskerar att hård-disken inte gillas av Live.
Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-20 at 03:46.
MvH // Pluttiplutt
Bookmarks