Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: lite-on drive

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17

    lite-on drive

    Är lite-on drivarna tysta ?eller för dom också ett jävla liv...

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    de för lika "mycket" oljud (iaf vad jag kan avgöra med mitt öra) som samsungs hitachi's osv . men har man schysst oljudsmakeri hemma så hör man inte läsaren när man spelar


    har ingen dB mätare till hands :/

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    vilken dret!!!!
    men jag får väll vara nöjd om dom lagar min xbox...dom hämtar den imorron så får vi se.. men det hade ju varit underbart att få en tystare dvd..
    har ms inte fått ganska mycket kritik för högjudda maskiner så borde dom inte försöka köpa bättre kvallite/tystare dvd spelare & stoppa i ?.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Allt kostar ju pengar, o i upphandlingar jagar de femtioäringar
    Denna gång vann Lite-On men jag tycker själv Ben-Q är stabila satan o bra

    Men kan de tjäna 5 kr på 1.000.000 tillverkade maskiner så har de sparat 5.000.000 kr *sex nollor efter en siffra benäms = Miljon"
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eddy Visa Inlägg
    vilken dret!!!!
    men jag får väll vara nöjd om dom lagar min xbox...dom hämtar den imorron så får vi se.. men det hade ju varit underbart att få en tystare dvd..
    har ms inte fått ganska mycket kritik för högjudda maskiner så borde dom inte försöka köpa bättre kvallite/tystare dvd spelare & stoppa i ?.
    i den nya dashboarden kommer de med alternativet att kunna installera spelen på hdd och då blir boxen genast mycket tystare, snabbare laddtider får du också. jag har störs inte av dvd'n, man har surround på när man spelar.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    jag spelar inte så mycket (har inte tid för små barn).
    så när jag spelar är det på natten och då störs jag till & med av fläkten...
    men det är väll sånt man får leva med.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av eddy Visa Inlägg
    jag spelar inte så mycket (har inte tid för små barn).
    så när jag spelar är det på natten och då störs jag till & med av fläkten...
    men det är väll sånt man får leva med.
    Småbarn skall läras i tid, se bara på Hansis döttrar, han skulle aldrig kunna titta på film eller äta stark man om han inte lärt dem tidigt att sova när pappa tittar på TV eller äta kryddigt genom att kastat jalapenos på deras mat.

    Min vovve lägger sig i soffan brevid mig då jag spelar o sover fastän jag har höjt volymen för att ens höra något när jag spelar *skratt*

    Allt blir vad man gör det till men vill du få bort ljudet bygg en ordentlig tv-bänk med tonade glasskivor och fläktar som blåser in och ut luft *Varmluft stiger så sätt fläktarna i nederkant på att suga in o fläktar i ovankant att blåsa ut varmluften*
    Funkar fint för mig med om jag inte orkar höja volymen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    jag får leva med ljudet ett tag till OM jag får tillbaka min xbox från servicen...
    annars får jag väll en fin mediaspelare i sängkammaren !!.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Jag fick min läsare utbytt till nya lite-on från samsung och jag märkte en betydlig skillnad på ljudet från läsaren..
    Den låter ingenting längre men det kostar ju skjortan att få den utbytt och då får man hitachi eller samsung igen som låter som faen...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eddy Visa Inlägg
    jag spelar inte så mycket (har inte tid för små barn).
    så när jag spelar är det på natten och då störs jag till & med av fläkten...
    men det är väll sånt man får leva med.
    några schyssta hörlurar kanske vore nåt för dig?

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    har fått för mig att det går läsa ur firmwaren på liteon utan att löda har jag drömt det bara ?
    och länk till guide för läsa ur den isf

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Du har nog drömt :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Denna gång vann Lite-On men jag tycker själv Ben-Q är stabila satan o bra
    Har flashat min BenQ och den hackar och låter med brända skivor, som att den missar spåren, men spelen fungerar hur fint som helst.

    Har flasha åt en del kompisars konsoler. (Samsung och BenQ.)

    Men det är bara BenQ som är lite mer högljud och Samsungarna går fint.

    Borde inte Samsung då var en bättre läsare? Eller är de bara vi som lyckas få BenQ som lever om?.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Har flashat min BenQ och den hackar och låter med brända skivor, som att den missar spåren, men spelen fungerar hur fint som helst.

    Har flasha åt en del kompisars konsoler. (Samsung och BenQ.)

    Men det är bara BenQ som är lite mer högljud och Samsungarna går fint.

    Borde inte Samsung då var en bättre läsare? Eller är de bara vi som lyckas få BenQ som lever om?.
    Nog bara din, Benq är min favvis, tystare och mer tolerant mot vissa skivor man bränner på. "Media"
    Dock har jag sällan problem då jag byter brännare en gång per år och bara bränner saker på Verbatim

    Låter som din lasermortor är lite skev, du kanske matat din 360 med två skivor någon gång o knäckt till den lite
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Men jag har flashat 3st BenQ till och dom låter också varför?

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Men jag har flashat 3st BenQ till och dom låter också varför?
    Dålig tillverkning, klagar jag på något skulle det vara Samsungar som inte ejectar skivor

    Ben-Q har jag inte sett några problem med alls.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. DMS4 SE LITE i V16 ?
    By stupid in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 16:29
  2. Problem med DS Lite
    By Mikolan in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:45
  3. Lite frågor om Slim!
    By dingo123 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 09:55
  4. Vilken DRIVE?
    By Claes_stj in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 19:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •