Jag har alltid haft min nätverkssladd i och automatisk inloggning på LIVE på min nuvarande box som jag köpte i våras. Dock så har jag aldrig spelat på LIVE på den en endaste gång.
Nu så har jag börjat bli lite nojjig över det här med de nya banningarna ni skriver om, så jag tänkte chilla ned lite med LIVE-inloggandet.
Men det jag undrar är: Hur fixar jag så att min profil loggas in automatiskt UTAN att det signar in på LIVE?
När jag signar ut från live så är min gamertag inloggad utan att vara inloggad på live, men när jag stänger av automatisk inloggning på live så loggar inte min profil in (automatiskt) över huvudtaget när jag sätter på boxen. Jag måste gå in och bläddra bland profilerna och välja den som ska logga in.
Hur ska man fixa detta, så att min huvudprofil loggar in automatiskt i och med att jag sätter på boxen, men utan att den signar in på LIVE?
Jag hade inte tänkt hålla på och dra in och ur nätverksladden då jag nästan alltid streamar musik samtidigt som jag spelar.
Jag har 3 profiler, en som jag ANVÄNDER, sedan 2 stycken att använda för player 2 och 3 i de spelen som kräver att de loggar in med en egen profil för att kunna delta.
Detta skulle jag vilja använda tråden till att också fråga, varför det är så. Varför kräver vissa spel att spelare 2, 3 och 4 signar in med en egen gamertag och andra inte? Vad skulle ens vara bra med att logga in med en profil för varje player? Jag kan tänka mig att det är något i något sammanhang, men vad och på vilket sätt?
Mycket tacksam för bra svar!
Bookmarks