Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Automatisk profilinloggning UTAN automatisk inloggning på LIVE!?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Arrow Automatisk profilinloggning UTAN automatisk inloggning på LIVE!?

    Jag har alltid haft min nätverkssladd i och automatisk inloggning på LIVE på min nuvarande box som jag köpte i våras. Dock så har jag aldrig spelat på LIVE på den en endaste gång.

    Nu så har jag börjat bli lite nojjig över det här med de nya banningarna ni skriver om, så jag tänkte chilla ned lite med LIVE-inloggandet.

    Men det jag undrar är: Hur fixar jag så att min profil loggas in automatiskt UTAN att det signar in på LIVE?

    När jag signar ut från live så är min gamertag inloggad utan att vara inloggad på live, men när jag stänger av automatisk inloggning på live så loggar inte min profil in (automatiskt) över huvudtaget när jag sätter på boxen. Jag måste gå in och bläddra bland profilerna och välja den som ska logga in.

    Hur ska man fixa detta, så att min huvudprofil loggar in automatiskt i och med att jag sätter på boxen, men utan att den signar in på LIVE?

    Jag hade inte tänkt hålla på och dra in och ur nätverksladden då jag nästan alltid streamar musik samtidigt som jag spelar.

    Jag har 3 profiler, en som jag ANVÄNDER, sedan 2 stycken att använda för player 2 och 3 i de spelen som kräver att de loggar in med en egen profil för att kunna delta.

    Detta skulle jag vilja använda tråden till att också fråga, varför det är så. Varför kräver vissa spel att spelare 2, 3 och 4 signar in med en egen gamertag och andra inte? Vad skulle ens vara bra med att logga in med en profil för varje player? Jag kan tänka mig att det är något i något sammanhang, men vad och på vilket sätt?

    Mycket tacksam för bra svar!
    Last edited by Gatubarn; 2008-11-17 at 13:04.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Ingen som vet?

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Bumpa inte så fort
    Gör det enda vettiga, ring 020-79 11 33 och fråga
    Det gjorde jag igår då jag såg på 360 kartongerna att de skall inehålla både Gamepag och Remote Control
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bumpa inte så fort
    Gör det enda vettiga, ring 020-79 11 33 och fråga
    Det gjorde jag igår då jag såg på 360 kartongerna att de skall inehålla både Gamepag och Remote Control
    Fyfan vad du var bitchig då hehe xD
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Fyfan vad du var bitchig då hehe xD
    Nejdå men har man inte fått ett svar på 4-7 dagar kan man ringa supporten om saker som ändå rör dem o skriva vad de sade i forumet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Arrow

    Trodde detta skulle vara bland de enklare frågorna på forumet.

    Hade tydligen fel.

    Har mailat Xbox support och frågat nu hur som helst. Klippte bort det där om banningarna dock

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Trodde detta skulle vara bland de enklare frågorna på forumet.

    Hade tydligen fel.

    Har mailat Xbox support och frågat nu hur som helst. Klippte bort det där om banningarna dock
    Toppen, hör av dig när du får svar
    Jag har personligen inte orkat bry mig om autoinloggning men det verkar smidigt.
    Kanske går att ställa in med nya Dash
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 10:17
  2. Någon som kan logga in på live?
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 14:56
  3. Problem med inloggning på Xbox Live...
    By bikerunner in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 19:39
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 23:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •