Visa Omröstnings-resultat: Borde microsoft haft som på PC ett bios batteri fast för sin konsol klockan enbart?

Voters
19. Du får inte rösta på denna omröstning
  • Ja, Ett batteri för Xbox 360 klockan.

    9 47.37%
  • Nej. Det är bra som det är.

    7 36.84%
  • Ja, Till och med två batterier för Xbox 360 klockan.

    3 15.79%
Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xbox 360 konsol klockan

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    60
    Respekt
    18

    Lightbulb Xbox 360 konsol klockan

    Hur många här tycker att Microsoft skulle ha monterat dit ett eller två batteri som är enbart för konsol klockan?
    Det är många som har strul med sina saves på grund av det.

    Som i en stationär dator, en oval bios batteri.
    Dom räcker en evighet, bara för tiden alltså.

    Någon som vet om någon löder dit nått sånt?
    Ni på PSXcare, tror ni att ni kan fixa lödning för något sånt med extra kodad kort fast på konsolens kort om det ens går?
    _________________________________________
    Biji Kurd & Kurdistan!
    ***********************
    Cleared Game:
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar


    Current Game:

    *Call Of Duty 5 - World At War*

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det hade varit bättre med ett bios batteri, men det funkar väl som det är nu, tycker jag iaf. Jag kopplar då sällan ur strömmen ur min 360...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Man vill ju kunna återställa klockan :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    Ta bort batteriet då bara som på PC.n.
    _________________________________________
    Biji Kurd & Kurdistan!
    ***********************
    Cleared Game:
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar


    Current Game:

    *Call Of Duty 5 - World At War*

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag skulle då ha användning av att batteri för klockan då jag stänger av min 360 och all annan utrustning kopplad till samma grenuttag med strömbytare. Allt drar ström i standby och så skönt att slå av allt med en knapp. Och jag har nyligen blivit drabbad av att min 360 fick en reset pga bruten ström och det orsakade att min gta4 save ersattes av en äldre.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Räcker med en kondensator istället för ett batteri
    Visst vi kan väl lösa om någon orkar ge oss et schema
    Men vem i helskotta har sin 360 i en låda strömlös förutom jag som har fler
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Mjä, har för mig jag läste den tekniska förklaringen av detta någonstans någongång, tydligen används inte en sådan typ av inbyggd klocka som drar nästan ingen ström alls, utan det som håller tiden i din 360 drar så mycket ström att ett batteri skulle ta slut på ingen tid alls.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    Då borde M$ ha skapat en klocka som inte kräver så mycket ström och sedan när man slår på xboxen så ska den klockan som tar mycket ström ta tidsinfot från den klockan som krävde lite ström. Om inte varför ett uppladdningsbart batteri som laddas upp när det behövs av sig självt när man har konsolen igång.

    F*n vad jag blir irriterad på det här med saves alltså.
    _________________________________________
    Biji Kurd & Kurdistan!
    ***********************
    Cleared Game:
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar


    Current Game:

    *Call Of Duty 5 - World At War*

Liknande diskussioner

  1. xbox VS 360
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 12:01
  2. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  4. Xbox 360 dvd-r dl eller dvd+r dl?
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •