Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: hjälp! pajjad xbox 360 eller vad?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    hjälp! pajjad xbox 360 eller vad?

    Hejsan, har en kompis som jag tror klantat sig lite. Han har en benq drive som vi läste ur firmware på men de blev endast 159kb stort!.

    Sen nu så skulle han läsa ur själv men verkar som de stannade på bank 3 och dvd läsaren stängdes.

    Sen nu verkar den läsa ur allt skit snabbt å orig.bin blir 0kb. Vad kan ha hänt, kan orig.bin filen försvunnit när de hängde sig?,

    Om så är fallet, Finns de någon chans att nyckeln kan ligga i den första orig.bin även om den bara är 159kb stor?.
    Last edited by stjarna1; 2008-11-18 at 00:57. Anledning: edit: topic

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av stjarna1 Visa Inlägg
    Om så är fallet, Finns de någon chans att nyckeln kan ligga i den första orig.bin även om den bara är 159kb stor?.
    ja, nyckeln ligger i början av firmware, prova med fw toolbox. lycka till och återkom med resultat.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Okejj, de låter ju iaf bra. Problemet är bara att jag kan inte öppna den med toolbox pga av att den säger att den inte har korrekt storlek eller att de inte är ett gilt firmware

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    jag öppnade dem i hexedit föresten nu. Men vart ska man kolla på vilken rad?, jag ser dock att rad 11 vilket är den andra raden skiljer sig om man jämför orig.bin mot en ix14.bin Är de possetivt?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av stjarna1 Visa Inlägg
    jag öppnade dem i hexedit föresten nu. Men vart ska man kolla på vilken rad?, jag ser dock att rad 11 vilket är den andra raden skiljer sig om man jämför orig.bin mot en ix14.bin Är de possetivt?
    du kan inte jämföra den hackade och den från original tyvärr.

    kolla omkring dessa offsets... B000 - F000.. finns mer om det här, verkar vara lite olika. E030 verkar vara en vanlig offset för nyckel, den ska vara 32 tecken.

    Last edited by int21; 2008-11-18 at 19:12.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Okejj, jag kollade där på 0X0000E030 antar att de är den platsen?. saken är ju den att hur vet man de är nyckeln då finns de något sett att se de? för är ju massa siffror som allt annat de är en VAD6038-64930C har jag iaf sett.
    Last edited by stjarna1; 2008-11-24 at 17:05.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har jag inte redan hjälpt dig plocka fram nyckeln igår...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Jo, tänkte bara eftersom du ej var säker så tänkte jag ta en extra check. för alla säger ju att nyckeln ska ligga på E030 och där står det något annat ju ? så ville dubbelkolla

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Benq kan ha nyckeln på massor av ställen. Första nyckeln jag gav dig var från e030 (kollade inte så noga först) men den andra du fick var med stor sannolikhet rätt nyckel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Tackar, det löste sig, fixade ur orig.bin den va ej sönder. inkl de va samma nyckel som du sa Hansi, nu är den flashad och klar. Tack så mycket !!.

Liknande diskussioner

  1. Akut Hjälp!
    By DacHt in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 17:04
  2. Xbox Duo X2 HjÄlp
    By JohnnyF in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 23:03
  3. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:09
  4. SSB BRAWL PROBLEM hjälp
    By chricke90 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 17:05
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •