Hallå nu är det så att jag har ett rpoblem med min TV och Xbox som jag har haft sen jag skaffade xbox:et.
Jo det är såhär att i VÄLDIGT och då menar jag verkligen VÄLDIGT många spel så får jag problem med frames, med andra ord det hackar mycket.
Dock så hackar det inte hela tiden utan bara när det visas mycket på skärmen vilket jag först trodde var normalt ända tills jag spelade exakt samma spel hemma hos en polare på hans xbox och till min förvåning så hackade det inte ett dugg på exakt samma ställen som mitt xbox höll på att frysa av hack xD.
Han använder en Philips platt HDTV vet dock inte vilken modell och jag använde en hyffsat gammal Dantax HDTV men min är dock nyare än hans.
Jag har testat med både komponent och HDMI på boxen men ingen skillnad. Har även testat på min kompis TV och min farsas TV samma hack hela tiden.
Men sen när jag började kolla lite runt på xboxen o kladda lite med bildinställningarna så ställde jag xboxen på 720p och den stälde in sig men sen när jag kollade i inställningarna i TV:n så stor det 1080i 43H 60HZ och inte 720p som boxen var inställd på, *notera att det hackar mer med 720p inställt än med 1080i ,dock inte under spelen det hackar samma hela tiden men när man bläddrar mellan menyerna*
Så nu undrar jag, vad kan vara fel? Är det TV:n eller Xbox:et ? har en Xbox 360 Arcade tillverkad den 31 januari 2008
Bookmarks