Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Dantax V4 problem med bild :S

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    55
    Respekt
    17

    Dantax V4 problem med bild :S

    Hallå nu är det så att jag har ett rpoblem med min TV och Xbox som jag har haft sen jag skaffade xbox:et.

    Jo det är såhär att i VÄLDIGT och då menar jag verkligen VÄLDIGT många spel så får jag problem med frames, med andra ord det hackar mycket.

    Dock så hackar det inte hela tiden utan bara när det visas mycket på skärmen vilket jag först trodde var normalt ända tills jag spelade exakt samma spel hemma hos en polare på hans xbox och till min förvåning så hackade det inte ett dugg på exakt samma ställen som mitt xbox höll på att frysa av hack xD.

    Han använder en Philips platt HDTV vet dock inte vilken modell och jag använde en hyffsat gammal Dantax HDTV men min är dock nyare än hans.

    Jag har testat med både komponent och HDMI på boxen men ingen skillnad. Har även testat på min kompis TV och min farsas TV samma hack hela tiden.

    Men sen när jag började kolla lite runt på xboxen o kladda lite med bildinställningarna så ställde jag xboxen på 720p och den stälde in sig men sen när jag kollade i inställningarna i TV:n så stor det 1080i 43H 60HZ och inte 720p som boxen var inställd på, *notera att det hackar mer med 720p inställt än med 1080i ,dock inte under spelen det hackar samma hela tiden men när man bläddrar mellan menyerna*

    Så nu undrar jag, vad kan vara fel? Är det TV:n eller Xbox:et ? har en Xbox 360 Arcade tillverkad den 31 januari 2008

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Enkel felsökning:
    Funkar din box felfritt på en annan TV är det din TV eller kablage det är fel på.

    Funkar din kompis box på din TV är det din box det är fel på.

    Funkar inte din kompis box lika bra som din box på både hans o din TV men skitbra på en annan TV är det båda era tv apparater som är kissiga

    Funkar en helt annan box som fungerar bra på en annan tv bra på båda era tv-apparater är det era boxar som är knasiga eller inställningar med HD-TV,
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    55
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Enkel felsökning:
    Funkar din box felfritt på en annan TV är det din TV eller kablage det är fel på.

    Funkar din kompis box på din TV är det din box det är fel på.

    Funkar inte din kompis box lika bra som din box på både hans o din TV men skitbra på en annan TV är det båda era tv apparater som är kissiga

    Funkar en helt annan box som fungerar bra på en annan tv bra på båda era tv-apparater är det era boxar som är knasiga eller inställningar med HD-TV,
    Har testat hans box på min TV och det laggar inget har testat min box på hans TV det laggar. har även testat på farsans nyinköpta TV Samsung 40" så det kan inte vara så att TV:n det är fel på för det hackar för mig ändå:S men liksom då återstår det ju bara att det är fel på boxen vad ska man göra då? ska man ringa Microsoft eller?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Rostad360 Visa Inlägg
    Har testat hans box på min TV och det laggar inget har testat min box på hans TV det laggar. har även testat på farsans nyinköpta TV Samsung 40" så det kan inte vara så att TV:n det är fel på för det hackar för mig ändå:S men liksom då återstår det ju bara att det är fel på boxen vad ska man göra då? ska man ringa Microsoft eller?
    Om din box laggar på en annan tv som inte laggar med annan box är det din box som är slö ju
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    55
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Om din box laggar på en annan tv som inte laggar med annan box är det din box som är slö ju
    Ja jag har liksom fattat det xD . Men vad ska man göra då? ska man ring atill Microsoft eller gå med den där jag köpte den eller vad?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Rostad360 Visa Inlägg
    Ja jag har liksom fattat det xD . Men vad ska man göra då? ska man ring atill Microsoft eller gå med den där jag köpte den eller vad?
    I första hand där du köpte den, i andra hand microsoft.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av martin90 Visa Inlägg
    I första hand där du köpte den, i andra hand microsoft.
    Nej nej nej... stopp o belägg..

    Om maskinen är moddad:
    1. Återställ
    2. Skicka till MS, om din box köptes för mindre än ett år sen. Är den mer än ett år säger du till Ms att den rödringat.

    Om maskinen är omoddad, se svar 2 i föregående fråga.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Problem med att spela spel från minneskort!
    By Nagrom in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 09:00
  2. Problem med streaming!!:S
    By bucko in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:28
  3. Knepigt problem med Argon!
    By 99stoffe99 in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 22:59
  4. Problem med nyare spel
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 22:52
  5. Problem med bränning
    By Japseye in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 22:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •