Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: reservdelar

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0

reservdelar

är det någon som vet var man kan köpa denna gummi kontakt till psp
    http://www.undercutter.co.uk/khxc/cc...PSPrubber.html
    fast i sverige har googlat mycket men hittar inte den

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Nopp, det är lite halvjobbigt att få tag på sådana som reservdelar, och rätt viktigt om man slarvat bort sin eller trasat sönder dessa.
    Mitt tips är att löda fyra trådar mellan moderkorten o analogspaken istället om du inte orkar vänta
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Respekt
    0
    Antar att det e så att din analog spak håller på och rör sig åt ett håll eller nåt sånt (kanske glappar). Det är mer troligt att det beror på att det glappar i kontakten än att det är fel på den här "rubbet kontakten".

De e ganska troligt att det kan funka utan att du byter ut hela kontakten.. Några tips bara som kanske kan funka:

1) Piggarna på baksidan av joysticken kan du stick in i psp:n. De kan va lite jobbigt, men efter ett tag brukar man få på dem

2) Se till att ALLA skruvar är HÅRT fastskruvade.. Även att joysticken sitter hårt fast mot faceplaten, då sitter den rätt.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Tips från coachen:
    För hårt fastskruvad analogspak = Sneddragningar

Ibland räcker det att man lossar lite så fungerar det bättre.
    Mycket meck, men jag har äntligen fixat två av mina pspor som drog snett av sig själv med analogen *Gubbar går automagiskt åt ett håll" nu går de inte av sig själv efter jag lossade lite på analogspaks skruvarna
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Reservdelar + Aragon
    By MikeTheMan in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 22:39
  2. Behöver reservdelar
    By Huggorm in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 05:40
  3. Reservdelar till wii
    By universe777 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 16:38

Bookmarks

Behörigheter