Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Media Center + Bannad 360

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Media Center + Bannad 360

    Fungerar detta? Det är väl bara live funktionen som stängs när man blir bannad? Eftersom jag aldrig använder Live så gör det mig inte mycket.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ehm, om du får ned uppdateringen på en DVD eller så skall det inte vara några problem om du tänkte på nya dash

    Streama media från en MCE dator till 360 skall inte heller vara några problem.
    Testa o skriv här igen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Media Center kommer funka som vanligt, däremot tror jag man måste ladda ner MP4-codec igen om man kollar på typ xvid via dashboarden.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Media Center kommer funka som vanligt, däremot tror jag man måste ladda ner MP4-codec igen om man kollar på typ xvid via dashboarden.
    JA o det går ju inge bra om boxen är bannad eller hur
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Du kan inte spela upp xvid via Media Center.. har aldrig funkat.

    Men om han menar att spela upp xvid via dashboarden .. under video-"fliken" ... så är det nog bara att glömma om man uppdaterar till nya dashboarden (NXE).
    Last edited by POi2; 2008-11-20 at 22:36.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har MP4 uppdateringen i NXE, jag kan spela upp Xvid, Divx.

    Frågan handlade enbart om ifall man blir bannad, ifall kopplingen mellan MC/WMP försvinner.
    Vilket ni sa att det inte gör.

    Tack så mycket.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Du kan inte spela upp xvid via Media Center.. har aldrig funkat.

    Men om han menar att spela upp xvid via dashboarden .. under video-"fliken" ... så är det nog bara att glömma om man uppdaterar till nya dashboarden (NXE).
    Jag har inga problem med att signa in på min profil och ladda ned videocodec för Div-X .avi s
    Funkar även att spela gammelbox spel med nya dash, dock måste man vara inloggad på sin profil då man gör det.

    Citat Original inlägg av TXC Visa Inlägg
    Jag har MP4 uppdateringen i NXE, jag kan spela upp Xvid, Divx.

    Frågan handlade enbart om ifall man blir bannad, ifall kopplingen mellan MC/WMP försvinner.
    Vilket ni sa att det inte gör.

    Tack så mycket.
    Vågar inte svara på det.
    Men har du en bannad box som jag tolkade det så kan du inte ladda ned nya uppdateringar via Liven.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    OK, jag tolkade det som om du redan var bannad.. för då hade du inte kunnat installera xvid-codecen till NXE. NXE går dock bra att uppgradera till på en bannad box, man kommer dock inte få avatarerna m.m. att funka.

    Media Center kommer funka som vanligt på en bannad box.

    Det är de funktioner som använder sig av Live som inte kommer att funka på en bannad box.
    Last edited by POi2; 2008-11-24 at 12:26.

Liknande diskussioner

  1. Bannad pga olagligt windows media player 11/XP
    By jimpa_84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 23:36
  2. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 20:15
  3. Bannad 360 hårddisk på ny obannad och oflashad 360 maskin?
    By Crisis Vision in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 22:59
  4. Kör Media Center med 360
    By SuFFix in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 23:26
  5. Xbox 360 som media center
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 18:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •