Hej!
Jag satte igång xbox360 igår och det kom upp meddelande om att installera nya dashboarden. Detta verkar ske i två steg, detta som jag skrev om nu och sedan staratr xbox om varefter man uppdaterar steg 2. Problemet är att då xbox startas om och den skulle börja ladda ned "del 2" fick jag felmeddelandet:
"Can´t download the update. To test your connection, open system settings and select Network settings, Test Xbox LIVE Connection
If the problem persists, go to www.xbox.com/support."
Jag gjorde ett nätverkstest där den börjar koppla upp mot live(mätaren når ca halvvägs) men sedan får meddelande om att en uppdatering behövs. När jag accepterar detta kommer samma felmeddelande upp igen om att jag inte kan ladda ner denna. Det är som att den kopplar upp mot live, direkt begär nedladdning av uppdateringen, när detta inte går signas jag ut. Det sista vet jag inte säkert men det verkar konstigt att den begär uppdatering från live om man inte kan vara inne på live så känns inte som nån form av ban.
De felkoder jag får är:
W: 0000-000B
X: 0000-F001
Y: 22A0-4000
Z: 8015-1002
ID: 0006-0000
läste tråden om felkoder i forumet där det hänvisades till http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=484726
Där står det något om "1002" men vet inte riktigt om det är detta mitt gäller eller vad denna felkod betyder helt och hållet.
Jag har sett att andra skrivit om samma felkod men ingne verkar veta vad den betyder.
Xboxen är moddad men NXE laddades ner från xbox live den 19:e så det var "riktiga" versionen iaf.
Tacksam för svar
Bookmarks