Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem vid NXE-uppdatering Z:8015-1002, vad kan vara felet?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Problem vid NXE-uppdatering Z:8015-1002, vad kan vara felet?

    Hej!

    Jag satte igång xbox360 igår och det kom upp meddelande om att installera nya dashboarden. Detta verkar ske i två steg, detta som jag skrev om nu och sedan staratr xbox om varefter man uppdaterar steg 2. Problemet är att då xbox startas om och den skulle börja ladda ned "del 2" fick jag felmeddelandet:

    "Can´t download the update. To test your connection, open system settings and select Network settings, Test Xbox LIVE Connection
    If the problem persists, go to www.xbox.com/support."

    Jag gjorde ett nätverkstest där den börjar koppla upp mot live(mätaren når ca halvvägs) men sedan får meddelande om att en uppdatering behövs. När jag accepterar detta kommer samma felmeddelande upp igen om att jag inte kan ladda ner denna. Det är som att den kopplar upp mot live, direkt begär nedladdning av uppdateringen, när detta inte går signas jag ut. Det sista vet jag inte säkert men det verkar konstigt att den begär uppdatering från live om man inte kan vara inne på live så känns inte som nån form av ban.

    De felkoder jag får är:

    W: 0000-000B
    X: 0000-F001
    Y: 22A0-4000
    Z: 8015-1002
    ID: 0006-0000

    läste tråden om felkoder i forumet där det hänvisades till http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=484726

    Där står det något om "1002" men vet inte riktigt om det är detta mitt gäller eller vad denna felkod betyder helt och hållet.

    Jag har sett att andra skrivit om samma felkod men ingne verkar veta vad den betyder.

    Xboxen är moddad men NXE laddades ner från xbox live den 19:e så det var "riktiga" versionen iaf.

    Tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Inte lika fel som dig men jag har upplevt lite ostabil Live efter NXE update igår. Får flera gånger up 8000FFFF error, det är inte min uppkoppling utan en Live error. Detta felmedelande får jag upp när jag vill se/ladda ner objekt från marketplace. Efter 8000FFFF följer ett annat error medelande där det står att detta innehåll inte är tillgängligt just nu på Live.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Har nog varit rejält stort tryck på Live plus att fler saker laddas ner iom nya dashen.. så många bäckar små

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Nu kan jag inte connecta alls till Live. Fel på min uppkoppling, även fast den "gula varnings triangel" symbolen sätter sig på kopplingen mellan internet och xboxlive. Sitter på en switch med skarpa ip adresser utdelat från ISP. Tror det är Live det är fel på.

    W: 0000-0021
    X: 0000-F021
    Y: 20A8-48E0
    Z: 0000-0000
    ID: 0007-0002

    edit: hehe, provat i flera timmar i dag och sent igårkväll, när jag till slut bestämmer mig för att ringa supporten för 5 miuter sen, så slår skiten igång och jag kommer ut på Live, ungefär 10 sekunder innan dom svarar. Paranoid som fan nu, jag tror att microsof håller ögongen på mig hahaha. killen jag pratade med sa bara att det kan bero på belastning pga av nedladdning av NXE och var inte intresserad av felkoderna eftersom det fungerade. peace.
    Last edited by KristianB; 2008-11-20 at 17:49.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tycker det är konstigt för jag kan ladda ner uppdateringar till spel som jag inte lirat på ett tag. Och dem laddas väl hem från live de också så verkar konstigt. Hoppas verkligen det är live osm knasar men känns weird att vissa blir såhär drabbade och andra klarar sig fint

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av KristianB Visa Inlägg
    Inte lika fel som dig men jag har upplevt lite ostabil Live efter NXE update igår. Får flera gånger up 8000FFFF error, det är inte min uppkoppling utan en Live error. Detta felmedelande får jag upp när jag vill se/ladda ner objekt från marketplace. Efter 8000FFFF följer ett annat error medelande där det står att detta innehåll inte är tillgängligt just nu på Live.
    Hade samma problem vid 8-tiden i onsdags, har det löst sig för dig nu eller?

Liknande diskussioner

  1. Felkod 0102 - vad kan göras?
    By Molin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 14:24
  2. vad kan de vara för läsare + värde
    By marabou in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 19:44
  3. Vad kan vara fel?
    By Dear_Joan in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-18, 23:40
  4. Vägrar starta, vad kan felet vara?
    By Crowl in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 18:27
  5. Vart kan felet vara? pc till xbox
    By lehools in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 08:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •