Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Spoofning med Spear och nya Xecutor fungerar inte.. :(

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Exclamation Spoofning med Spear och nya Xecutor fungerar inte.. :(

    Hej, vi har försökt att spoofa två st Lite-On diskar med våran nya Xecutor (nyaste modellen) samt en Spear add-on (för er som inte vet vad det är så är det ett verktyg som gör så att man kan spoofa utan att löda)

    Iallafall så har vi kopplat rätt, vad vi vet. Programmet hittar dvdläsaren, sen så drar vi ut läsaren så att den är halvägs påväg in. Avläsningsläge med andra ord.

    Sen trycker vi fast Spear'en, den lyser blått = Go!

    "Read Key"-knappen.

    Därefter kommer ett felmeddelanden att det inte gick att läsa ut nyckeln, vi köpte tom ett till xbox för att kunna utesluta att det var fel på boxen, vilket det förhoppningsvis inte är, utan våran metod.

    Vad kan tänka sig vara felet? Har vi kopplat fel, har vi installerat någon skum drivrutin fel?

    Alla tips uppskattas!

    MVH

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Säljer vi de kitten ?
    Och vad är Spear ? En prob du nyper fast på två pinnar eller??

    Vi byglar RX + TX på Lite-Onläsare och med en modifierat Connectivitykot samt RS232 kit läser vi ut nycklar.

    Vad har du och vart kommer grejjerna från ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej, tack för det snabba svaret!

    Nej ni har inte Spear, men det lär väll bara vara en tidsfråga :P

    http://www.maximusgames.net/osc/cata...roducts_id=116

    Där är Spear som vi försöker använda oss utav!
    den + nya xecutor.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av KOFF Visa Inlägg
    Hej, tack för det snabba svaret!

    Nej ni har inte Spear, men det lär väll bara vara en tidsfråga :P

    http://www.maximusgames.net/osc/cata...roducts_id=116

    Där är Spear som vi försöker använda oss utav!
    den + nya xecutor.
    Aha, Spear verkar vara något många kunder skulle KLANTA sig med då de använder, därför har inte vi tagit in några sådana då vi tycker att bygla två punkter är lättare och ger bättre kontakt och mindre risk för Kortslutning.

    Spear enligt mig är Tidsslöseri och större risk att man ESD mördar kretskort/lasrar. Många av våra kunder kan inte Googla på ESD ( E.S.D ) ens

    + att om vi byglar kan vi läsa ur dessa läsare hur många ggr som helst utan att behöva öppna läsaren och Proba den igen
    Snyggt, Snabbt o smidigt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okej, detdär hjälpte ju inte mig precis. Kan ju informera dig om att den inte är ESDdödad då vi har testat att spela spel på den efteråt. Det är själva läsningen som inte tycks gå som vi vill. Ska testa att installera om datorn ikväll och fixa in rätt drivrutiner. Förhoppningsvis så är det fel där någonstans.

    Inga andra teorier om varför vi inte kan läsa för? På videon som jag länka till, så är det ju überlätt, vi gör exakt så (vad vi vet)..

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Argon chip funkar en gång, sen inte mer
    By DeJi in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 11:44
  3. Behöver råd/hjälp gällande mediauppspelning på 360n!
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 16:08
  4. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  5. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •