Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Två röda lampor :(

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17

Två röda lampor :(

Hej!

Inhandlade min box hos er PSXCARE i mars i år, testade lira
    lite innan jag kom hem från jobbet och det funkade fint, sen
    när jag skulle sluta så började fläktarna låta lite mer än
    normalt. Inget jag tänkte på så mycket. Nu när jag skulle dra igång boxen igen så började den låta som satan, drog igång CoD men i menyerna tänkte jag att nåt var fel...

Startade om boxen två gånger, samma skit, lät som satan. Tänkte, kan det vara damm? Nix, använde tryckluft och damsög men det verkade inte vara ett endaste dammkorn i boxen... Nu när jag satte upp den i tv-bänken igen, samma skit, provade spela och precis när jag skulle joina en server på CoD så blir bilden helt svart och två röda lampor börjar blinka, antar att det stod för överhettning?

Gäller den 1-årsgarantin ni har på boxen för sådana här problem? Tacksam för svar och eventuellt lösningar till problemet? Tycker att boxen aldrig har känts varm efter jag har spelat... Konstigt..Är en hdmi-box...
    Last edited by The Joker; 2008-11-21 at 00:06.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    http://support.microsoft.com/kb/907533
    och ja, det bör täckas av psxcares garanti.

Kolla punkterna i länken, annars så får du komma in med den så kan vi titta på den.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Låter som om det är lite dålig kontakt mellan kylningen och CPU och/eller GPU. Man måste nog ta isär allt och byta kylpasta och även se till så kylanordningen klämmer åt ordentligt. Har denna maskin varit inne för RROD-lagning?

Testa att ha boxen stående ... det blir otroligt varmt under moderkortet ... verkar som om värmen försvinner lite bättre i stående läge... se om det gör nån skillnad.. kanske
    Last edited by POi2; 2008-11-21 at 00:37.

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Okej, den har ej varit inne för det problemet tidigare. Har ju bara haft den i ett halvår lite drygt. Tackar för länken Xager, den står nu på ett ställe där det är väldigt svalt. Får ha den där tills jag går upp imorgon...ska även prova att ha den stående, tack för tipset...

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Men som POi2 sa så kan det vara något som inte står rätt till innuti, kolla om problemet kvarstår och isf lämna in den till psxcare.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Skickade den precis med posten till er grabbar. Ungefär, hur lång tid kan jag få vänta innan jag får tillbaka den? Inte för att det är hejdlöst brottom, ska köpa mig en originalbox också om nån vecka, men bara på ett ungefär? Innan jul?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Skickade den precis med posten till er grabbar. Ungefär, hur lång tid kan jag få vänta innan jag får tillbaka den? Inte för att det är hejdlöst brottom, ska köpa mig en originalbox också om nån vecka, men bara på ett ungefär? Innan jul?
    Innan jul bör du få om det inte är något alltför komplicerat fel.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Om paketet hittar rätt d.vs
    Vår nya Postbox skall lösa tidigare vurpor posten tabbat sig med då vi haft avtal med dem att de skall köra ut alla paket åt oss som aldrig fungerade tidigare då den enda som körde ut dem åt oss enligt avtal tog semester eller sjukskrev sig

Nu skall det fungera via Boxadressen annars jävlar
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Skickade min trasiga box till er förra måndagen, idag fick jag en helt ny av er på posten. Måste säga att jag är grymt tacksam PSXCARE-gänget! Vilken kanonservice, räkna med att jag kommer återkomma som kund, tack än en gång

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Skickade min trasiga box till er förra måndagen, idag fick jag en helt ny av er på posten. Måste säga att jag är grymt tacksam PSXCARE-gänget! Vilken kanonservice, räkna med att jag kommer återkomma som kund, tack än en gång
    Skönt att det löste sig
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Grabbar, ni hade lämnat kvar Pro Evolution Soccer 6 i dvd-läsaren, så skivan kommer på posten

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Grabbar, ni hade lämnat kvar Pro Evolution Soccer 6 i dvd-läsaren, så skivan kommer på posten
    Dom klantarna
    Drar in fikat denna vecka
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Vad är det för fel när 3 st röda lampor blinkar?
    By Daniel_25 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 17:59
  2. Röda lampor
    By Saltan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 13:54
  3. Ang. 3 röda lampor
    By Landslide in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 21:25
  4. 3 RÖda Lampor
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 01:03
  5. Tre Röda Lampor