Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 124

Diskussion: Problem med hårddisk hjälp!

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Ja, det låter troligt.

    Har du ingen garanti kvar så tycker jag du ska öppna den grå klumpen som HD:n ligger i och prova att koppla in den i din PC. Då kan du se om du iaf kan göra backup av disken.

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Det som är Konstigt är att när jag startar upp xboxet med min hdd i så är det väldigt segt ( tar ungefär 1 min att starta upp), och sen så klart med min polares så går det som en klocka

    Kan man inte bara skicka in hårddisken på nån butik så får dom de fixat till en annan hård disk eller liknande. ( ENDAST HÅRD DISKEN, inte Konsolen ) utan att avslöja att man har en flashad dvd.... ?
    Last edited by wilkkm0; 2008-11-28 at 21:59.

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Det som är Konstigt är att när jag startar upp xboxet med min hdd i så är det väldigt segt ( tar ungefär 1 min att starta upp), och sen så klart med min polares så går det som en klocka

    Kan man inte bara skicka in hårddisken på nån butik så får dom de fixat till en annan hård disk eller liknande. ( ENDAST HÅRD DISKEN, inte Konsolen ) utan att avslöja att man har en flashad dvd.... ?
    ring ms support.. självklart behöver du inte uppge något om din box. säg att din hdd inte fungerar som den ska.. du har testat polares hdd och de fungerar kanon och vice versa.. men din hdd fungerar inte.. innan du ev. skickar iväg eller får den utbytt så ska du försöka kopiera innehållet på den till din pc (backup), du har wiki guiden ja länkade till. kan vara bra då du ant. kan återställa savegames mm om du får en ny disk (om du inte kan spara dem på annat vis). ring ms support, du kanske har någon garanti att få..

    använd inte den disken något mer utan att göra backup, en dag kanske det är försent!

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ring ms support.. självklart behöver du inte uppge något om din box. säg att din hdd inte fungerar som den ska.. du har testat polares hdd och de fungerar kanon och vice versa.. men din hdd fungerar inte.. innan du ev. skickar iväg eller får den utbytt så ska du försöka kopiera innehållet på den till din pc (backup), du har wiki guiden ja länkade till. kan vara bra då du ant. kan återställa savegames mm om du får en ny disk (om du inte kan spara dem på annat vis). ring ms support, du kanske har någon garanti att få..

    använd inte den disken något mer utan att göra backup, en dag kanske det är försent!
    Jag har ringt xbox kundcenter ( antar att det är ms grej....) dom tipsade att jag skulle testa med en polares hdd ( vilket som jag gjort ) och om det visade sig vara fel på min hdd skulle en NY skickas till mig.

    Men kan jag inte föra över saves och allt viktigt via den där Intressanta Kabeln som följer med när man köper 120GB HDD istället för att krångla med att låsa upp hddn trassla upp datorn sätta i ut etc. d.v.s I fall man kan göra en sådan ''backup'' av allt på Datorn, Går det inte lika bra att göra allt det via ''Kabeln'' Istället ?

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Jag har ringt xbox kundcenter ( antar att det är ms grej....) dom tipsade att jag skulle testa med en polares hdd ( vilket som jag gjort ) och om det visade sig vara fel på min hdd skulle en NY skickas till mig.

    Men kan jag inte föra över saves och allt viktigt via den där Intressanta Kabeln som följer med när man köper 120GB HDD istället för att krångla med att låsa upp hddn trassla upp datorn sätta i ut etc. d.v.s I fall man kan göra en sådan ''backup'' av allt på Datorn, Går det inte lika bra att göra allt det via ''Kabeln'' Istället ?
    jo, det går.. men jag trodde din box hade svårt att läsa hdd'n och det kanske inte fungerade pga det. sedan med den kablen så raderar den hela din disk efter backup.. och det krävs ju att du har en till disk att kopiera till.. det har du väl inte innan du fått en ny.. och då har du ju lämnat iväg din disk.. hehe..

    bor du nära psxcare kanske du kan gå in med boxen där och låna kabel för backup.. men då behöver du en disk att kopiera till.. och kanske riskerar att det skiter sig och din gamla disk blir raderad.. att kopiera till datorn först.. så har du iaf en backup där.. ifall något skulle hända sedan.. det var så jag tänkte.. har inte hunnit med kaffe än, så texten här är nog rörig att läsa, hoppas du hänger med..

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jo, det går.. men jag trodde din box hade svårt att läsa hdd'n och det kanske inte fungerade pga det. sedan med den kablen så raderar den hela din disk efter backup.. och det krävs ju att du har en till disk att kopiera till.. det har du väl inte innan du fått en ny.. och då har du ju lämnat iväg din disk.. hehe..

    bor du nära psxcare kanske du kan gå in med boxen där och låna kabel för backup.. men då behöver du en disk att kopiera till.. och kanske riskerar att det skiter sig och din gamla disk blir raderad.. att kopiera till datorn först.. så har du iaf en backup där.. ifall något skulle hända sedan.. det var så jag tänkte.. har inte hunnit med kaffe än, så texten här är nog rörig att läsa, hoppas du hänger med..
    Skulle gärn vilja bryta upp HDDn och det där, men hur ska jag koppla in den i datorn sen? Ska jag öppna datorn och ta ur Datorns Hård disk Och sätta in Xboxets HDD eller?

    eller måste jag köpa kablar för 200kr ? :P

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Skulle gärn vilja bryta upp HDDn och det där, men hur ska jag koppla in den i datorn sen? Ska jag öppna datorn och ta ur Datorns Hård disk Och sätta in Xboxets HDD eller?

    eller måste jag köpa kablar för 200kr ? :P
    det står exakt hur du ska göra i wiki guiden. ja du måste öppna datorn, nej du behöver inte ta ur din hdd, ant har du flera platser i datorn men för att underlätta och så du inte mixtrar med fel disk så tar du sata kontakten till din vanliga hdd och sätter den i xboxens. är det en ide disk så kopplar du bara in xbox disken i första sata plats.

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Jaha nu börjar hjärnan min starta i gång xD Det är väl så HÄR-->http://www.youtube.com/watch?v=3WR9i...eature=related

    Man ska göra i fall man inte bryr sig om Xbox 1 Emulator och de där andra från Partion 2.

    I fall jag har fattat det hela rätt ?

    P.S vad är inne i Partiton 0 ?
    Last edited by wilkkm0; 2008-11-29 at 14:40.

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Nu har jag ring M$ dom håller på att skicka in en ny hård disk till mig ( tar ca 15 dar ). Men jag ska skruva upp nuvarande HDDn och kolla i fall man kan göra en backup så småningom xD.

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    P.S vad är inne i Partiton 0 ?
    här har du den infon... fanns på wiki sidan.

    Address Description
    0x80000 Cache Partition (aka partition 0)
    0x80080000 Unknown
    0x120EB0000 Xbox Backwards compatibility drive (aka Xbox1 emulator / partition 2)
    0x130EB0000 Main Xbox 360 Partition (aka partition 3)

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Jag har hört att man måste ha speciella verktyg för att skruva upp hård disken, var Finns dom ? tack föresten int21 xD

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Jag har hört att man måste ha speciella verktyg för att skruva upp hård disken, var Finns dom ? tack föresten int21 xD
    provat google?

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=492418

    http://www.clasohlson.se/Search/Prod...x?Keywords=T10

    http://www.clasohlson.se/Product/Cat...251119#30-8540 tex ...

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Nu får ni höra ytterligare en fråga

    Kan man inte koppla upp hård disk(arna) till datorn via nån adapter eller nåt i stället för att 1. Bryta upp hård disken och förlora garanti.
    2. Mejsa i datorn och koppla in hårddisken...
    3.Koppla ur den och sätt i hopp hård disken.

    och sen samma sak fast föra över backupen till den nya hårddisken.. Tack för alla svar!

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Helt vanligt torx som int21 skriver .. en T-6 och en T-8 eller T-10.

    Eller så får du jaga fatt på typ:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=508&xSec=89
    eller
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=463&xSec=89

  15. #45
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Helt vanligt torx som int21 skriver .. en T-6 och en T-8 eller T-10.

    Eller så får du jaga fatt på typ:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=508&xSec=89
    eller
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=463&xSec=89
    Torx-10 för att bara öppna chassit, om man vill hålla på och ta bort kylflänsarna så är måste man ha en T-8 också
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Torx-10 för att bara öppna chassit, om man vill hålla på och ta bort kylflänsarna så är måste man ha en T-8 också
    Tack för den infon grabbar

    Men går det att koppla upp hårddisken till datorn med hjälp av någon slags adapter eller liknande, så man slipper köpa mejslar för 200 och slita sönder garantin ?

  17. #47
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Kollade du länkarna?

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Kollade du länkarna?
    Oj Missförstog det hela xD. Trodde det var ''skruv'' länkar, men det var tydligen det jag sökte ^^

    Tack så Mycket! ska nog köpa mig en sån där adapter grej

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Xecuter 360 Connectivity kit ** V2 ** är den som gäller
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Men hörni. I fall jag köper en XSATA grej eller Adapter och det visar sig att min hård disk är totalt sönder (jag kan inte se mina saves och filer och allt :O ) Skulle jag väl kunna få möjlighet med pengarna tillbaks och lämna tillbaks grejen xD kanske var en (DUM) fråga till Psxcare xD :P

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Nu har min Hård disk kommit från tyskland, Nu ska jag bara beställa en XSATA grej sen ska jag sätta full fart på det hela

    Men ärligt talat fattar jag inte ett piss från Wiki guiden, Men jag fattar att det är nåt i den här stilen:att från min gamla hård disk lägger man ut alla grejer från Partition 0-3 o var det nu är, sedan läggar man dom i samma mappar (Partition) i den andra hård disken. ( Xplorer360 )

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    nå ? xD

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    nå ? xD
    vad är din fråga? din förra post innehöll ingen.

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vad är din fråga? din förra post innehöll ingen.
    Jo det var: Jag fattade inte så mkt i Wiki guiden som någon hade lagt in här från wikipedia....

    Och i fall jag har fattat det hela rätt så ska man Öppna Xplorer360 och sen koppla upp min defekta hård disk och sedan Kopiera allt från Partition 3 2 1 och vad det nu är. Och sedan lägga in dom grejerna till den andra hård disken, Och lägga allt i rätt mapp ? Är det ungefär så man ska göra eller något annat? I så fall vill jag veta NU för jag får min XSATA Adapter i morn för att koppla upp den till datorn

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Jo det var: Jag fattade inte så mkt i Wiki guiden som någon hade lagt in här från wikipedia....
    det läste jag inte som en fråga, utan som ett påstående.. som du sedan förklarade lite om.. hehe

    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Och i fall jag har fattat det hela rätt så ska man Öppna Xplorer360 och sen koppla upp min defekta hård disk och sedan Kopiera allt från Partition 3 2 1 och vad det nu är. Och sedan lägga in dom grejerna till den andra hård disken, Och lägga allt i rätt mapp ? Är det ungefär så man ska göra eller något annat? I så fall vill jag veta NU för jag får min XSATA Adapter i morn för att koppla upp den till datorn
    nästan.. du gör imagefiler av dina partitioner på den "gamla hårddisken", du får sedan extrahera de filer du vill överföra till din "nya hårddisk". de går att göra på lite olika sätt.. men för att inte röra till det. det räcker du gör backup på partition 3.. då den innehåller den nödvändiga datan du är ute efter.. cache partitionen känns ju rätt onödig..

    exempel.

    gammal hdd.
    1. Create file backup of partition 3 (Xbox 360 main filesystem) by selecting the partition 3 in Xplorer360 xtreme 2 and Edit -> Extract

    ny hdd.
    2. Connect disk to computer again, and drag all the files from the partition 3 file backup into partition 3 in Xplorer360 xtreme 2

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det läste jag inte som en fråga, utan som ett påstående.. som du sedan förklarade lite om.. hehe

    nästan.. du gör imagefiler av dina partitioner på den "gamla hårddisken", du får sedan extrahera de filer du vill överföra till din "nya hårddisk". de går att göra på lite olika sätt.. men för att inte röra till det. det räcker du gör backup på partition 3.. då den innehåller den nödvändiga datan du är ute efter.. cache partitionen känns ju rätt onödig..

    exempel.

    gammal hdd.
    1. Create file backup of partition 3 (Xbox 360 main filesystem) by selecting the partition 3 in Xplorer360 xtreme 2 and Edit -> Extract

    ny hdd.
    2. Connect disk to computer again, and drag all the files from the partition 3 file backup into partition 3 in Xplorer360 xtreme 2
    1. När man tar och extractar allt det där, Kommer ''backup filerna ''till en mapp då eller?
    som man sedan drar över till den '' Nya '' Hård disken?.

    2. Partition 0 är väl '' Cache''...

    Och vad är det ? XdXdXXdXDDX

  27. #57
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Du ska "extracta" alla partitioner till olika mappar... alltså part 0, part 2 & part 3.

    Allt ska ligga på precis samma sätt på den nya HDDn.

    part 0 = xbox 1 emulatorns cache
    part 2 = xbox 1 emulatorn
    part 3 = xbox 360 ... cache, profiler, gamesaves osv.

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    [QUOTE=POi2;198311]Du ska "extracta" alla partitioner till olika mappar... alltså part 0, part 2 & part 3.

    Allt ska ligga på precis samma sätt på den nya HDDn.

    part 0 = xbox 1 emulatorns cache
    part 2 = xbox 1 emulatorn
    part 3 = xbox 360 ... cache, profiler, gamesaves osv.[/QUOT


    Okej! Tack så mycket För all hjälp !!! TUSEN TACK TILL ALLA! Jag ska testa det här direkt i morn eftermiddag och sedan säger jag hur allt gick TACK ÅTER IGEN!! AALLLAAA

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Nu har jag fått min hård disk från tyskland... Men inte min XSATA Adapter sak ( den värkar komma nästa vecka.

    Kan jag testa min nya hård disk och ta Recover gamertag på min profil, Utan att det blir problem med '' backup grejen sen'' ?

  30. #60
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    ja

Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Dantax V4 problem med bild :S
    By Rostad360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 19:39
  2. ett problem har uppstått med min ps2 - laserenhet.
    By Nozara in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 17:03
  3. Knepigt problem med Argon!
    By 99stoffe99 in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 22:59
  4. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •