Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 124

Diskussion: Problem med hårddisk hjälp!

  1. #91
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Nu har jag ringt microsoft och berättade om mitt problem.....

    Dom föreslog att jag skulle skicka in den till dom, Och att det inte skulle kosta något eftersom min Garanti är kvar.... Men hallå? DEN ÄR JU INTE DET, JAG HAR JU FLASHAT DEN ?!?! ( det sa jag inte till han, jag slet mig undan lixom xD.) Kan man sckicka in den till m$ utan DVD i. Så att jag rycker ur DVDn så dom inte gör nåt med den :OxDxDxD
    NEJ. Det kan du inte. Du får ju liksom inte öppna den. Då försvinner garantin. Jag tror att de märker att man öppnat den om dvd-spelaren saknas.
    Flasha tillbaka till original. Se till att klistermärket ser helt ut och skicka in så får du en ny. Sen kan du flasha den nya efter den 24/12.

  2. #92
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Kommer det bli någon kostnad med att flasha till orginal och sedan tillbaks?

    Jag vill helst inte betala ett öre för det här slump skiten till helvete.. I fall jag blir tvungen och betala det här skiten kan jag lika gärna köpa en arcade och nöja mig med guitar hero 3 föresten av livet :P

  3. #93
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Föresten, Det kanske är fel på AV Kabeln. t.ex är när jag startar xboxet med AV kabeln ( ursatt ) så Blev det inget rött ljus hela tin. Sen när jag hade tröttnat satte jag i den igen och -> e74... jag kan testa med en polares och återkommer när det är gjort :P

    För jag vill helst inte göra om allt igen

  4. #94
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Tjena grabbar

    Än har jag inte testat en annan AV Kabel men snart

    Undrar bara om att det skulle vara så att det är AV kabeln som är trasig, att I fall det är någon garanti på AV kablar ( är de de eller ? ) så är de då bara ringa M$ och få en ny gratis? eller där man köpte xboxet? :P

  5. #95
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Tjena grabbar

    Än har jag inte testat en annan AV Kabel men snart

    Undrar bara om att det skulle vara så att det är AV kabeln som är trasig, att I fall det är någon garanti på AV kablar ( är de de eller ? ) så är de då bara ringa M$ och få en ny gratis? eller där man köpte xboxet? :P
    1 år och du ska kunna få en ny från inköpsstället.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  6. #96
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Sen har du ju reklamationsrätt också. Då är det butiken du får reklamera hos. Reklamation ska du bara använda dig av om garantin inte gäller dock.

  7. #97
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Sen har du ju reklamationsrätt också. Då är det butiken du får reklamera hos. Reklamation ska du bara använda dig av om garantin inte gäller dock.
    Då måste ha dock visa att felet alltid har varit där eller har uppkommit max 6 månader efter inköp
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #98
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    i fall det är fel på GPU inte nåt med AV kabeln, Så är det bara och skicka in till microsoft. ( men MÅSTE jag flasha om DVDn till orginal) eller kan jag inte bara låta dom byta den till en annan eller måste man betala dom då för att det har skett ingrepp i konsolen innan? eller .....
    Last edited by wilkkm0; 2008-12-26 at 21:59.

  9. #99
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    i fall det är fel på GPU inte nåt med AV kabeln, Så är det bara och skicka in till microsoft. ( men MÅSTE jag flasha om DVDn till orginal) eller kan jag inte bara låta dom byta den till en annan eller måste man betala dom då för att det har skett ingrepp i konsolen innan? eller .....
    Du MÅSTE inte återställa konsolen, finns ingen lag på det

    Men om du skickar in den för lagning flashad så kan dom komma att kräva dig på 800 för arbetet
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  10. #100
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Du MÅSTE inte återställa konsolen, finns ingen lag på det

    Men om du skickar in den för lagning flashad så kan dom komma att kräva dig på 800 för arbetet
    Jag tänker inte betala dom där svinen ett öre. Det är deras fel alltihop, Det är deras eget fel att dom inte kan göra bra '' Kvalitét'' på grejerna.. jaja

    1. Men kan inte ni på psxcare laga sånt här?

    2. Och jag menar, Även om jag flashar den till orginal igen måste jag ju ändå betala 500 spänn och sen 700 spänn för flashning, eller hur! :P

    3. Kan allt det här ( när min hård disk pajade etc.) ha någonting med Flashningen att göra?

  11. #101
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Då måste ha dock visa att felet alltid har varit där eller har uppkommit max 6 månader efter inköp
    Javisst. Du har fortfarande 3 års reklamationsrätt.
    Efter 6 månader måste han själv bevisa det ja men det kan man ju försöka göra OM butiken sätter sig på tvären vilket de inte alltid gör om det är ett uppenbart fel som inte är orsakat av kunden. Jag hävdar fortfarande att garantin bör utnyttjas om möjligt innan man reklamerar.

  12. #102
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    1. Men kan inte ni på psxcare laga sånt här?

    2. Och jag menar, Även om jag flashar den till orginal igen måste jag ju ändå betala 500 spänn och sen 700 spänn för flashning, eller hur! :P

    3. Kan allt det här ( när min hård disk pajade etc.) ha någonting med Flashningen att göra?
    1. Ja, men just nu så tar vi inte in några nya maskiner då det varit lite strul med verkstaden.

    2. Nej, du återställer den för 500 och får 500 tillgodo. Sedan så flashar vi den för 700-500=200kr. Så 700 totalt.

    3. Nej, en flashning modifierar bara mjukvaran, inte hårdvaran.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  13. #103
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Nej, du återställer den för 500 och får 500 tillgodo. Sedan så flashar vi den för 700-500=200kr. Så 700 totalt.

    Då kommer jag nog betala 800 åt svinen istället för att vänta i 3 veckor för att spela igen:P

    Men kommer dom ta bort flashen i fall jag betalar åt dom rovdjuren?

  14. #104
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Då kommer jag nog betala 800 åt svinen istället för att vänta i 3 veckor för att spela igen:P

    Men kommer dom ta bort flashen i fall jag betalar åt dom rovdjuren?
    Risken finns också att dom kan neka dig en lagning...
    Hur menar du med att vänta 3 veckor, vi brukar kunna återställa en xbox på 1-2 dagar. Det är inte vi som lagar den då utan då så flashar vi om den med orginal FW samt ersätter lite sigil. Sen så får du skicka in den själv.

    Och ja, dom tar bort flashningen.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  15. #105
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Risken finns också att dom kan neka dig en lagning...
    Hur menar du med att vänta 3 veckor, vi brukar kunna återställa en xbox på 1-2 dagar. Det är inte vi som lagar den då utan då så flashar vi om den med orginal FW samt ersätter lite sigil. Sen så får du skicka in den själv.

    Och ja, dom tar bort flashningen.
    Jag menar jag är inte rätt person för tålamod. Först ska jag skicka den från västerås till er i sthlm sen 1-2 dar sen tebax sen ska den till tyskland o tebax sen flashning och tebax. det blir lixom lite Drygt med allt skit + Fraktkostnader

    Jag tänker nog göra på det klassiska hederliga viset istället:

    Öppna upp burkjäveln och kyla ner den lite. och testa triket med Heatsink eller X-clamp etc. Så slipper jag däremot Vänta,Betala,Floppa ur..



    Ursäkta i fall det låter lite ''''''konstigt drygt''''''''''
    Last edited by wilkkm0; 2008-12-27 at 11:26.

  16. #106
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    1. Jag vill bara försäkra mig om att min garanti är åt helvete ?

    Eftersom jag har sagt mitt serienummer till Xbox Kundsupport och dom sa att garantin är kvar Men den är ju flashad alltså Xboxet är ÖPPNAT.

    Så när dom får den inser väl dom att min garanti inte gäller?

    2. I fall man skapar RRoD ( vad innebär RRoD, är inte det samma sak som E 68 till exempel, det är ju en röd ring xD) Och för man en splitter ny box då när man skapar RRoD och säger det till M$ eller något liknande?

    3. Hur skapar man RRoD ?


    bla bla

  17. #107
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    1. Jag vill bara försäkra mig om att min garanti är åt helvete ?

    Eftersom jag har sagt mitt serienummer till Xbox Kundsupport och dom sa att garantin är kvar Men den är ju flashad alltså Xboxet är ÖPPNAT.

    Så när dom får den inser väl dom att min garanti inte gäller?

    2. I fall man skapar RRoD ( vad innebär RRoD, är inte det samma sak som E 68 till exempel, det är ju en röd ring xD) Och för man en splitter ny box då när man skapar RRoD och säger det till M$ eller något liknande?

    3. Hur skapar man RRoD ?


    bla bla
    Nja, om du ber UPS hämta den hos oss så borde det gå lite snabbare

    1. Nja. Du har egentligen ingen garanti kvar med med ett nytt sigil + lite uppfräshning så brukar inte M$ klaga.

    2. Skapa inte rödring, säg att du får en istället.
    Säg att du får 3 röda lampor efter 1-2 timmar, det har dom inte tid att testa.

    Antagligen så lagar dom den, dvs du får någon annans lagade moderkort + en ny drive.

    3. Gör det inte, se frågan ovan.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  18. #108
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Nja, om du ber UPS hämta den hos oss så borde det gå lite snabbare

    1. Nja. Du har egentligen ingen garanti kvar med med ett nytt sigil + lite uppfräshning så brukar inte M$ klaga.

    2. Skapa inte rödring, säg att du får en istället.
    Säg att du får 3 röda lampor efter 1-2 timmar, det har dom inte tid att testa.

    Antagligen så lagar dom den, dvs du får någon annans lagade moderkort + en ny drive.

    3. Gör det inte, se frågan ovan.
    Kommer dom tro på det ens? Jag menar i fall dom testar xboxet, .. **1** ring inte 3 xD...

    Och vad är sigil?`

    Ska jag bara säga till dom att min DVD är flashad eller ska dom upptäcka det själva ? iså fall

  19. #109
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Kommer dom tro på det ens? Jag menar i fall dom testar xboxet, .. **1** ring inte 3 xD...

    Och vad är sigil?`

    Ska jag bara säga till dom att min DVD är flashad eller ska dom upptäcka det själva ? iså fall
    sigill är den lilla silvriga tejpen som sitter över kanten på boxen under faceplate. är man oaktsam så är den skadad och då ser de att man öppnat boxen. ny sigill är alltså att föredra om den du har är skadad eller saknas. du sak absolut INTE säga att din box är flashad! då får du hosta fram en hel del slantar för att de ens ska ta hand om den boxen. är den inte för service av rrod så kommer de inte kolla de så noga vad den har för felkod.

  20. #110
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    sigill är den lilla silvriga tejpen som sitter över kanten på boxen under faceplate. är man oaktsam så är den skadad och då ser de att man öppnat boxen. ny sigill är alltså att föredra om den du har är skadad eller saknas. du sak absolut INTE säga att din box är flashad! då får du hosta fram en hel del slantar för att de ens ska ta hand om den boxen. är den inte för service av rrod så kommer de inte kolla de så noga vad den har för felkod.
    aha, iaf den här '' sigillen'' ser fin ut...

    Men det jag menar är att när dom öppnar upp xboxet så ser dom väl att min DVD är flashad så kräver dom mig att jag ska betala eller nåt ? etc

  21. #111
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    aha, iaf den här '' sigillen'' ser fin ut...

    Men det jag menar är att när dom öppnar upp xboxet så ser dom väl att min DVD är flashad så kräver dom mig att jag ska betala eller nåt ? etc
    det är inte säkert de kollar om din box är flashad eller inte. det säkraste är att flasha tillbaka till original innan du skickar in den, då kan de inte säga något iaf. risken finns att de upptäcker det men jag tror inte de kollar alla boxar, det finns det uppgifter på i flera trådar här. kolla tråden om rrod och skicka in till ms för sådan info tex.

  22. #112
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är inte säkert de kollar om din box är flashad eller inte. det säkraste är att flasha tillbaka till original innan du skickar in den, då kan de inte säga något iaf. risken finns att de upptäcker det men jag tror inte de kollar alla boxar, det finns det uppgifter på i flera trådar här. kolla tråden om rrod och skicka in till ms för sådan info tex.
    1. Vad händer om dom ser att den är flashad då ?
    2. Ser man om DVDn är flashad på utsidan eller insidan?
    3. Vilken tråd om rrod? det finns tusentals ?

  23. #113
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    1. Vad händer om dom ser att den är flashad då ?
    2. Ser man om DVDn är flashad på utsidan eller insidan?
    3. Vilken tråd om rrod? det finns tusentals ?
    1. de skiter i att göra något med din box. alternativ du får pynta 7-800 för att få tebax den / göra något med den.

    2. den startar backuper. (du kan inte se på den om den är flashad, endera testar du en backup eller läser ur firmware och kikar på den.)

    3. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29606

  24. #114
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    1. de skiter i att göra något med din box. alternativ du får pynta 7-800 för att få tebax den / göra något med den.

    2. den startar backuper. (du kan inte se på den om den är flashad, endera testar du en backup eller läser ur firmware och kikar på den.)

    3. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29606
    ZOMG

    Vet ni vad.... Jag tror jag lagar den själv på det hederliga sättet. Och jag är inte dum och Dör av elektriciteten ........................

  25. #115
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    ZOMG

    Vet ni vad.... Jag tror jag lagar den själv på det hederliga sättet. Och jag är inte dum och Dör av elektriciteten ........................
    varför oroar du dig så? risken är inte stor de kollar om din box ser okej ut och inte är bannad. har du ringt supporten och den gått igenom för att bli lagad så kommer de ant. inte kika mer ingående på din dvd. skulle de göra de och upptäcka den är flashad så byter de nog hellre ut den till en lite-on så du får tillbaka en lagad box med oflashad dvd, eftersom den inte var bannad.

    om du nojjar, flasha in original och skicka in den. skulle de komma på det så är 800:- jävligt billigt att få den lagad för mot att du gör det själv, det ev. inte blir bra eller att du pajjar hela boxen... vilket betyder att du får pynta det tredubbla.. var inte dumsnål.

  26. #116
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Nåja, Du lyckades övertala mig

    Ringer väl i morn och skickar fanskapet till dom odugligarna

  27. #117
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Hejsan svejsan!!

    Nu har xboxet kommit hem nu då från reperationen. Det var tydligen nått med Moderkortet tyvär har dom bytt DVD till Lite-On tror jag ( har inte kollat än).

    Men jag ska föra över backupen ( från den gamla HDDn) som jag i gentligen skulle göra förlängesen alldeles strax ( XSATA )

    Vill bara vara extra säker nu !

    1. Kan nån göra en snabb guide hur man extractade allt och det där till den andra HDDn nu igen

    2. Hur mycket kostar flashning hos er ( iX 1.5 )

    3. Är det krångligt och beställa en flashning när man skickar xboxet till er och ni får flasha det ? xD


    Tack o Hej !

  28. #118
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Flashning kostar 700:-, returfrakten kostar 210:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #119
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    faaaaaaaaan :/:/:/::/:/:/:/:/:/ trodde det skulle kosta 400 :S

    Då är det ju fan mer värt att flasha själv. Bara jag kunde fatta alla Siffror och Bokstäver som går i guiden skulle det nog gå fin fint. .(:

  30. #120
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Jaha, Nu när man ska ladda sin Drive på xPlorer360 står det. Could not find a FATX drive to open...

Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Dantax V4 problem med bild :S
    By Rostad360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 19:39
  2. ett problem har uppstått med min ps2 - laserenhet.
    By Nozara in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 17:03
  3. Knepigt problem med Argon!
    By 99stoffe99 in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 22:59
  4. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 22:17
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •