Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Multi-X Killer

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Multi-X Killer

    Det här problemet har säkert redan atgits upp för längesen men orkar inte läsa igenom alla trådar som kan ha varit uppe.
    Jag ahr dammat av min gamla PS1:a och jag får bara igång det ibland. Menyn kommer upp varända gång och när jag trycker på Start Game så är det bara vissa gånger skivan börjar snurra snabbare och startar. Nån som har nå knep för hur man löser detta? Är segt när man kommer in på 40de gången -_-

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    fungerar det bra om du kopplar ut killer boxen? Testat att göra rent laserlinsen?

    har för mig att riktigt gamla ps1or kunde fungera bättre om man hade konsollen uppochner. Minns inte riktigt, var så himla länge sedan.

    Du kan ju också testa att swappa med en annan skiva.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Konsoll upp o ned gör så linsen trillar rätt mot skivan närmre o man slipper glappet mellan pg.av slitage i travers då linsen glider "plast mot plast"

    Kan vara oxiderade kontakter, kan vara en trött laser eller skitig en.


    Ps. Renoverade ettpar gamla Ps1or för ett tag sen då de testmaskiner med nollkraftssocklar för Pic Kretsar jag gjorde då jag började på PSXCare för 10.år sen "fått fötter" medans jag jobbat med annat o de flyttade till blekingegatan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    tack för svaren!
    jag fick en flashback precis när jag satte mej vid spelet direkt efter jag skrivit inlägget, å då kom jag på att det startade lättare om man startade först med en PAL-skiva och sen bytte till det man skulle köra. tack för svaren hur som helst

Liknande diskussioner

  1. Multi???
    By viktiglol in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 23:43
  2. Fråga Ang Multi X Killer
    By MasterFlash in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:15
  3. Multi X Killer?
    By Dusse in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 22:57
  4. Multi X Killer (Xenogears och Chrono Cross)
    By Olznillz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-13, 17:44
  5. Min multi x killer funkar inte!!!
    By DreamScope in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-09-03, 01:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •