Jag har köpt en WD1200BEVS hårddisk som jag använder i mitt xbox 360.
Jag laddade ner en hddss.bin fil från en torrent sida och använde Hddhacker v0.91 för att flasha in den.
Kan microsoft upptäcka detta och banna mig? är det stor chans? :S
Jag har köpt en WD1200BEVS hårddisk som jag använder i mitt xbox 360.
Jag laddade ner en hddss.bin fil från en torrent sida och använde Hddhacker v0.91 för att flasha in den.
Kan microsoft upptäcka detta och banna mig? är det stor chans? :S
de ska inte kunna upptäcka det, men alla modifikationer av hårdvara / programvara har större risk till ban.. chansen är alltså 12 av 76 eller något..
Dom borde kunna läsa ut säkerhetssektorn och serienummret på hårddiskarna... troligen har dom loggat detta då dom vet vilka maskiner som har tillräckligt med utrymme (HD/minneskort) via tjänsten http://www.xboxstorageupgrade.com
Problemet är väl att kineserna säljer denna typ av diskar (klonade) och ms lär få många oförståående kunders samtal om dom bannar dessa.
Last edited by POi2; 2008-11-24 at 14:42.
de vet vilka maskiner som skeppas med hdd vid tillverkningen. det ser de på boxens serienummer om den levereras med hdd eller inte. det finns ant. inget intresse att de ska logga hdd-nummer eftersom om du köper en box med hdd som sedan går sönder och du köper en ny hdd.. va ska de då med de gamla hdd numret till? nej, än en gång för krångligt system, de räcker med boxens serienummer. det är som all annan tillverkning, denna bilen har detta serienummret, i bilen sitter det bla bla bla.. svårare än så är de inte.
läste att folk med arcade och core som har haft HDD inkopplad (lånad el. köpt i efterhand) fick svar genom upgraderingssidan att dom hade tillräckligt med kapacitet (dvs. HDD) ... så någon loggning görs nog på det... men inte 100 på det dock.
ja, men vad har det med banningar att göra? diskens serienummer ändras inte för att du slänger in security sectors.. så jag förstår inte vad du menade med ditt förra inlägg. klart de kan kolla att du haft eller har en disk i ditt system, men inte att den är modifierad och inte köpt som original..
De modifierade diskarna har alla eller iaf de flesta samma signering/serienummer (dom är klonade). Så det finns ett antal (troligen väldigt många) diskar med samma serienummer där varje disk egentligen ska ha unika serienummer (vid tillverkning får alla HDDs unika serienummer/säkerhetssekor/signering).
Klonar du en egen 120GB HDD så finns det bara två med samma serienummer vilket minskar riskerna avsevärt givetvis.
Det var bara det jag menade ... att dom troligen har koll på alla klonade diskar eftersom dom vet vilka xboxar som har haft en hårddisk inkopplad (även de som inte säljs med HDD från början).
Fast sen är det ju kanske inte så troligt att dom bannar folk för just detta. Det kan man ju bara spekulera i.
ok...
tack för alla svar
Jag har nog samma. So far so good
Finns det nån riktigt bra guide hur man fixar diskarna? sett några men dom är inte så bra. Länk till några guider kanske ?
den i readme är väl rätt okej...
How to use:
alltså.. ladda hem en msdos bootdisk eller kör iprep på en usbsticka.. att ja nämner iprep är inte för du ska flasha, men för att det gör stickan bootbar. enkelt om du aldrig sysslat med bootbara saker innan.. ta vilken firmware som helst i iprep.. du ska ändå inte använda dem. släng sedan in hddhackr.com på usbstickan... boota datorn du är redo att dumpa...Get yourself a Western Digital SATA BEVS HDD. To use this tool, you need
a HDD security sector file ('hddss.bin'). If you don't have one, here's how
to create one from a valid xbox 360 HDD:
* Dumping the hddss.bin file *
Boot to dos from a writeable medium (like a floppy). Connect an *original*
xbox 360 HDD to your SATA controller. Make sure it is the only SATA device
that is connected. Now run 'hddhackr -d'. This will create a file 'hddss.bin'
and it will save it to the path you've started the hddhackr from.
* Modding your Western Digital *
Now turn off your PC and connect the Western Digital and boot to dos again.
Type 'hddhackr -f' from the same path you have saved the hddss.bin file to.
This will flash your FW. It will ask if you want to create an undo file. It
is advised to do so. This will create an 'undo.bin' file that you need if
you want to undo the hack.
* Check if it worked *
Shut down your pc, reboot again to dos and again type 'hddhackr -f'. It
should now tell you that the drive should work in your x360. If so, connect
it to your x360 and go to your dashboard/system/memory where you should be
able to format the drive.
* Restoring your WD to original state *
If you don't want to use your modded WD in your x360 anymore and you want to
flash it back to its original size, then you can now do so. Boot to dos again
and run 'hddhackr -u'. This will use the undo.bin file you created before to
restore the drive to its original state.
jo den i readme är ok om allt får 100% som det ska. nån som har länk till redan dumpade filer från en 120gb som man bara kan flasha in? helst några som ni själva vet fungerar.
här har du.. lycka till.
Vad är EC.BIN för fil?
Som svar till mig själv Verkar vara någon temp. fil.
Last edited by POi2; 2008-11-28 at 23:43.
köpte en WD1200BEVS - 22USTO
bevs serien verkar inte funka längre tydligen bara äldre versioner,testat allt ifrån hex till att testa i linux,dragit ut alla sata utom den jag körde disken på,kollat om jag har fel chipset på modekortet, antingen får jag ett av dessa fel mess:
Error! drive not supported, make sure it a SATA WD Scporpio BEVS!
eller !BUSY timeout!
nån som har något bra förslag?
/tack på förhand
Last edited by Swizzy; 2009-01-23 at 10:39.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Funkade inte denna tråd?
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35761
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Först hade jag prövat köra undo.bin mao hdhackr -u och sen hade jag stoppat undan alla filerna på ditt USBminne i ett annat bibliotek (old), utom hddss.bin och hdhackr.exe. Sen hade jag startat om datorn skrivit hddhackr -f och skapat alla filerna pånytt, svarat Ja på alla frågorna. Möjligtvis hade jag laddat ner en 120GB hddss.bin pånytt och prövat med den istället. Stängt ner datorn helt mellan de olika procedurerna och inte gjort varmstarter.Original inlägg av ;202178
Är det ett VIA Sata kort från psxcare?
Har du skapat en egen hddss.bin? Annars pröva gör en igen från din orginal 120GB disk.
Själv hade jag ingen 120GB orginal så jag skapade min fil (hddss.bin) från en 60GB disk och den fungerade perfekt. Fast jag har bara en 60GB orginaldisk men det räcker ändå, tycker jag. Ibland är det bra att inte gapa efter för mycket.
Du kan ju också testa med en orginal 20GB hård-disk och skapa en 20GB hddss.bin fil och se om du får igång hård-disken med en sådan hddss.bin. Själv har jag blivit spe******t på att ta isär och sätta ihop orginalhård-disken.
Tänk på att du bara ska ha hddss.bin inga andra bin-filer när du startar ditt USB-minne och ska flasha. Du kan inte flasha när du har undo.bin på USB-minnet.
Last edited by Pluttiplutt; 2009-01-26 at 15:07.
Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.
MvH // Pluttiplutt
Bookmarks