Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Handfast tips på monitor till 360:n?!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Handfast tips på monitor till 360:n?!

    Hej!

    Tänkte köpa en 22 tums lcd-monitor åt ungarna och köra 360:n på den. Är lite grön på området och skulle gärna mottaga specifika tips på monitorer (märke, modell) som funkar för detta syfte.
    Vill helst hamna under 2000:- kronor om det är möjligt?

    Jag har förstått att man också måste köpa högtalare för att kunna höra något ljud eftersom datamonitorer sällan har detta.

    Mvh / Per

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Azumi Visa Inlägg
    Jag har förstått att man också måste köpa högtalare för att kunna höra något ljud eftersom datamonitorer sällan har detta.
    Och dom som har har skitljud.
    Men kolla på P R I S J A K T eller någon liknande sida, kolla kommentarerna och rating så blir det nog bra.

    Den ska iaf ha låg responstid (ms) då många actionspel behöver det. Kontrast och sådant är spelar inte så stor roll (hög kontrast = bättre).
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Sony, Pioneer, Samsung eller LG är mest prisvärda i fallande ordning, bäst först
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hur är det med upplösningar och sådant. Klarar alla lcd-monitorer att köra 360-spel i 720p?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    samsung har ju några på onoff nu, tyckte jag såg ngn i reklambladet

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Azumi Visa Inlägg
    Hur är det med upplösningar och sådant. Klarar alla lcd-monitorer att köra 360-spel i 720p?
    Allt beror ju på vad TV´n klarar av
    Tvn jag tänkte köpa nästa gäng är en Sony 52" LCD och den klarar garanterat full HD 1080i/p

    Im a sucker for the 100% Pixelwarranty on Sonys *lol*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    håll dig ifrån samsungs lcd paneler då de lider av hög input lag.720p klarar nog alla paneler idag och 1080p är inget som krävs på apparater under 40"

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av zyklon Visa Inlägg
    håll dig ifrån samsungs lcd paneler då de lider av hög input lag.720p klarar nog alla paneler idag och 1080p är inget som krävs på apparater under 40"
    Nu är det inte alla paneler som drabbas av sånt, vissa panelker har olika tillverkningsländer, vissa bättre än andra.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nu är det inte alla paneler som drabbas av sånt, vissa panelker har olika tillverkningsländer, vissa bättre än andra.

    njae inte riktigt eftersom input lag inte har med panelen att göra utan det e komponenterna till själva bildbehandlingen som orsakar detta.det man kan göra är att stänga av allt sånt typ 100hz mm.men då kan man ju fråga sig varför man ska betala flera 1000kr extra för funktioner som ej går att använda.

Liknande diskussioner

  1. Tips på PS3 utomlands
    By mattete in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 18:41
  2. Ett tips på dirty disc på NHL 09
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 02:34
  3. Behöver råd/hjälp gällande mediauppspelning på 360n!
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 16:08
  4. Behöver tips på en flashning som passar mig!
    By ironhead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 00:08
  5. tips på utvecklings guider?
    By Lynx in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 08:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •