Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Status code : 8015d080

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Status code : 8015d080

    Tja !!
    Försöker använda min 1 månads guldmedlemskap men varje jag skriver in det i redeem code och när jag försöker aktivera det så får jag meddelandet "Status code : 8015d080".
    Försökt att goggla på det men fanns inga vettiga svar...
    Någon som vet vad problemet är?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Varför fungerar mitt google bättre än andras för ?
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...%B6kning&meta=

    För hög belastning, vänta o prova senare "några timmar eller en annan dag" eller ring Microsoft support eller e-posta.

    Skriv svaret eller lösningen här igen sen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17

    Angry

    Samma sak hände för mig idag när jag skulle uppgradera till ett 13 månaders Xbox Live Gold.
    Det hela hänger samman med att kopplingen mellan Xbox Live och Live ID har gått ut. Är man inte inne på Xbox Live under en längre tid försvinner kopplingen däremot inte ditt Gamertag. Dock går det tydligen under inga som helst omständigheter att få tillbaka kopplingen igen! Prata länge med Xbox supporten idag. De led verkligen med mig och undra själva varför systemet är så jävla korkat för. Ända lösningen är att skapa ett nytt Gamertag och alla förstår ju vad det innebär.
    Så där försvann Svantesson666:s 14135 poäng och game saves. Eller ja kontot finns ju kvar men jag lär ju inte använda så mycket längre. Så nu har Svante Vante 0 i gamerscore. :-D

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Som om någon vet hur man lyckas föra över sina game saves och achievements till sitt nya gamertag är jag idel öra. :-)
    Xbox supporten sa att går det göra skulle man kunna fuska på det sättet men de hade överseende med just mitt fall... :-D

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Som om någon vet hur man lyckas föra över sina game saves och achievements till sitt nya gamertag är jag idel öra. :-)
    Xbox supporten sa att går det göra skulle man kunna fuska på det sättet men de hade överseende med just mitt fall... :-D
    Ja då e jag på om du lyckas flytta dina achivements..
    Jag har dock hört att det INTE går.
    Men som sagt idel öra.

    Ha det

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Det hela hänger samman med att kopplingen mellan Xbox Live och Live ID har gått ut.
    lust att dela med dig vad du hade innan och hur lång tid de ska gå för att man ska förlora allt som i ditt fall, hängde tyvärr inte med där. håller med om att systemet verkar vara idiotisk om man förlorar allt om man inte signar upp till guldmedlemskap inom viss tid.

    om man skulle ta 1mån live gratis som medföljer xbox vid nyköp och sedan vänta 1-2 år innan man bestämmer sig för guld live igen, så är risken stor man förlorar den gamertagen / stats? har jag fattat det rätt?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    lust att dela med dig vad du hade innan och hur lång tid de ska gå för att man ska förlora allt som i ditt fall, hängde tyvärr inte med där. håller med om att systemet verkar vara idiotisk om man förlorar allt om man inte signar upp till guldmedlemskap inom viss tid.

    om man skulle ta 1mån live gratis som medföljer xbox vid nyköp och sedan vänta 1-2 år innan man bestämmer sig för guld live igen, så är risken stor man förlorar den gamertagen / stats? har jag fattat det rätt?
    Nej inte riktigt. Grejen är att jag inte var uppkopplad alls mot Xbox Live under en 2-3 års period. När jag sedan koppla upp mig igen gick det hur fint som helst, så länge som jag höll mig till Silver vill säga...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Nej inte riktigt. Grejen är att jag inte var uppkopplad alls mot Xbox Live under en 2-3 års period. När jag sedan koppla upp mig igen gick det hur fint som helst, så länge som jag höll mig till Silver vill säga...
    sa de mer specifikt varför problemet uppstår med guldabbonemang efter så lång tid? om jag fattat rätt så har du haft guld, sedan väntat 2-3 år och sedan velat ha det igen och de inte fungerat?

    du kan skita i att svara på frågorna för svaret är redan funnet.

    googlade medans man inväntar svar...

    *edit*
    tror jag fann svaret...

    http://forum.o2.co.uk/viewtopic.php?t=11238

    Well I figured it out. I called xbox live support and they said that my xbox live email had expired and they had deleted it. So I had to create a new gamertag and scrap my old one. Yeah it really suck because all of my saved data and achievements are sent down the crapper. Well that's how it is. Sorry folks.
    här står det om problemet, verkar som ms tänker åtgärda det.

    Xbox Live accounts hit by email expiry blunder

    Microsoft is investigating a serious system design flaw in its Xbox Live accounts system which is leaving some active Xbox 360 gamers with no choice but to start afresh with new Gamertags, deleting any achievements they may have accumulated in the past four years.

    The problem stems from the Windows Live ID email address that's required to set up a Gold membership, and specifically those which are automatically set to expire after a period of inactivity, such as Hotmail.

    If a user allows their Windows Live ID email to expire - perhaps because they use an alternative such as Gmail on a day-to-day basis - the email account is deleted, along with any Gamertag that may be associated with it, even if the user has set up additional non-Hotmail addresses in the meantime.

    A Microsoft customer services representative confirmed the problem, apologising and adding: "The only alternative is to set up a new Gamertag with your preferred email address."

    She added that there was no way around the problem, and that any achievement points gained were non-transferable, and would therefore be lost - despite any user affected still having an accurate, up-to-date profile existing on their own Xbox 360 hard drive.

    GamesIndustry.biz has confirmed the problem exists with a relatively small percentage of users, and while the issue does not prevent gamers from playing offline with a Silver membership, it will prevent them from upgrading at any time to Gold status, effectively blocking any ongoing online multiplayer activity - one of the facets which made the service so popular in the first place.

    Downloads from the Live Marketplace appear unaffected by the issue, which can be diagnosed via a '8015d080' error code when any new subscription attempt is made.

    UPDATE: Microsoft issued this statement in response to a request for comment on the problem: "We are investigating this issue and don't have any further comment to make right now. Any consumer with any issues regarding their Xbox 360 or Xbox Live account should visit xbox.com/support or call their country's customer support number."
    mer om det här.

    UPDATED:

    Microsoft has announced that this glitch doesn?t necessarily lose all the achievement points, but ruins all of the structuring with Xbox.com and other web-based features that most XBL lovers have grown used to. Supposedly as long you don?t delete the gamertag from you 360 (or as long as there?s a 360 with the tag on an HDD) you should be safe, but this leads me to believe that recovering your gamertag is now impossible. As I would hope, Microsoft is looking into measures to prevent this from happening in the future to those of us unaffected.

    ORIGINAL STORY

    An unfortunate glitch that Microsoft has discovered may result in your gamerscore being wiped, removing any and all achievements you may have received in the last 4 years. Apparently, when you set up a Windows Live ID to create a gamertag, you must put in an e-mail address. If you choose to associate to an expiring e-mail account, like Hotmail, and then never use it (thus it expires) your gamertag will be lost with it. This may be no big deal for individuals who don?t have this issue, but for others they may quickly learn that tons of hard work are gone.

    If you have a silver account, you will be keeping your gamerscore, but you can never update to gold status. It was a little complicated, but I was able to get to the main page for Windows Live and confirm that my yahoo e-mail is the associated and since I use it often have no worries about this. If you are unsure, follow the above link and check it out before it?s too late. Microsoft suggests, currently, that the solution is to create a new gamertag with the correctly associated e-mail (something I doubt many of us want to do). Hopefully a solution will be found so that those of us with unexpired e-mails never have to worry again.

    så om jag förstår allt rätt så ska man inte använda en mail typ hotmail som kan försvinna om du inte använder den inom en viss tid, gmail borde alltså fungera mycket bättre.

    *case closed*
    Last edited by int21; 2009-04-17 at 09:51.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jag kan dock bekräfta att det är bullshit att din epost måste försvinna för att det ska hända. Det räcker med att du inte är uppkopplad mot Live på bra länge.
    Min epost funkar lika bra idag som den gjort de senaste 7-8 åren... :-(
    Last edited by Svantesson666; 2009-04-17 at 11:30.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    jag använde inte mitt xbox live på över ett år. så att det skulle försvinna med tiden tror jag inte..

    Mvh

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
    jag använde inte mitt xbox live på över ett år. så att det skulle försvinna med tiden tror jag inte..

    Mvh
    då blir följdfrågan.. antar du använde den mail du var reggad på under den tiden?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Jag kan dock bekräfta att det är bullshit att din epost måste försvinna för att det ska hända. Det räcker med att du inte är uppkopplad mot Live på bra länge.
    Min epost funkar lika bra idag som den gjort de senaste 7-8 åren... :-(
    är det hotmail eller live mail då?

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Det har varken med Hotmail eller Live mail att göra. Min mail är daniel.xxxxxxxx@telia.com och den adressen har jag haft mkt längre än min Xbox 360. Jag har hela tiden fortsatt fått Xbox mailbrevet där.
    Så det har bara med Live ID att göra. Ditt Live ID kan vara vilken jäkla email adress som helst. Vad som också är intressant i sammanhanget är att mitt Live ID har varit aktivt under hela tiden då jag använder MSN mer eller mindre dagligen under just den mailadressen.

    Dock är det kanske så, men detta vet jag inte, att om du har ditt Gamertag kopplad mot en Hotmail eller Live mail så kanske kopplingen ALDRIG försvinner så länge som din mail är aktiv oavsett hur länge du är bortkopplad från Xbox Live.
    Last edited by Svantesson666; 2009-04-17 at 23:48.

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
    jag använde inte mitt xbox live på över ett år. så att det skulle försvinna med tiden tror jag inte..

    Mvh
    Kommentaren blir ju direkt korkad när jag till och med har fått den bekräftad av Xbox supporten. Vi har konstaterat att just precis detta har hänt. Vilken tid man måste vara borta vet dock varken jag eller dem. Men att det kan hända är 100% säkert.

    Men det är klart att man måste inte tro att jorden är rund och att Elvis är död heller...

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Kommentaren blir ju direkt korkad när jag till och med har fått den bekräftad av Xbox supporten. Vi har konstaterat att just precis detta har hänt. Vilken tid man måste vara borta vet dock varken jag eller dem. Men att det kan hända är 100% säkert.

    Men det är klart att man måste inte tro att jorden är rund och att Elvis är död heller...
    Så du menar att jag är KORKAD? grattis i sånna fall din idiot för jag har ju för fan inte varit inkopplad på XBOXlive på 1.5 år dock var inloggad varje dag i ca ett halv år nu. Så mitt svar är att xbox supporten har fel angående denna fråga. jag kan ha missförståt vad du har kommenterat och då ber jag om ursäkt. om jag inte har gjort det så far åt helvete.

    angående min mail INT21 så har den använts dagligen..

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Om du läser hela tråden vad jag har skrivet, och den engelska text som int21 har klistrat in så inser du nog att det kan hända. Microsoft själva har ju t.o.m. gått ut och bett om ursäkt för det här.

    Ursäkten accepteras men lugna ner språket.

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Okej ursäktar väl för mig då. Men som du ser vad jag har skrivit så har det ju inte inträffat mig vilket jag gärna vill dela med mig så som alla mina andra saker som inträffat mig vad det gäller xbox360. tex som att få tillbaka en flashad box från service.

    Well well ni får väl spekulera vidare i denna tråden. som sagt jag delade bara med mig vad som hänt mig.

    Trevlig helg

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jo jo jag har inte sagt att det händer alla heller. Bara att det hända mig. Har ju inte heller skrivet hur lång tid man måste vara bortkopplad. Själv var jag ju som jag skrivet bortkopplad i 2-3 år. Så det är nära dubbelt så lång tid som du själv var bortkopplad. :-)

Liknande diskussioner

  1. XBox Error Code 13
    By kyuss in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 11:44
  2. Leaked source code av C+D's CFW
    By Mevvan in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 12:20
  3. WLAN, error code 80410D04
    By trulvar in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 08:16
  4. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:01
  5. How to update your Action Replay MAX EVO code list without a evo max drive!!!!
    By morpheousx in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 12:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •