Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: RRoD

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    RRoD

    Ja, detta fenomen slog ned som en bomb i lägenheten förra veckan när jag satt och kvalade till Champions League en sen kväll. Och sen dess rockar boxen inte alls, trots att jag låtit den stå, dammsugit så gott man kan osv...

    Har tittat runt lite här på forumet och pratat med en del med polare som har sina storys. Och kommit underfunn med att man nog inte ska skicka den till Microsoft för då går man ju miste om en flashad drive! Eller?

    Gick in på Pricerunner och kollade det aktuella prisläget och fick en riktig hjärtevärmare när jag såg att boxarna nu är nere under 2 lakan. Så jag funderar på att köpa en ny box, men undrar då om ni på PSX care byter drivar mellan boxar? Så jag slipper flasha en till, eller är detta att föredra?

    Och att jag då eventuellt kanske kan skicka ned min gamla box med ny oflashad drive till Microsoft för lagning. Är det möjligt?

    Tack på förhand!
    Last edited by Sasha; 2008-11-24 at 22:12.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Kanske kan tillägga att jag för lite mer än ett år sedan flashade boxen hos er. Boxen i sig köptes bara någon dag innan flashen.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    För att returnera till MS måste man återställa boxn, har vi flashat den 500 kr annars 700 kr. Man får då tillbaka orginalmjukvaran i sin läsare + ett nytt Ms sigill o prova lyckan med samt ett tillgodokvitto på 500 kr vid nästa flashtilfälle.

    Om Ms byter ut din DVD till en Lite-On kostar det normalt 1.400 kr att modda men minus 500 kr blir det 900 kr.

    Eller:
    Skickar man in det på vår verkstad tar vi 1.000 kr o vi bryr oss inte hur den är flashad/chippad, vi släcker felkoderna bara. Ungefärlig kötid beräknas efter hur många maskiner vi har på kö men det kan ta längre tid än beräknat.
    4-6 veckor eller mer är standardsvaret med reservation för förlängning. Vi SMSar alla kunder när de är klara.

    Lagar vi inte boxen betalar du inte 1.000 kr men då får du skrota skiten sen

    Vi kör iväg elektronikskrot med jämna mellanrum.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack för svaret!

    Men ni byter alltså inte läsare mellan boxarna? Eller det kanske inte rentav går..

    Om det ska ta sån tid lutar det nog åt att köpa loss en ny box, och undrar då: Har alla nya boxar Lite-on läsaren?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Verkar som det... kan vara nån enstaka Benq på vift.

    Om du ändå ska köpa en ny så lägg pengarna på att flasha den nya boxen... en spelare har du ju från RROD-boxen (du måste ha en annan spelare då lite-on inte går att flasha).

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okok, det vore ju guld om man kunde få en sån! Det är nämligen vad jag har nu..
    Hur är det med ljudnivån på Lite-on spelarna förövrigt? Bättre/likadan eller rentav sämre än min nuvarande Benq?

    Men tycker fortfarande jag inte fått svar på min fråga..
    Går det att byta läsare mellan boxar, och är det något ni på PSXCare gör?

    Isåfall är det väl med lätthet det som gäller? Och sen skicka ner den gamla boxen med en ny och oflashad läsare till MS.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Sasha Visa Inlägg
    Okok, det vore ju guld om man kunde få en sån! Det är nämligen vad jag har nu..
    Hur är det med ljudnivån på Lite-on spelarna förövrigt? Bättre/likadan eller rentav sämre än min nuvarande Benq?

    Men tycker fortfarande jag inte fått svar på min fråga..
    Går det att byta läsare mellan boxar, och är det något ni på PSXCare gör?

    Isåfall är det väl med lätthet det som gäller? Och sen skicka ner den gamla boxen med en ny och oflashad läsare till MS.
    De byter mellan boxar ja. Den gamla som hamnar i en ny xbox måste "spoofas" så att den utger sig för att vara en liteon.

    Att skicka boxen till MS med en annan läsare än original som satt i från början är inte att rekommendera.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    Hur stor del av de RROD ni försöker laga (släcka felkoder) lyckas ni med och hur länge håller de sen?

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Hur stor del av de RROD ni försöker laga (släcka felkoder) lyckas ni med och hur länge håller de sen?
    Jo tänkte fråga det också. Hur lång tid rockar boxen efter RRoD lagning? Och om den dör igen efter, har man då någon garanti från er?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Sasha Visa Inlägg
    Jo tänkte fråga det också. Hur lång tid rockar boxen efter RRoD lagning? Och om den dör igen efter, har man då någon garanti från er?
    För femtielfte ggn på detta forum.
    Ja vi ger sex (6) månaders garanti mot samma felkod.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Försök till lagning av rrod.
    By k-o-p in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 03:23
  2. RROD på nyare Xbox360
    By Jeeboy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 13:23
  3. Andra boxen med RROD, vad göra?
    By xasthur in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 16:48
  4. Förebygga RROD?
    By KikkomaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 15:09
  5. Trubbel med XBOX360 (RROD & Support)
    By PAZMAN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •