Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Red Ring Of Death

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Red Ring Of Death

    Tjena!

    Jag har ett 360 premium chippat med NME 1.2. Jag har aldrig ägt ett originalspel till 360 förräns nu, jag köpte hela Guitar Hero World Tour boxen och spelade i godan ro i två dagar. Tredje dagen skulle sambon kolla på en film (original) i Xboxet men då när hon startade Xboxet så började bara 3 av prickarna runt on/off knappen blinka rött och inget händer. Detta har aldrig hänt mig innan och jag har ingen aning om vad det beror på och vad jag kan göra för att få det att fungera igen...

    Snälla hjälp mig!

    MVH

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jo jag kikade i den men det pratades mest om att fixa flashat 360 och mitt är chippat. Ni säger att ni släcker felkoderna men gör ni något åt dom? Jag menar om ni bara släcker dom är det väl en överhängande risk att dom kommer tillbaka?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi reparerar felet som indikeras av felkoden, när felet är reparerat så försvinner/släcks felkoden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Doxster Visa Inlägg
    Jo jag kikade i den men det pratades mest om att fixa flashat 360 och mitt är chippat. Ni säger att ni släcker felkoderna men gör ni något åt dom? Jag menar om ni bara släcker dom är det väl en överhängande risk att dom kommer tillbaka?
    Jag menade Pendragons inlägg om att du kan skicka in din chippade 360 till PSXCare och få felet åtgärdat.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi reparerar felet som indikeras av felkoden, när felet är reparerat så försvinner/släcks felkoden...
    Jag måste varit trött när jag läste i den andra tråden som missförstod det. Jag har suttit och försökt läsa som en tok om dessa 3 dödliga ringar men jag hittar ingen orsak till varför dom kommer, bara att det är ett jävla meck med att åtgärda dom. Har sett diverse youtube klipp om hur man gör det själv men jag vågar inte strippa hela konsolen och sen sätta ihop den själv då jag aldrig har pillat med sånt...

    Hur vanligt är det att felen återkommer efter reparation?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Doxster Visa Inlägg
    Jag måste varit trött när jag läste i den andra tråden som missförstod det. Jag har suttit och försökt läsa som en tok om dessa 3 dödliga ringar men jag hittar ingen orsak till varför dom kommer, bara att det är ett jävla meck med att åtgärda dom. Har sett diverse youtube klipp om hur man gör det själv men jag vågar inte strippa hela konsolen och sen sätta ihop den själv då jag aldrig har pillat med sånt...

    Hur vanligt är det att felen återkommer efter reparation?
    Ofta om man följt handuksguider på YouTube *Lol*
    Ju mindre man överhettar maskinen ju mindre komponenter ryker, de fel vi lagar lämnar vi 6.månaders garanti för, dock kan det hända att man får tillbaka dessa eller nya.

    Gamla 360 enheter är lite bräckliga o tål inte värme lika bra som nya med HDMI som har Falconmoderkort.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Doxster Visa Inlägg
    Jag måste varit trött när jag läste i den andra tråden som missförstod det. Jag har suttit och försökt läsa som en tok om dessa 3 dödliga ringar men jag hittar ingen orsak till varför dom kommer, bara att det är ett jävla meck med att åtgärda dom. Har sett diverse youtube klipp om hur man gör det själv men jag vågar inte strippa hela konsolen och sen sätta ihop den själv då jag aldrig har pillat med sånt...

    Hur vanligt är det att felen återkommer efter reparation?
    Anledningarna till problemet är många ... dock så är grundkonstruktionen av den delen som håller kylanordningen av grafikkrets (och processor) klantigt gjord.

    Den går ut på att man har ett konstant tryck på moderkortet under grafikkretsen för att hålla anordningen på plats (trycker underifrån uppåt på moderkortet i mitten av grafikkretsen och på ovansidan av moderkortet neråt i de fyra hörnen runtom). Detta får tillsammans med den höga värme som alstras och det ojämna trycket hela moderkortet att böja sig med tiden. Och efter tillräckligt många cykler av värme/kyla och böjningar så krackelerar dom blyfria lödningarna.

    Vad jag TROR man gör när man lagar detta ... man löder om (enkelt uttryckt) grafikkretsen (som oftast är problemet) med nytt lödtenn (ej blyfritt?). Dock vet jag ej om man ändrar på kylanordningens konstruktion, så rent teoretisk så skulle det kunna hända igen.. dock är väl väremetoleransen högre med det nya lödtennet.

    MS har försökt åtgärda detta genom att leda bort mer värme från grafikkretsen med en extra fläns plus att dom satte epoxy? i hörnen mellan grafikkretsen och moderkortet för att moderkortet inte skulle böja sig. På nyare moderkort har man ändrat kylflänsarna igen.
    Last edited by POi2; 2008-11-27 at 15:07. Anledning: tryckfelsnisse

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tackar för svaren, uppskattas.

    Jag vet inte vilken version av 360 jag har, köpte bara ett 360 premium för över ett år sen och chippade det och trodde aldrig att detta skulle hända.

    Måste kolla ifall jag har garanti där jag chippade det ursprungligen och ifall jag har kvittot kvar... Brr, jag har ju flyttat och har ingen knas på papprerna :P

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Doxster Visa Inlägg
    Tackar för svaren, uppskattas.

    Jag vet inte vilken version av 360 jag har, köpte bara ett 360 premium för över ett år sen och chippade det och trodde aldrig att detta skulle hända.

    Måste kolla ifall jag har garanti där jag chippade det ursprungligen och ifall jag har kvittot kvar... Brr, jag har ju flyttat och har ingen knas på papprerna :P
    Vi går uteslutet på tillverkningsdatum då vi rekommenderar folk att återställa o skicka till Ms. har den tagit slut eller folk inte gillar Ms så är de oftast in på vår verkstad folk skickar sakerna. Vi bryr oss inte om vart eller hur din box är moddad t.ex

    Antingen 500 kr för en återställning om man moddat den hos oss eller 700 kr om man moddat den någon annan stans för att vi återställer mjukvaran o du får kasta den till Ms så länge det inte gått mer än 3.år.

    1000 kr och lång väntetid gäller vår verkstad då vi har rätt många boxar där
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Aha! Men då blir chippet förverkat? Ni tar bort det och skickar sen konsolen till mig, jag skickar till MS och dom gör vad dom nu gör med den och sen har jag en "original" konsol igen?

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Doxster Visa Inlägg
    Aha! Men då blir chippet förverkat? Ni tar bort det och skickar sen konsolen till mig, jag skickar till MS och dom gör vad dom nu gör med den och sen har jag en "original" konsol igen?
    Vi förutsätter att när vi återställer konsoller rycker vi ut chipp ellr återställer flashningar innan vi skruvar ihop dem o smäller på ett nytt MS sigilll ja

    Våra kunder får ett tillgodokvitto på 500 kr som de kan använda när boxen trollats tillbaka från Ms o de vill modda igen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Egen Lösning på ring off death (overheating)
    By Micke_744TIC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 00:52
  2. Red ring of death
    By emo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 18:18
  3. Ring of Death (eller inte)
    By mumintrollet in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 11:04
  4. Ring of death - what now?
    By Mfah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 14:26
  5. Red ring of death
    By Foughman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 14:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •