Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Guide - Ersätt din trasiga 360 nätdel med en dator PSU på minst 250 Watt

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Guide - Ersätt din trasiga 360 nätdel med en dator PSU på minst 250 Watt

    GUIDE under tillverkning


    Observera att denna modifiering sker på egen risk!

    Har du en 360 som inte vill vara med o leka då nätdelen gått o packat ihop och du desperat vill få allt att fungera igen, så kan du ta en datornätdel och modda lite

    Detta förutsatt att du först ringt Microsoft och kikat om de känner för att skicka en ny nätdel till dig om du fortfarande har garanti, och har du ingen garanti är det bara o bända o modda på för fulla muggar

    Det du behöver är lite tålamod och lödvana.

    1. Börja med att bända sönder din gamla nätdel.
    "Se för guds skull till att den inte är inkopplad i ett strömuttag o legat o laddat ur minst ett dygn...
    Annars får du skylla dig själv när den ger dig en liten kyss o skickar dig tvärs över rummet.

    2. Löd eller klipp loss kablaget som går till din 360 enhet från kretskortet på nätdelen, du har då en kabel som har denna färgkod:
    RÖD, SVART, GUL och BLÅ



    Dessa kopplar du till ditt ATX nätagg enligt detta schema på MOLEX ( RÖD, SVART + SVART + GUL = den du ger hårddiskar samt DVD-Rommar ström med) :



    360 - RÖD -> ATX RÖD (5 volt )
    360 - SVART -> ATX SVART (Jord)
    360 - GUL -> ATX GUL (12 Volt)
    360 - BLÅ -> Låt denna vara så länge men isolera den (Power Enable)


    Du får då något som ser ut såhär:



    För att få igång strömmen byglar du GRÖN med JORD/SVART på ATX kontakten "Den breda vita, Grön skall vara pinne 14 och den kan kortslutas med den svarta som den sitter brevid.
    Mitt tips är att här sätta en Av/på "Strömställare" då du kommer behöva "Resetta" den mellan du slår på och av din 360.
    Men hellre det kanske än att inte kunna spela alls

    Det skall gå och koppla ATX nätagget så du kan slå av o på den via 360 enheten men jag orkar inte köra en guide för detta just nu Räcker med att stressa upp denna guide för er som torskat era nätagg o inte känner för att köpa en ny av oss: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=636&xSec=93
    Attached Images Attached Images
    Last edited by Pendragon; 2008-11-28 at 13:36.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Tufft. Vad fasiken är den blå till då?

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Tufft. Vad fasiken är den blå till då?
    Jisses vad bråttom du hade
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jisses vad bråttom du hade
    Jag bor framför datorn!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Jag bor framför datorn!
    Dåså är första posten uppgraderad
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    46
    Respekt
    20
    Står väl inte på fören denna blir klistrad då

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    vem är först till kvarn att grilla sig själv, boxen och sedan vågar erkänna det här?

    tror du att du kan klara av detta, gör det inte. vet du att du kan, tänk igen och igen, annars vet vi alla var detta slutar eller hur Pendragon?

    tänker du inte kan det sluta på detta vis ...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    varje gång jag läser det inlägget tänker jag på hur dumma vissa personer är. att boxen blir överhettad beror ju knappast på nätdelen..

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pezze Visa Inlägg
    Står väl inte på fören denna blir klistrad då
    Klistrad spelar ingen roll, in i FAQ är mer nytta än massor med trådar som blir klistrade Det blir mindre rörigt.

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vem är först till kvarn att grilla sig själv, boxen och sedan vågar erkänna det här?

    tror du att du kan klara av detta, gör det inte. vet du att du kan, tänk igen och igen, annars vet vi alla var detta slutar eller hur Pendragon?

    tänker du inte kan det sluta på detta vis ...
    Jo därför skrev jag "på egen risk" samt att man skulle ladda ur nätdelen o ha den urpluggad ett tag
    Och är den inte död är det ingen ide o mecka om det fins garanti kvar.

    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    varje gång jag läser det inlägget tänker jag på hur dumma vissa personer är. att boxen blir överhettad beror ju knappast på nätdelen..
    Nej det beror på för lite luft som flyttas runt i boxen
    Denna guide är lite till för folk vars nätdelar är kaputt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03
  3. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  4. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •