Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Anyregion changer JAP NTSC till PAL.

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18

Anyregion changer JAP NTSC till PAL.

Hej,

Har fått veta att det går göra min Japanska NTSC Wii till europeiska PAL version parmanent. Sen så har jag läst i nån tråd att Om man kör Anyregion changer då kan man inte spela brända spel längre. Det går alltså inte spela PAL brända wii Iso spel. Man ska tydligen gå in i wiikey config och ändra vissa settings.

Stämmer det? Kan nån konfirmera det? Vågar inte göra det förrän nån berätta lite mer om den.

Är det nån som vet exackt hur jag ska ändra i anyregion changer för att det ska se ut exakt som en PAL maskin.

Tacksamt för en snabbt svar!
    Last edited by feifam; 2008-11-30 at 21:06.

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg

Har fått veta att det går göra min Japanska NTSC Wii till europeiska PAL version parmanent. Sen så har jag läst i nån tråd att Om man kör Anyregion changer då kan man inte spela brända spel längre. Det går alltså inte spela PAL brända wii Iso spel. Man ska tydligen gå in i wiikey config och ändra vissa settings.

Är det nån som vet exackt hur jag ska ändra i anyregion changer för att det ska se ut exakt som en PAL maskin.

Tacksamt för en snabbt svar!
    Hej,
    Tack för era underbara hjälp. FICK så Jäv.. mycket hjälp här .

Som tur har jag nu lyckas Konvertera min japanska Wii till Svenska Pal. Under konvertering fick jag massa problem och fel meddelandet men nu är allting löst och jag kan spela alla Pal spel. Jag kan när som helst downgrada också

Den här forumet börjar spårar ur helt. Från början var det bra. Men nu verka det helt dött. Det var synd för att den här forumet var den bäst svenska Wii forum.

Man får nu hålla sig till andra forum som är på engelska.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Hej,
    Tack för era underbara hjälp. FICK så Jäv.. mycket hjälp här .

Som tur har jag nu lyckas Konvertera min japanska Wii till Svenska Pal. Under konvertering fick jag massa problem och fel meddelandet men nu är allting löst och jag kan spela alla Pal spel. Jag kan när som helst downgrada också

Den här forumet börjar spårar ur helt. Från början var det bra. Men nu verka det helt dött. Det var synd för att den här forumet var den bäst svenska Wii forum.

Man får nu hålla sig till andra forum som är på engelska.
    Istället för att vara trist och dryg, skriv gärna en guide eftersom ingen av oss har erfarenhet av det du gjort...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    Jag är en person som vill gärna hjälpa till. Är det nåt så är det bara fråga på.
    Last edited by feifam; 2008-12-16 at 19:39.

Liknande diskussioner

1. Super Paper Mario NTSC på PAL Wii?
    By NiQ in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 18:02
  2. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 02:22
  3. swapdisc NTSC till pal
    By Br_HEad in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 15:31
  4. Sparat i NTSC till PAL
    By skranta in forum Playstation 2 - Övrigt