Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: Tips till ny '' Spel-TV'' någon ?

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0

Post Tips till ny '' Spel-TV'' någon ?

Hej.

Funderar på att köpa en ny så kallad spel tv, som har bra kvalitet etc. Nån som har något bra förslag, Själv har jag kollat på Samsung T240HD fast den är på 4000 :/
    ( jag är ingen rikesman precis xD )

Men en gång testade jag på Tv'n i vardagsrummet ( 50 Tums HD Ready TV ) Det funkade inte vidare bra, Blev Ljud men svart bild :O nån som har nån aning om vad det kan vara, Föresten VGA Kabel saken Var på HDTV
    Last edited by wilkkm0; 2008-12-02 at 19:13.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Du ska koppla in röd, grön och blå till tvn. Du ska lämna den gula. Sen är ju ljudet via två egna - röd och vit kontakt.

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Du ska koppla in röd, grön och blå till tvn. Du ska lämna den gula. Sen är ju ljudet via två egna - röd och vit kontakt.
    Aha så du menar alltså att den gröna är en slags ''Bildsladd'' som den gula ?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Aha så du menar alltså att den gröna är en slags ''Bildsladd'' som den gula ?
    Den gröna, röda och blå som sitter "tillsammans" på sladden är "bildsladdar".
    En för varje färgkanal. Röd färg. Blå färg och grön färg. :-) De ska användas när den står på HDTV. Annars är det den gula som gäller.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Skaffa en Epson Tw-1000 det kan jag varmt rekommendera, du kommer alldrig mer skaffa tv
    Ifall du inte hittar den så e det en full hd projektor!
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Skaffa en Epson Tw-1000 det kan jag varmt rekommendera, du kommer alldrig mer skaffa tv
    kan man ha en sån utan HDTV ? är det en sak som gör att det ''blir'' hdtv eller vad är det xD

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    kan man ha en sån utan HDTV ? är det en sak som gör att det ''blir'' hdtv eller vad är det xD
    det är en projektor. ja man kan ha en sådan utan tv, den visar bilden på en duk som du sätter på väggen tex.

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är en projektor. ja man kan ha en sådan utan tv, den visar bilden på en duk som du sätter på väggen tex.
    WTF?!?! blir inte det lite äckligt lixom ?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Jag har haft alla möjliga plasmor o lcd, northern star pioneer osv osv.
    från 26" till 43" men jag säger bara efter att jag skaffa projektor i never go back 90" med gears of war 2 slår allt!
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    PhR34k sa:

--------------------------------------------------------------------------

Ja i fall du menar att jag ska betalla 19 000 så visst, men riktigt dom stålarna har jag ej Så jag får nöja mig med TV-Apparater i stället för en strålande proO0ojektor :P .........................
    Last edited by wilkkm0; 2008-12-02 at 21:09. Anledning: b3c4u53

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Själv har jag kollat in den här tvn http://www.samsung.com/se/consumer/d...=LS24TDDSUV/EN

Tror ni det är nåt ? =D

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Mjo men jag har sett dem för runt 10k på *******
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0
    Det är ju en 24" ??? Det är en bildskärm för dator, vad fan ska du med det till?

Köp en Panasonic TH-42PX80, bästa tvn du kan köpa för under 10k. Ligger på ca 7500 enligt prisjägaren. Äre riktigt tight med pengar så finns 37" för ca 7k. Jag har en sån själv, det är det bästa jag någonsin har köpt Jag jobbar med TV och har jämfört massor av TV's i flera år...
    Last edited by optimuz; 2008-12-03 at 00:41.

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20
    bara för vetots skull så har iaf jag hört att det bara är sony och samsung som har nolltollerans på sina tv apparater, med döda pixlar o sådant menar jag då, värt att tänka på, iaf om du frågar mig, bara haft samsung faktiskt sen jag gick över från tjock tv

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    0
    skaffade mig rätt så nyligen en sony kdl-32v4000 som dom allra flesta forum i UK starkt rekommenderade, och jag kan säga att jag är jävligt nöjd med den. är inte så dyr heller, hittade den för 6000 hos prisjägaren

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av optimuz Visa Inlägg
    Det är ju en 24" ??? Det är en bildskärm för dator, vad fan ska du med det till?

Köp en Panasonic TH-42PX80, bästa tvn du kan köpa för under 10k. Ligger på ca 7500 enligt prisjägaren. Äre riktigt tight med pengar så finns 37" för ca 7k. Jag har en sån själv, det är det bästa jag någonsin har köpt Jag jobbar med TV och har jämfört massor av TV's i flera år...
    Kan ha den på TV oxå :S:S Det står till och med att det är en HD*TV*

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Hej! Nu har jag varit och kikat lite på tv apparater nu när xboxet är på lagning så Bl.a så har jag hittat den här TVen som värkar vara bra http://www.dustinhome.se/pd_5010200123.aspx Tror ni det är nåt?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Hej! Nu har jag varit och kikat lite på tv apparater nu när xboxet är på lagning så Bl.a så har jag hittat den här TVen som värkar vara bra http://www.dustinhome.se/pd_5010200123.aspx Tror ni det är nåt?

Det går i princip aldrig att se på specsen om den TV är bra eller dålig, två aparater med identiska specs kan vara mycket annorlunda.

Bästa är att läsa recensioner/omdömmen om skärmen samt att åka ut till en fysik butik och faktiskt kolla på TVn
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    ja måste säga samsung. har en samsung från 5-serien. fan vad nöjd jag är. tror jag redan svarat och orkar inte scrolla. men dom är rätt billiga nu. le40a557

Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Respekt
    0
    Köp en värsting platt-tv med 2 millisekunders respons och hdmi....typ max 42 tum för allt över det är bara utdraget och förstorat...

om du har typ 15k till övers...
    annars köp en värsting vanlig tv av de fetare märkena, fråga pendragon han har örn-koll på dem....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Köp en värsting platt-tv med 2 millisekunders respons och hdmi....typ max 42 tum för allt över det är bara utdraget och förstorat...

om du har typ 15k till övers...
    annars köp en värsting vanlig tv av de fetare märkena, fråga pendragon han har örn-koll på dem....
    Min nya 55" LED Samsung 997 serie kommer på måndag *Yayy* :d
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Tjena,

Hade en liten fråga som lyder:

Ser man någon skillnad mellan 720p ( HD Ready ) och 1080p ( Full HD ) När man spelar spel.... ?

Och skulle den här tven vara något? http://www.digiswe.com/lg-42pg1000.html

Tack !

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    Tjena,

Hade en liten fråga som lyder:

Ser man någon skillnad mellan 720p ( HD Ready ) och 1080p ( Full HD ) När man spelar spel.... ?

Och skulle den här tven vara något? http://www.digiswe.com/lg-42pg1000.html

Tack !
    Njaa... För det första är saken den att det är få av dagens spel till 360 som är direkt anpassade till 1080p om jag inte är helt ute och cyklar, och att det därför blir en typ av omskalning i spelen som gör dem till 1080p. Detta gör att bilden inte blir särskilt mycket bättre om man jämför mellan 720p och 1080p.

För det andra så är det extremt svårt att se skillnaden på 720p och 1080p på en tv som 42", riktiga experter har svårt att se skillnaden mellan 720p och 1080p på en 50" tv när de står 1 meter framför den.

För det tredje så anser jag det som mycket viktigare att välja en tv med bra kontrast snarare än bra upplösning, då det är där den riktiga skillnaden syns. LCD skärmar har skärskilt svårt att visa en naturlig svart färg, med en tv med bra kontrast är detta möjligt. Visserligen är det ju även så att det ofta är de riktigt dyra skärmarna med bra upplösning som brukar ha bäst kontrast, men om möjligheten finns att köpa en billig tv med bra kontrast, bry dig då inte så mycket om upplösningen.

Den enda riktiga nackdelen med att ha en tv som bara klarar 720p är att det blir väldigt krångligt att se på tv sändningar som är i 1080i (och 1080p när de väl kommer).

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
    Njaa... För det första är saken den att det är få av dagens spel till 360 som är direkt anpassade till 1080p om jag inte är helt ute och cyklar, och att det därför blir en typ av omskalning i spelen som gör dem till 1080p. Detta gör att bilden inte blir särskilt mycket bättre om man jämför mellan 720p och 1080p.

För det andra så är det extremt svårt att se skillnaden på 720p och 1080p på en tv som 42", riktiga experter har svårt att se skillnaden mellan 720p och 1080p på en 50" tv när de står 1 meter framför den.

För det tredje så anser jag det som mycket viktigare att välja en tv med bra kontrast snarare än bra upplösning, då det är där den riktiga skillnaden syns. LCD skärmar har skärskilt svårt att visa en naturlig svart färg, med en tv med bra kontrast är detta möjligt. Visserligen är det ju även så att det ofta är de riktigt dyra skärmarna med bra upplösning som brukar ha bäst kontrast, men om möjligheten finns att köpa en billig tv med bra kontrast, bry dig då inte så mycket om upplösningen.

Den enda riktiga nackdelen med att ha en tv som bara klarar 720p är att det blir väldigt krångligt att se på tv sändningar som är i 1080i (och 1080p när de väl kommer).
    Tack för den nyttiga infon

Nu är jag lite tjatig men:

Vad är skillnaden mellan 15 000:1 dynamisk kontrast - 30 000:1 dynamisk kontrast

vad är det som blir bättre och sämre ?

EDIT: I fall jag säger så här. Vilken av dom här 2 tv apparaterna är bäst ? http://www.dustinhome.se/pd_5010185360.aspx

och http://www.dustinhome.se/pd_5010200123.aspx
    Last edited by wilkkm0; 2009-01-11 at 20:59.

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    Tack för den nyttiga infon

Nu är jag lite tjatig men:

Vad är skillnaden mellan 15 000:1 dynamisk kontrast - 30 000:1 dynamisk kontrast

vad är det som blir bättre och sämre ?
    Bara glad att hjälpa till

Såg nu att det var en plasma skärm du kollade på, kan inte lika mycket om dem som LCD skärmar, men vet att de inte har samma problem med att visa en klar svart färg som LCD skärmar men har för mig att vit färg på en plasma skärm har en tendens att bli lite blå.

Edit: Av de två tv apparaterna skulle jag nog föredra Bravian, men tänk dock på att Samsungen har bättre och fler utgångar så som en mer HDMI utgång samt en digital optisk utgång, fast den drar däremot samtidigt mer ström, vilket kan vara ett väldigt plus samt nackdel i framtiden så det kan vara bra att ha med i beräkningarna.
    Last edited by Paddy; 2009-01-11 at 21:07.

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Tack du jag lade en Edit där läs den xD xD

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    Jag med

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Ok tack,tack,tack åter igen

Tror det blir en Sony

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    Ok, du blir med största sannolikhet nöjd , dock så bör du tänka över allting igen innan du bestämmer dig för att slå till för säkerhets skull, även fast Bravian helt klart är en bra tv.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Det är med dynamisk konstrast kan du skippa, på billigare apparater brukar det vara skräp.

Kolla på statisk kontrast istället.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Vilka xbox 360 spel kommer inte till PS3?
    By HeadHunter87 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 01:03
  2. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 22:51
  3. spel från datorn till xbox
    By beon855 in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2007-12-24, 01:24
  4. Ladda ner spel till PSP
    By Locopoconoco in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 00:01
  5. Köpa brända spel till nyflashat xbox.
    By fex in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 13:54

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner