Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Forumet

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    gbg
    Respekt
    0

Cool Forumet

Um Se detta som ett förslag men skulle ni inte kunna öppna forumet i ett fönster utan
    navigerings knappar osv? Slipper man kuta tillbaka till sjävla varorna och så ser det mer estetiskt ut... :k
    Ma ajde bre!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Prova att högerklicka på länken och välj "Open link in a new window" eller liknande.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    gbg
    Respekt
    0

Eh vet jag väl använder ofta shift plus dubbel klick men men.. jaja
    Ma ajde bre!

Daniel Guest

hansi: det han menar (misstänker jag iaf) är att det öppnas en ruta utan allt tjaffs högst upp. Körs med javascript:

<script LANGUAGE="JavaScript">

<!--

function msgboard()
    {
    open("http://www.URL-HÄR-TILL-MSG-BOARDEN.COM", "<namn på nya fönstret>" ,"toolbar=no,scrollbars=yes,width=800,height=580") ;
    }

//-->

</script>

sen länkar du till msg-boarden med föjande url:

javscript:msgboard()

Det blir rackarns snyggt..

Mvh,
    Daniel

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Varför krångla till något i javascript när det räcker med ett simpelt

<A HREF="http://cgigate.digikom.net/netcare.se/support/cgi-bin/Ultimate.cgi" TARGET="_blank"></A>

(Om messageboarden mekkar om raden ovanför pga html-kodningen så vill jag bara säga att det räcker med att lägga till ett TARGET="_blank" i A HREF länken, men det lär ju råda delad uppfattning om man vill få en massa icke-efterfrågade fönster öppnade på sin dator eller ej...)

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    gbg
    Respekt
    0

Det var precis så som Daniel beskrev det. Och som han sa. Ser mycker fint ut
    Ma ajde bre!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Mja, Daniel verkar av någon anledning så inne på javascript att han måste använda det istället för att bara skriva html-koden direkt där den hör hemma :-)

Daniel Guest

Hihi, trodde faktiskt att target="_blank" gav samma resultat som targer=NEW ..

Fast sen är det ju alltid imponerande på brudar om man visar upp en .html fil fylld med Java som ingen förstår.. inte

/Daniel

Liknande diskussioner

1. nya forumet och hemsidan!
    By boxcoxer in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2004-05-20, 10:54
  2. nya loggan i forumet
    By willmans in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 20:51
  3. Forumet
    By ktd in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2002-02-22, 18:58

Bookmarks