Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Inga spel funkar efter flash.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Inga spel funkar efter flash.

    Tjena
    Flashade min Xbox 360 häromdan. Testade spela en Original Halo 3 men det kommer bara fram "To play this disc, put it in an Xbox 360 console".

    Testa en bränd skiva också om det skulle funka då men samma resultat.

    Verkar som min spelare inte märker om någon skiva är inne eller inte..

    Letade på forumet.. Men jag tror inte jag sett någon annan med detta inlägg...


    Uppskattar svar.
    Last edited by patricksjoberg; 2008-12-03 at 23:23.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av patricksjoberg Visa Inlägg
    Märkte nu att efter jag trycker "Play disc" så får jag upp en text där det står.

    "To play this disc, put it in an Xbox 360 console".
    glömde att kopiera nyckeln från original firmwaren till den "hackade" ixtreme firmwaren troligen...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok..........
    Flashade den hos Psxcare... Kan dem kanske ha flashat fel eller?..

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av patricksjoberg Visa Inlägg
    ok..........
    Flashade den hos Psxcare... Kan dem kanske ha flashat fel eller?..
    låter osannoligt eftersom de testar den efter flashning.. men du får nog svar på det i denna tråd lite senare.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag har öppnat xboxen (försiktigt). För att ta ut läsaren och för att montera in den igen. Men kan det ha lossnat några komponenter från moderkortet? som kan ha orsakat detta problem?
    Eller finns det något annat som kan ha orsakat detta?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av patricksjoberg Visa Inlägg
    Jag har öppnat xboxen (försiktigt). För att ta ut läsaren och för att montera in den igen. Men kan det ha lossnat några komponenter från moderkortet? som kan ha orsakat detta problem?
    Eller finns det något annat som kan ha orsakat detta?
    det låter inte troligt. felet du beskriver brukar uppstå när man har fel nyckel i firmware, då fungerar inga spel, inte heller original. dvd-filmer ska dock fungera, testa, gör de det hos dig? annars är det nog bara att springa in till psxcare igen och be om råd om de inte hinner lösa det här.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Funkar vanlig DVD-film ?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det låter inte troligt. felet du beskriver brukar uppstå när man har fel nyckel i firmware, då fungerar inga spel, inte heller original. dvd-filmer ska dock fungera, testa, gör de det hos dig? annars är det nog bara att springa in till psxcare igen och be om råd om de inte hinner lösa det här.
    Nu glömde jag att testa DVD film...
    Ja e på jobbet just nu men ska testa när jag kommer hem...
    Uppdaterar tråden om jag når någon utveckling.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av patricksjoberg Visa Inlägg
    Jag har öppnat xboxen (försiktigt). För att ta ut läsaren och för att montera in den igen. Men kan det ha lossnat några komponenter från moderkortet? som kan ha orsakat detta problem?
    Eller finns det något annat som kan ha orsakat detta?
    Nu så kan vi tyvärr inte hjälpa dig då du har öppnat boxen.
    Men det är nog inte vi som gjort det då som tidigare sagt, vi testar alla boxar innan och efter flashningen.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Nu så kan vi tyvärr inte hjälpa dig då du har öppnat boxen.
    Men det är nog inte vi som gjort det då som tidigare sagt, vi testar alla boxar innan och efter flashningen.
    Jag förstår varför ni har denna policy. Och jag förstår att det eventuellt är jag som gjort något fel. Men anledningen varför jag skriver här är för att dagen jag lämna in läsaren för flashning så spelade jag ett original spel tidigare på dagen utan problem. Och nu (efter flashningen) startar Xboxen och dashboarden kommer upp men kan ej spela spel (brända/original).

    Det borde väl tyda på att det är något fel på läsaren? (alltså jag vet inte.. Det är därför jag frågar här. )

    Med all respekt.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av patricksjoberg Visa Inlägg
    Jag förstår varför ni har denna policy. Och jag förstår att det eventuellt är jag som gjort något fel. Men anledningen varför jag skriver här är för att dagen jag lämna in läsaren för flashning så spelade jag ett original spel tidigare på dagen utan problem. Och nu (efter flashningen) startar Xboxen och dashboarden kommer upp men kan ej spela spel (brända/original).

    Det borde väl tyda på att det är något fel på läsaren? (alltså jag vet inte.. Det är därför jag frågar här. )

    Med all respekt.

    PS. En liten fråga, Hur testar ni läsaren...? Såg aldrig något typ speltest, bara flashat sen klart. Än en gång All respekt till er, ni vet mer. Är en nybörjare och inte arg ifall ni undrar. (Lite förtvivlad bara haha) DS.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av patricksjoberg Visa Inlägg
    PS. En liten fråga, Hur testar ni läsaren...? Såg aldrig något typ speltest, bara flashat sen klart. Än en gång All respekt till er, ni vet mer. Är en nybörjare och inte arg ifall ni undrar. (Lite förtvivlad bara haha) DS.
    Vi testar innan med ett orginalspel sedan efter med ett bränt spel.

    Hade du en liteon eller någon annan?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Vi testar innan med ett orginalspel sedan efter med ett bränt spel.

    Hade du en liteon eller någon annan?
    Ok... Såg aldrig att han la in något spel... vare sig original eller bränt.

    Liteon? Tror jag inte eftersom jag betalade 250 spänn.
    Det är en samsung läsare om det hjälper.

    Det hela tog 2 minuter.
    -"Hej, jag vill flasha"
    -"ok"
    flippa på FW
    flippa av FW
    -"Varsågod"

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Aha, du har lämnar in bara DVD läsaren för flashning.

    Xager menade att vi testar alla konsoller som vi får in hela både före flashning med orginal och efter med backup sen smäller vi på våra garantisigill

    Kastar man in endast enheten för att få det billigare är det ju svårt att kontrollera flashningen efteråt ja.
    Så länge läsaren inte utsatts för stötar eller ESD urladdningar skall den väl leva
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Aha, du har lämnar in bara DVD läsaren för flashning.

    Xager menade att vi testar alla konsoller som vi får in hela både före flashning med orginal och efter med backup sen smäller vi på våra garantisigill

    Kastar man in endast enheten för att få det billigare är det ju svårt att kontrollera flashningen efteråt ja.
    Så länge läsaren inte utsatts för stötar eller ESD urladdningar skall den väl leva
    ok. Sista fundering så håller jag tyst.

    Många av inläggen jag läst här har problem med att brända spel inte funkar men att Original funkar. Vissa har som jag (att brända eller original spel inte funkar) och då får de som svar att det är problem med FW. Och eftersom det inte var jag som flasha min läsare så fattar jag inte vad dem snackar om.
    Frågan jag ställer nu är (nu har jag inte testat en DVD film, ska göra det när ja kommer hem från jobbet, men låt oss säga att den inte heller funkar) kan det vara något annat problem med konsollen (Moderkort, kylning etc) som är orsaken till detta problem (isåfall fine, får väl skicka in de på lagning hos er då) men annars är det väl flashningen allt gick snett på?
    Och isåfall menar ni att ni inte har någon garanti på det?
    Last edited by patricksjoberg; 2008-12-04 at 13:25.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ...

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    ...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Kul att bumpa så fort för vi sitter ju bara på forumet hela dagarna

    Vi ger inga garantier om folk lämnar in bara DVD enheten till oss, knappt så vi ger garantier på att flasha boxar alls.
    Så lite som kan gå fel, men har du tappat din läsare, utsatt den för statiskt elektricitet eller råkat förväxla den med en annan drive.

    Fungerar DVD film fungerar lasern men nyckeln är fel, fungerar orginalspel är det inga fel på nyckeln och fungerar inte backup kan det bero på kissig brännare eller DVD media.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    DVD filmer funkar...

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av patricksjoberg Visa Inlägg
    DVD filmer funkar...
    Vi bör ha sparat din nyckel vid flashningen så kastar vi in orginal nyckeln lär den hoppa igång så vida något inte hänt på vägen in till oss med maskinen.

    Dyk förbi butiken så kikar vi på den.
    Jag hade en kund innan som skickade sin tjej med sin dvd läsare i en bubbelplastwrapp som inte var ESD säkrad alls som sprakade rätt rejält när vi packade upp den, hon fick inte igång enheten efteråt heller o blev hemskickad med enheten inpackad i ESD säker bubbel för 350:- för att visa skillnad på ESD säker o ikke ESD säker fraktsätt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ja dyker förbi affären imorrn.
    Tack för all hjälp och uthållighet på min frågor. Förstår att ni får dom här frågorna 70 ggr om dagen.

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av patricksjoberg Visa Inlägg
    ja dyker förbi affären imorrn.
    Tack för all hjälp och uthållighet på min frågor. Förstår att ni får dom här frågorna 70 ggr om dagen.
    Faktiskt inte
    Ofta brukar läsare fungera finfint efter vi vart på dem, men under frakter i kyla till värme kan allt hända.
    Kondens blir fukt o fukt kortsluter etc etc..
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Faktiskt inte
    Ofta brukar läsare fungera finfint efter vi vart på dem, men under frakter i kyla till värme kan allt hända.
    Kondens blir fukt o fukt kortsluter etc etc..
    förmodligen sant.
    Men dvd filmerna funka ju...? betyder det inte att läsaren funkar?

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av patricksjoberg Visa Inlägg
    förmodligen sant.
    Men dvd filmerna funka ju...? betyder det inte att läsaren funkar?
    Bör vara så ja, förmodligen har mjukvaran blivit korrupt isf eller så.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Brända spel slutar att fungera efter några dagar.
    By zalsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 19:55
  2. nds dogs spel funkar inte
    By peppe60 in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 10:44
  3. Vilka spel funkar online, ixtreme?
    By brownstone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 16:25
  4. Bränna brända spel funkar de?
    By xboxenergi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 11:12
  5. funkar nya spel med gamla chip?
    By Lynx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 12:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •