Hej!
Jag är en "Nintendoglad" tjej som har fått problem med mitt kära wii.
Jag beställde ett chippat wii här för ett tag sen med ett chip som heter D2PRO2 i.
Det har fungerat bra tills förra veckan när jag laddade ner lite spel.. bl.a.
Smash Bross, My Sims Kingdom, Monopoly...
När jag sätter in skivan står det bara att den inte kan hittas... då startar jag om wiiet och då startar spelet, men efter några sekunder blir skärmen svart och det kommer upp en text om att skivan inte kan läsas
Jag kan absolut inget om innehållet i burkarna... jag bara spelar!
Så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Man blir ju rätt frustrerad när sakerna inte fungerar som man köpt, och slänga grejerna från balkongen hjälper ju heller inte.
Men jag har varit inne och kikat på forum och vad jag har förstått så borde man uppdatera själva chippet, och det kan man göra med cd.
Sen finns det massa kablar som är löddade inne i burken :S och hur många är det?? Vad jag har läst borde det vara 9 eller??
Jag klickade på en länk som skickade mig vidare till en hemsida för detta chippet då... och jag laddade ner filer där som jag brände på en dvd... men när jag stoppar i den i mitt wii så läser den inte den skivan heller.
Vad ska jag göra nuu dååå? Är jag helt ute och cyklar?
Har jag förstört burken och innehållet ännu mer nu när jag gjort ett mkt tappert försök??
Är mycket besviken och ledsen... ska plocka fram mitt Nintendo 8bitars nu och spela istället tills någon kan hjälpa.
Hoppas på ett bra, steg för stegsvar som en tjej kan förstå som BARA spelar
Tack på förhand// Lilla_Lilly
Bookmarks