Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Spel fryser.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Spel fryser.

    Hej!
    Jag har en gammal PSP, som är helt original med senaste fw. Problemet är att vissa spel (The Simpsons och GTA) fryser efter den inledande videon. D.v.s. när man skall styra spelet själv. Andra spel (TEKKEN) fungerar helt OK.

    Jag har ställt frågan på flera ställen, utan något resultat. Det bästa rådet hittills verkar vara att modifiera spelet själv, eller hos er, för att kopiera spelen till minneskortet och köra med CFW.

    Ett annat förslag är att lasern börjar ta slut, men då borde inte något spel fungera helt ut. Likaså om UMD-läsaren (kan vara detsamma som lasern, kanske) är trasig.

    Om jag väljer att modifiera spelaren, med en trasig laser/UMD-läsare, hur får jag i så fall ner spelet på minneskortet?

    Jag har förstått att det inte går, att att följa guiden i FAQ för att modifiera själv om man har den senaste fw, om jag inte har ett Pandorabatteri.

    Hur ser beläggningen ut i verksta'n?

    gorth

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Lasern med största sannolikhet.
    Om du vill ha ett spel från UMDn till minneskortet så gör du det lättast genom datorn där du laddar ner spelet och sedan för över till minneskortet.

    Om du kommer in med den så fixar vi det på 5 minuter medans du väntar.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack för det. Kommer på måndag.

    gorth

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Återkommer i samma fråga.

    Var inne hos PSXCARE förra veckan och fick spelaren flashad med senaste cfw. Gick fort och enkelt! Problemet är att frysningen finns kvar på spelen, trots att jag försöker köra dem från minneskortet.

    Jag läste över mitt Simpsons till PC:n och det verkade som om hela filen lästes (inget fel på UMD-läsaren?), komprimerade filen och la in den i ISO-mappen på kortet. - Spelet frös på samma ställe, som förut. Hämtade se'n hem ett Simpsons från Cyberspace och la in det på kortet. Samma resultat.

    Likadan't med GTA III. Fryser efter ett tag oavsett om det går från UMD, eller kort.

    Om det nu inte är fel på Lasern, vad kan det då vara, som krånglar på vissa spel? TEKKEN fungerar, som det skall.

    Göran

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Någon kanske ställt om CPU hastigheter i spelen till annat än Default :d
    Jag brukar efter småbarn muckat till dessa inställningar förökta komma ih´åg att stänga av VHS meny genom att trycka ned Select åt alla direkt i recovery.

    Kika i FAQ tråden skall det stå en liten guide hur man kommer in i recovery och går in under Configuration och deaktiverar VSH menu samt under Advanced ställer CPU till Default på både XMB och GAME
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack Pendragon. Jag har själv varit inne i Recovery och ändrat lite i CPU-hastigheten. GTA skulle köras i 333, men det gick inte heller. Ändrade tillbaks till Default med samma klena resultat. Det jag undrar lite över är configurationen för UMD Mode. Skall det vara M33 driver, eller Sony 9660, eller OE isofs legacy?

    Göran

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av gorth Visa Inlägg
    Tack Pendragon. Jag har själv varit inne i Recovery och ändrat lite i CPU-hastigheten. GTA skulle köras i 333, men det gick inte heller. Ändrade tillbaks till Default med samma klena resultat. Det jag undrar lite över är configurationen för UMD Mode. Skall det vara M33 driver, eller Sony 9660, eller OE isofs legacy?

    Göran
    Båda CPu inställningarna skall stå på default
    Spelen sköter det bäst själv.

    Jag brukar tycka Sony 9660 något funkar bättre än M33

    Ställer man CPu hastigheter för lågt eller högt fins risken att saker strular, även custom Themes o annat jox brukar suga minne o få saker att lagga apa.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. wiikey kan inte spela upp brännda gc spel?
    By wiidii in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 22:38
  2. Vilka xbox 360 spel kommer inte till PS3?
    By HeadHunter87 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 00:03
  3. Vilka xbox 360 spel kommer inte till PS3?
    By HeadHunter87 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 18:50
  4. Kan man "bricka" genom spel?
    By Flaky in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 16:16
  5. Bör man spela med "offline profil" med brända spel?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 09:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •