Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: DVD Film

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0

DVD Film

Om jag rippar en DVD film krävs layerbreak även för dom för att kunna spela upp dom i XBOXEN?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Xsint Visa Inlägg
    Om jag rippar en DVD film krävs layerbreak även för dom för att kunna spela upp dom i XBOXEN?
    Du behöver inte bränna filmer på dual-layer skivor så inget layerbreak krävs.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0
    Om rippen är större än 4bg och jag inte vill omkoda den så är en DL skiva nödvändingt. Behövs layerbreak på en DVD film eller kan Xboxen läsa filmen utan layerbreak? Layerbreak behövs ju på xbox 1 spel och Xbox 360 spel.

Två frågor till. Använder sig Xbox 360 av någon typ av progressive scan eller liknande för att höja kvaliten på DVD filmer.

Går det att göra Xbox 360 regions fri eller åt minstånde region 1 och 2 då jag har en massa importerade filmer så skulle jag vilja kunna spela dom utan att bränna om dom och ta bort region informationen.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Om rippen är större än 4bg och jag inte vill omkoda den så är en DL skiva nödvändingt. Behövs layerbreak på en DVD film eller kan Xboxen läsa filmen utan layerbreak? Layerbreak behövs ju på xbox 1 spel och Xbox 360 spel.
    Ja, eller så kör du ison genom DVDShrink o shrinkar den o bärnner ut på en 4,7Gb DVd-R

Två frågor till. Använder sig Xbox 360 av någon typ av progressive scan eller liknande för att höja kvaliten på DVD filmer.
    Nopp, den skulle kosta en slant mer då

Går det att göra Xbox 360 regions fri eller åt minstånde region 1 och 2 då jag har en massa importerade filmer så skulle jag vilja kunna spela dom utan att bränna om dom och ta bort region informationen.
    Inget vi känner till, köp en billig DVD spelare som går att avkoda eller modda din PS2a.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Byta orginal dvd mot pc dvd?
    By cyclo_hexene in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 12:21
  2. Tömd benq dvd läsare
    By Henke_Bergström in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 20:30
  3. Brända dvd film
    By nisse30 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 12:20
  4. Problem spela upp DVD film
    By LillBluto in forum XBOX Media Player / Media Center