Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Behöver snabb hjälp ang. frysande xbox360

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Behöver snabb hjälp ang. frysande xbox360

    Hej, köpte min Xbox 360 elite för ett år sen den 12 december. Idag när jag precis installerat och skulle köra Prince of Persia frös den i introt. Startade om, frös mitt i spelet. Båda gångerna med grafikfel vid frysningen.

    Xboxet är flashat hos psxcare med 1.4 firmware, har BenQ. RROD garantin är i två år va? Men den har ju inte RROD nu men lär få det om jag kör ett par gånger till. Borde jag lämna in den som den är nu på butikens garanti som jag köpte den på. Eller borde jag flasha tillbaka firmwaret hos psxcare?

    Använt den på internet ett fåtal gånger, aldrig spelat online, bara köpt ett spel. Aldrig sett att jag blivit bannad, aldrig försökt logga in efter dom gångerna.

    Hur ska jag göra för att bli ersatt för mitt xbox? Om jag lämnar in den i butik (*********..) får jag ett nytt på plats eller måste jag vänta på en lång reperation. Borde jag försöka ge den RROD så jag helt säkert får den lagad?

    Har lite panik, inte många dagar kvar på garantin, måste hinna flasha om den och allt. Tack så jättemycket för hjälpen.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Provade precis Soul Calibur IV. Den fryser så fort den visar 3d. Fungerar i någon sekund när loggan kom fram. Den är helt död alltså. Uppskattar alla svar.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Reklamera den omgående till microsoft så att du får in reklamationen innan garantin gått ut, sedan tar du hit den så du får hjälp att återställa till original igen innan du lämnar in den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    RROD nu. Startade den inte sen Soul Calibur, tänkte tömma den på alla spel jag installerat från backups. Står "system error, please contact xbox costumer support".

    Körde den en gång till, ny error code. Ringde in, har garanti kvar, ej bannad alltså. Förutom att ni vill tjäna pengar i er butik, hur viktigt är det att flasha tillbaka den? Provar dom att köra backups eller läser dom av flashen på servicestället?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Du kan ju försöka skicka in den till M$, har hört ett par som har lyckats men om dom kollar FW så får du betala 800 för lagning av den.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

Liknande diskussioner

  1. Behöver HJÄLP med Argonchippat Wii V3.3E
    By Vesper in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 21:50
  2. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:09
  3. Behöver lite hjälp ang att löda dit en switch till Wii:t
    By Cyphris in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 17:27
  4. förälder som köpt Xbox360 behöver hjälp!
    By niko021 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 01:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •