Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Nätverksproblem

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17

    Nätverksproblem

    Har börjat få lite problem med min 360... Detta har mestadels utspelat sig under den sista veckan eller så, och uteslutande sedan den stora uppdateringen. Detta utspelar sig på olika sätt, häromdagen hängde sig min 360 många gånger vid uppstart samt när jag skulle streama film över nätverket. Nu startar den oftast men ibland loggar den inte in på live och verkar inte ha något nätverk alls.

    Ibland loggar den dock in på live (men det med en viss fördröjning vid uppstart), men om jag ska gå in för att streama över tversity så hittar xboxen inte min dator längre. Gör jag då en nätverkstest (jag är alltså inloggad på live) så loggar den ju ut mig från live, och kan därefter inte hitta något nätverk igen... Har provat olika portar på switchen och har två datorer som kan använda den utan problem.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Provat ny kabel och ny router och ny Switch?
    Kan vara så att utrustningen du har just nu inte har en god QOS eller att kablaget blivit lite klämt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. nätverksproblem mellan xbox och pc
    By noxxvile in forum SmartXX Support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 17:09
  2. nätverksproblem
    By noxxvile in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 12:19
  3. xbox --> Pc nätverksproblem
    By mikerg in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 18:18
  4. Nätverksproblem, kommer ej åt mina utdelningar
    By Daart in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 22:10
  5. XBOX 1.6 nätverksproblem
    By Barrano in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-13, 10:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •