Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med att chippa nya versioner av Wii?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Problem med att chippa nya versioner av Wii?

    Detta var något jag hörde idag från någon som sysslar med chippning. Det ska tydligen finnas nya versioner i USA med någon sorts hinder i Wii som gör det omöjligt att chippa. Han visste inte om det hade kommit till Europa och Sverige än men han nämnde att versioner med serienumret LEH21 och framåt kan vara just sådana.

    Så jag gjorde lite research och hittade mig fram till den här sidan; http://www.engadget.com/2007/02/06/w...e-recent-wiis/

    Tror ni att han missuppfattade detta (i och med datumet på artikeln och att någon kommenterade med "The Cyclowiz now works with this chipset, so if you have a newer Wii, just make sure it's the newer batch of Cyclowiz you are ordering.") eller finns det något sådant just nu?

    Tänkte köpa en Wii imorgon så jag tänkte fråga här lite innan, har köpt min ps2 från er och allt har varit top notch så jag litar på er.

    Tackar för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har nu köpt en ny Wii iaf med serienumret LEH2150, går det att chippa med wiikey 2? Please say yes..

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har kunnat chippa alla wii vi fått in än så länge...

    Det senaste är väl epoxy som sitter ivägen där vi skall löda, vi har fått in EN sådan wii (ej svensksåld) och det gick att lösa ändå.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17

    re

    Verkar som den nya skeppningen med wii till sverige har epoxy fick en sån på EG idag

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp vi har sett flera stycken. Vi tar 200:- extra för att chippa dessa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Staffanstorp
    Inlägg
    35
    Respekt
    0

    Talking Svart Epoxy D2E

    Så då gjorde jag mitt första wii med epoxy.
    Epoxyn tog jag bort med en spetsig lödkolv 15w (hemmaslipad)(låt den vara väldigt varm och gnugga sedan bort epoxyn med den).
    Men det hände en lite olycka då jag skulle rensa omkring lödpunkt b & c. (se bild vad som försvann. Men men alla lösningar e bra utom de dåliga.
    Jag rotade runt lite och hittade min gamla Sony ericsson K700i, slog isönder denna och tog vad jag behövde därifrån .
    Lödade fast det som skulle lödas till wiikey2 satte ihop boxen och körde igång.
    Och allt funka.
    Obs det är inte detta kretskort jag lekte med




Liknande diskussioner

  1. PSP - Problem med att Extracta ett spel
    By Sezer143 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 01:30
  2. Risker med att koppla upp sig online?
    By Jowy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 14:06
  3. Problem med Wii med avkapta ben
    By Nerus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 12:14
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •