Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: rrod (runt hela) dvs 4lampor lyser rött

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

rrod

Hej!

Jag startade fifa och skulle precis börja köra en match och så stannar spelet och jag startade då om boxen. När den startade upp så kom intro filmen (360 intron, "bollen") fram och sedan hackade boxen upp sig. Testade igen efter en stund och då kunde jag starta boxen men sedan hände samma grej och jag startade om igen och då lös 3lampor i rött. Vad är det som har hänt? Hur ska jag göra? Kan jag göra något? Boxen är flashad om det gör någon skillnad. Varför får man rrod?

Är i stort behov av hjälp.
    Mailia mig eller svara här i forumet.

Tack på förhand
    Mvh Robin
    Last edited by r_andren; 2008-12-15 at 13:25.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Fyra röda lampor är något helt annat och inte klassiskt "trasig" xbox. Läs trådar om felkoder.

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    Fyra röda lampor är ofta endast att sladdarna inte sitter fast tillräckligt hårt, testa att dra ut dem och stoppa i dem igen.

Edit lästa noggrannare och såg att du fått 3 röda lampor senare, det är Rrod, och beror ofta på att någon lödning släppt. Antingen flashar du om den och skickar in den till Microsoft med ett nytt klistermärke eller lämnar in den till psxcare.
    Last edited by Paddy; 2008-12-15 at 18:49.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
    Fyra röda lampor är ofta endast att sladdarna inte sitter fast tillräckligt hårt, testa att dra ut dem och stoppa i dem igen.

Edit lästa noggrannare och såg att du fått 3 röda lampor senare, det är Rrod, och beror ofta på att någon lödning släppt. Antingen flashar du om den och skickar in den till Microsoft med ett nytt klistermärke eller lämnar in den till psxcare.
    Tror du jag behöver flasha om den igen? Brukar MS kolla om man har flashat eller ej? Är ej bannad från Live. Har så himla dåligt med stålar nämligen..

Tack så mycket för svaret.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av r_andren Visa Inlägg
    Tror du jag behöver flasha om den igen? Brukar MS kolla om man har flashat eller ej? Är ej bannad från Live. Har så himla dåligt med stålar nämligen..

Du kan ju alltid chansa, men upptäcker dom dig så kommer det att kosta 800 + en ny flashning. En återställning kostar 500 och då byter vi sigil samt du får 500 till godo.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Sep 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av r_andren Visa Inlägg

Som Xager säger så går det ju alltid att chansa, även fast jag tyvärr måste säga att det inte riktigt är värt det då det är stor chans att du får betala mer än vad du tjänar om du lyckades.

Om du bestämmer dig för att chansa, kontrollera då först hur vida det företag du flashat boxen hos (så länge du inte flashat själv) satt på ett garanti-segil under faceplaten. Om så är fallet kommer Ms aldrig att acceptera boxen då den helt uppenbarligen öppnats.

Sen är det även viktigt att notera att du troligen inte kommer tjäna någonting på att skicka in en flashad box, då Ms med största sannolikhet kommer byta ut din läsare till en Lite-on. Du kommer då få betala för flashningen av denna läsare (Som troligen kommer gå att flasha den 24 december.) och om du då får lika mycket pengar tillgodo när du återställer en dvd-spelare till nästa flashning som du betalat för återställningen kostar ju inte återställningen någonting egentligen, något som psxcare erbjuder.

Men som sagt, valet är ditt, men jag måste tyvärr rekommendera att du skickar boxen till Ms efter du återställt den.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Du kan ju alltid chansa, men upptäcker dom dig så kommer det att kosta 800 + en ny flashning. En återställning kostar 500 och då byter vi sigil samt du får 500 till godo.

lånar tråden lite . fast jag måste fråga, det är väl nya sigill på de nya 360? kan man skicka in den med ett gammalt sigill? för jag har ett extra hemma, på tal om inget

Liknande diskussioner

1. Problem vid RROD fix...
    By fowley86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 14:14
  2. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 09:08
  3. RROD Fix
    By fowley86 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 01:36
  4. RROD på nyare Xbox360
    By Jeeboy in forum XBOX 360 - Allmänt