Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Värt att köpa en ny Xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17

    Värt att köpa en ny Xbox 360

    Är sugen som tusan på att köpa detta paket:


    Det är ett nytt Xbox 360 Premium Inkl. 2st spel. Kostar bara 2290kr i dagsläget vilket jag anser är prisvärt.

    Nu till mina frågor om detta.
    1. Stämmer det att den nya versionen utav Xbox360 är säkrare mot RROD och att den är betydligt tystare än dom äldre versionerna?

    2. Det är en ny konsol så det är väll nästan garanterat en Lite-On-spelare i den?

    3. Läst lite löst om att denna spelare är knäckt så man kan flasha den from 23/12. Men stämmer verkligen detta?

    4. Vilka prylar behöver jag köpa för att flasha den på egen hand? Säljer isåfall PSXcare dessa? (har sen tidigare köpt ett VIA SATA-kort härifrån och aldrig behövt ett "Connectivity kit")

    5. Är det betydligt svårare att flasha en sådan jämfört med dom gamla spelarna? (Har tidigare haft både en Benq och en M25 som jag flashat själv)

    Väldigt tacksam för hjälp med dessa frågor! God Jul på Er i förtid!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    1. Ja den absolut senaste modellen av moderkortet som kallas Jasper har en GPU som är strömsnålare och går kallare.. denna kan potentiellt bli riktigt bra och kanske t.om. nästan helt RROD-fri. En kallare GPU bidrar iaf till ett svalare system med mindre problem.

    2. Ja

    3. Det står ju så, däremot så är det ju inte släppt så inget är säkert ännu, men ganska troligt.

    4. Lödkolv och ett max3232-chip plus lite andra komponenter för att bygga interfacet mot DVD:n.

    5. Vet ej, instruktioner hur man flashar lite-on har inte kommit ut (vad jag har sett iaf).

    GOD JUL
    Last edited by POi2; 2008-12-15 at 08:36.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    1. Den är inte tystare, samma fläktar och drivar.

    4. Du har tre alternativ för att flasha liteon: proba med connectivity kit V3, löda eller brygga med t.ex. ett gem (inte rekomenderat)

    5. Det bör inte vara svårare, ända skillnaden är att du måste brygga eller proba styrkortet
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  4. #4
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Tack för responsen. Synd att dom inte kunde gjort "skördetröskan" lite tystare. Men låter bra att risken för RROD inte är lika stor iaf

    Blir att åka ner och köpa ett sådant här paket i dagarna helt enkelt och vänta in och se hur komplicerat det blir att flasha den på egen hand. Tack igen!

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Snabb extrafråga:

    En polare snackade om att han ville sälja sin 360. Det är en äldre 20Gb-version med en Samsung M25-läsare. Får köpa den plus 2handkontroller och 8orginalspel för 2000kr. Är detta värt tro? Spelen är ju lite skitsamma eftersom jag ändå kommer bränna ut spel. Men en extra handkontroll och 290kr billigare är det ju.

    Hade ni hellre köpt en gammal version som därmed är lätt att flasha gentemot en ny Lite-On-version som är förmodligen betydligt svårare att flasha men ändå har mer värmetålig hårdvara? (han har för övrigt aldrig haft RROD på den och det är ca 1år kvar på MS "RROD-garanti")

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Jag skulle satsa på en nya, gammla boxar RRoDar hela tiden och har den inte gjort det så är det nog bara en tidsfråga.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    46
    Respekt
    19
    kommer ju en ny fw nu den 24/12 till lite-on!
    Om man orkar vänta till då (=

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av hellsekka Visa Inlägg
    kommer ju en ny fw nu den 24/12 till lite-on!
    Om man orkar vänta till då (=
    Mellandagsrea?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av hellsekka Visa Inlägg
    kommer ju en ny fw nu den 24/12 till lite-on!
    Om man orkar vänta till då (=
    Vill ni att vi skall kunna flasha Lite-Ons får ni vänta lite längre, vi måste nämligen testa lösningen, kanske bygga interfaces etc..
    Det tar lite tid det med

    Vi flashar inget på måfå utan att först försökt förstöra våra egna maskiner istället för använda kunders maskiner som testobjekt.
    *** Så vida uinte kunderna tycker det är okej o kan leva med en trasig box om vi misslyckas. ***
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Visst orkar jag vänta till den 24/12 men frågan om detta är något man kommer klara av på egen hand?
    Jag hade inga som helst problem med att flasha en M25 och en Benq tidigare. Men det verkar bli rätt mycket mer komplicerat att flasha en Lite-On. Iaf om man nu vill plocka ut sin orginal-nyckel. Och ja det är ju rätt bra att ha en sådan om nu boxen går o hänger sig i ett snöre

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Visst orkar jag vänta till den 24/12 men frågan om detta är något man kommer klara av på egen hand?
    Jag hade inga som helst problem med att flasha en M25 och en Benq tidigare. Men det verkar bli rätt mycket mer komplicerat att flasha en Lite-On. Iaf om man nu vill plocka ut sin orginal-nyckel. Och ja det är ju rätt bra att ha en sådan om nu boxen går o hänger sig i ett snöre
    Som sagt, du måste öppna driven och antingen brygga (kortsluta) två*två punkter eller använda proben som följer med connectivity kit v3
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Angående ljudnivån på xboxen: i.o.m att man kan installera upp till 6st spel på 60gb hårddisken kommer mycket av oljudet att försvinna. Det är nämligen DVD läsaren som är den mest högljudda komponenten.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Angående ljudnivån på xboxen: i.o.m att man kan installera upp till 6st spel på 60gb hårddisken kommer mycket av oljudet att försvinna. Det är nämligen DVD läsaren som är den mest högljudda komponenten.
    Ja, men själva xboxen är inte tystare bara för att det är falcon/jasper
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  14. #14
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Gjorde en helomvändning och "fyndade" en Xbox 360 Arcade (Sega Superstar-bundlen) sprillans ny för 1000kr igår

    Nu ska jag bara försöka fynda en hårddisk också och invänta den nya firmwaren
    Räcker det med en 20Gb tro?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Gjorde en helomvändning och "fyndade" en Xbox 360 Arcade (Sega Superstar-bundlen) sprillans ny för 1000kr igår

    Nu ska jag bara försöka fynda en hårddisk också och invänta den nya firmwaren
    Räcker det med en 20Gb tro?
    prova detta. läs mer i denna tråd. 20gb räcker för nxe och 2 spel installerade åt gången.

  16. #16
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    prova detta. läs mer i denna tråd. 20gb räcker för nxe och 2 spel installerade åt gången.
    Oj det låter intressant! Får hoppas på att jag också får uppgradera billigt. Men med tanke på att den jag köpte är ny så kanske inte det erbjudandet gäller på den :S Men men i värsta fall så får jag väll köpa en begagnad 20Gb billigt på "anteckningen" lr så. Tack för infon ska kolla det ikväll när jag får hem den

  17. #17
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Update: Fick hem boxen för en stund sedan och skrattade gott åt att det låg 2spel utav Sega Superstar Tennis. Snacka om givmilt! *s*
    Det var en Lite-On för övrigt. Tack för tipset om hårddisken int21. Fick beställa en 20Gb och 3mån Live för 249kr. Slog till direkt

    Någon som vill byta något gammalt färdiglirat spel mot Sega Superstar Tennis kanske? Inplastat o allt. Känns lite meningslöst o ha två st liksom.. hehe
    Last edited by lejonel; 2008-12-17 at 22:06.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Update: Fick hem boxen för en stund sedan och skrattade gott åt att det låg 2spel utav Sega Superstar Tennis. Snacka om givmilt! *s*
    Det var en Lite-On för övrigt. Tack för tipset om hårddisken int21. Fick beställa en 20Gb och 3mån Live för 249kr. Slog till direkt

    Någon som vill byta något gammalt färdiglirat spel mot Sega Superstar Tennis kanske? Inplastat o allt. Känns lite meningslöst o ha två st liksom.. hehe
    Du vet att anledningen att du fick spelet är för att du har en box med återanvända delar i va?...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  19. #19
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Du vet att anledningen att du fick spelet är för att du har en box med återanvända delar i va?...
    Tvivlar starkt på att dom säljer en Xbox 360 med återanvända delar som NY i affären!? :S Tror mer på det mänskliga misstaget där.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Du vet att anledningen att du fick spelet är för att du har en box med återanvända delar i va?...
    det är nog så att de lagt in ett tennis istället för xbox live arcade. arcade bundle innehåller tennis och arcade live.

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Tvivlar starkt på att dom säljer en Xbox 360 med återanvända delar som NY i affären!? :S Tror mer på det mänskliga misstaget där.
    Nej Ms har inte maskiner att sälja så de låter Serviceverkstäderna plocka ihop maskiner av resdervdelar som de sedan bundlar med spel o smäller på att pappersgarantisigill = Begagnade delar kan förekomma *tro mig vi har sett det*

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är nog så att de lagt in ett tennis istället för xbox live arcade. arcade bundle innehåller tennis och arcade live.
    Tennis har Arcadeskivan i samma fodral
    Arcade ligger under Sonic Tennis.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nej Ms har inte maskiner att sälja så de låter Serviceverkstäderna plocka ihop maskiner av resdervdelar som de sedan bundlar med spel o smäller på att pappersgarantisigill = Begagnade delar kan förekomma *tro mig vi har sett det*


    Tennis har Arcadeskivan i samma fodral
    Arcade ligger under Sonic Tennis.

    Grymt surt om detta stämmer. Iof sig fungerar den klockrent i dagsläget och är faktiskt en aning tystare än min gamla box. Kan man kolla upp på något vis om det är begagnade delar i den tro?

    Hur kan MS vara så korkade så dom skickar med ett till Sonic Tennis som "kompensation" för detta isåfall? Vad jösse namn ska man med två likadana spel liksom!?

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Att återanvända skal/komponenter som funkar kan man ju nästan se som miljövänligt idag

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Grymt surt om detta stämmer. Iof sig fungerar den klockrent i dagsläget och är faktiskt en aning tystare än min gamla box. Kan man kolla upp på något vis om det är begagnade delar i den tro?

    Hur kan MS vara så korkade så dom skickar med ett till Sonic Tennis som "kompensation" för detta isåfall? Vad jösse namn ska man med två likadana spel liksom!?

    Alla boxar med Sonuc tennis samt Lego Indiana + Kungfi panda = är boxar som plockats ihop av reservdelar o ibland begagnade delar.
    JAg har sett det med egna ögon och fler hos oss då vi gräver i tonvis med maskiner varje dag.
    De ger full garanti på dessa o alla är försedda med Prislapps sigill istället för Silverfärgat Garantisigill som borgar för splitt ny box.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tennis har Arcadeskivan i samma fodral
    Arcade ligger under Sonic Tennis.
    ja, så kanske det var, my bad.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg

    Alla boxar med Sonuc tennis samt Lego Indiana + Kungfi panda = är boxar som plockats ihop av reservdelar o ibland begagnade delar.
    JAg har sett det med egna ögon och fler hos oss då vi gräver i tonvis med maskiner varje dag.
    De ger full garanti på dessa o alla är försedda med Prislapps sigill istället för Silverfärgat Garantisigill som borgar för splitt ny box.
    då är frågan hur/var man köper nya boxar? om ovanstående arcade och pro/premium bundle är reserv/begagnat så antar jag att lips bundle också är byggt av sådant. boxen som återstår är då elite vilken då borde vara i nyskick eller?

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    då är frågan hur/var man köper nya boxar? om ovanstående arcade och pro/premium bundle är reserv/begagnat så antar jag att lips bundle också är byggt av sådant. boxen som återstår är då elite vilken då borde vara i nyskick eller?
    Sak samma, du har full garanti ( 3.år mot rödring ) på dem så det kvittar.
    Vill man bara ha oskulder skulle världen se helt annorlunda ut än den gör
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sak samma, du har full garanti ( 3.år mot rödring ) på dem så det kvittar.
    Vill man bara ha oskulder skulle världen se helt annorlunda ut än den gör
    det var inte min fråga. vill ja köpa en reparerad bil som säljs som ny med garanti etc. vill jag veta detta innan.

    hur kan man vara säker på att man får en helt ny box? var säljs dessa?

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det var inte min fråga. vill ja köpa en reparerad bil som säljs som ny med garanti etc. vill jag veta detta innan.

    hur kan man vara säker på att man får en helt ny box? var säljs dessa?
    My bad
    Klar man gärna vill veta att maskinen man köper är ihopplockad av nya servicedelar av en serviceverkstad innan man köper den ja.

    Trist är när arbetarna är underbetalda o kastar in begagnade dammiga lasrar i nya sådana maskiner eller maskiner de reparerar åt kunder.
    Jag bytte en laser som kommit tillbaka från service o den såg ut som den fått tugga Asbestfiber Kunden ville inte skicka in den igen på garanti då den ändå läste orginal så vi bytte läsaren åt honom mot en ny hitatchi eller samsung *kommer inte ihåg vilken det var*

    Men visst pikar jag varje gång folk lämnar in en box med Prislappssigill o frågar om den varit inne på Service Mest bara för att ha lite koll om statusen på maskinen eller så.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Vilka xbox 360 spel kommer inte till PS3?
    By HeadHunter87 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 00:03
  3. Köpa xbox 360
    By asdfgasdfg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-24, 22:48
  4. chippat 360 och live?
    By olssen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 08:44
  5. Kommer 360 att kunna spela spel från HDD som XBOX!?
    By Xemaniac in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 23:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •